پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

موزه دفاع مقدس کرمان در کشور بی‌نظیر است

 

هنرپیشه پیشکسوت کشور گفت: موزه دفاع مقدس کرمان در کشور بی‌نظیر است و این نمونه‌ای از اصالت، شهامت و از خودگذشتگی جوانان این مرز و بوم محسوب می‌شود.

محمد‌علی کشاورز امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: استان کرمان دارای جاذبه‌های معنوی و فرهنگی بی‌نظیری است و وجود موزه دفاع مقدس و موزه شهید باهنر در این شهر، جاذبه‌ای معنوی و خاطره‌ای به یاد ماندنی به همراه دارد.
وی افزود: استان کرمان جاذبه‌های متنوع و با قدمت چند هزار ساله دارد و جوابگوی تمام اقشار و سلائق بازدید‌‌کنندگان است‌ و این استان منطقه‌ای همه جانبه و با موزه‌های متعدد، موجب فخر و مباهات است.
وی با اشاره به مزارع زیر کشت گل محمدی در شهرستان بردسیر افزود: این نعمت خدادادی با توجه به اینکه تداعی‌کننده نام مقدس رسول اکرم(ص) است، برای توسعه گردشگری و اشتغال پایدار برای مردم این منطقه مفید واقع شده است.
این بازیگر سینما و تلویزیون تصریح کرد: موسیقی از دید یک هنرمند تجلی‌گر احساس درونی است و باید به سمت و سوی مثبت هدایت شود و این مهم بعد از انقلاب با جهش مثبت و متعالی همراه است.
وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری کرمان افزود: وجود کلوت‌های شهداد، آسمان پرستاره و بزرگ‌ترین قطب کشاورزی «جیرفت هند کوچک ایران» و ... نشان از ظرفیت‌‌ها و ظرفیت‌های این منطقه است.
وی تصریح کرد: مسئولان باید در امر معرفی استان کرمان به دیگر مناطق و دنیا بیش از این تلاش کنند و اینکه قالی کرمان تحت الشعاع تولیدات ماشینی قرار گرفته است، باید چاره اندیشی شود.
وی مردم ایران زمین را شجاع، جسور و خستگی‌ناپذیر معرفی کرد و افزود: ایران اسلامی تنها کشوری است که سرنوشت خود را به دست استعمارگران نداده است و جوانان این مملکت با شور جوانی و با گذشت هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک خود را ارزان نفروختند.
کشاورز افزود: باید با تمام توان از تقلید فرهنگ غرب جلوگیری شود و استفاده از تکنولوژی روز به دور از هرگونه الگوپذیری فرهنگی برای پیشرفت مفید واقع می‌شود، در غیر این صورت تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد.
وی با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی گفت: فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای جواب‌گوی نیازهای ماندگار است و باید از سنین پایین به این مهم توجه داشت و به برکت انقلاب اسلامی زنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شدند و باید برای دوری از هرگونه آلودگی فرهنگی در این زمینه توسط مسئولان فرهنگی تمهیدات لازم انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.