پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

‌شهرداری کرمان در ارائه خدمات به مسافران نوروزی کوتاهی کرده است

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی‌ گفت: با توجه به اینکه شهرداری‌ها بیشترین نقش را در اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی عهده‌دار هستند، شهرداری کرمان در ارائه خدمات به مسافران نوروزی کوتاهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدشریف ملک‌زاده چهارشنبه در جمع اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان اظهار داشت:‌ در سراسر کشور 2 هزار و 793 نفر بازرس غیرمحسوس از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مستقر شدند و از این تعداد 32 بازرس در استان کرمان در حال انجام کار تخصصی بازرسی و نظارت بر ابعاد مختلف تسهیلات نوروزی هستند.
وی گفت: دولت نهم خواستار ارائه خدمات به مردم به صورت تخصصی و قابل لمس است و این اتفاق مهم در دولت نهم قابل تقدیر است و تنها در این مدت حرف حساب زده شده است.
ملک‌زاده با ابراز گلایه‌مندی از شهردار کرمان افزود: شهر کرمان دارای ظرفیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری زیادی است و شهرداری‌ها در امر اطلاع‌رسانی باید بیشتر توجه کنند و این موضوع درمورد شهر کرمان با حداقل همراه است.
ملک‌زاده خاطرنشان کرد: ظاهر معابر عمومی نشان‌دهنده هرگونه فعالیت عمرانی در سطح شهر است و نظر هر مسافر و بیننده‌ای را جلب می‌کند و این موضوع جای نگرانی و تاسف دارد.
وی تصریح کرد: شهرداری کرمان بنا به گزارش تیم‌های غیرمحسوس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فقط 23 پارچه‌نویسی اطلاع‌رسانی در مکان‌های دور از چشم داشته است و این تعداد همراه با پارگی و فرسودگی چهره زشتی را به همراه دارد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود:‌ با صراحت اعلام می‌کنم شهرداری خوب عمل نکرده است و باید بیشتر از این در فرصت باقیمانده وارد عمل شود و گزارش مستند از نامطلوب بودن سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر کرمان موجود است.
وی در پاسخ به اعتراض معاون شهردار کرمان افزود:‌ بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای این گزارش را جمع‌آوری و عین آن را به دفتر ریاست جمهوری ارسال کرده‌ایم و جای هیچ گونه اعتراض وجود ندارد و مسافران خود ناظران مستند بر این اصل هستند و همراه با فیلم و عکس همه چیز موجود است.
وی همچنین در پاسخ به سئوال معاون شهردار کرمان اظهار داشت:‌ ارائه خدمات وظیفه شهرداری است و باید بدون منت انجام شود و اینکه می‌گویید خدمات 30 ساله شهرداری زیر سئوال رفته است، جای تامل دارد.
وی همچنین در جمع اعضای ستاد تسهیلات نوروزی و خبرنگاران گفت:‌ همیشه مدیون مردم هستیم و تا جایی در توان داشته باشیم، باید از حقوق شهروندی دفاع کنیم و بی‌مورد از کسی تقدیر و تشکر نمی‌کنم و در دولت نهم به راحتی می‌توان حرف حق زد.
ملک‌زاده تصریح کرد:‌ آرامش و امنیت با تمام توان برای مسافران فراهم شده است، اما این مهم تحت‌الشعاع عدم وجود سرویس‌های بهداشتی توسط شهرداری قرار گرفته است و باید با جدیت با این کوتاهی برخورد شود.
وی اطلاع‌رسانی استان کرمان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان کرمان با چاپ و توزیع 600 هزار اقلام تبلیغاتی جزو سه استان برتر است و نسبت به سال گذشته 200 درصد افزایش پیدا کرده است و همچنین سازمان آموزش و پرورش، جمعیت هلال‌احمر و نیروی انتظامی بیشترین و بهترین اطلاع‌رسانی را در هفت روز اخیر داشته‌اند.
وی گفت: توسط بازرسان غیرمحسوس 4 هزار و 321 نظر سنجی مستند صورت گرفته است و 384 مورد از این تعداد اعتراض داشته‌اند و 92 درصد رضایت خود را از امنیت و نظارت بر بازارچه‌های ارزاق در این مدت اعلام کرده‌اند.
ملک‌زاده افزود: در سال‌های گذشته 80 درصد مردم از عدم وجود فضاهای موقت برای اقامه نماز در ایام نوروز شکایت داشتند و این مهم با جدیت هرچه تمام‌تر با رضایتمندی صد درصدی اکنون همراه است و خدمات فوق توسط سازمان‌ها و مراکز ذی‌ربط، ظرفیت مراکز اقامتی را نسبت به سال‌های گذشته به صورت ماندگار به همراه داشته است.
وی گفت:‌ وضعیت خدمات‌رسانی در دو بعد رضایت و امنیت در استان حاکمیت دارد و از شبکه سه سیما، انعکاس اخبار استان از طریق ارتباط با استاندار کرمان در رسانه ملی انجام می‌شود و این ارتباط با گزارش بازرسان غیر‌محسوس همراه است و رادیو ایران، رادیو جوان و رادیو پیام با هماهنگی انجام شده با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.