پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اقامه اولین نمازجمعه سال ۸۸ کرمان

 

امام جمعه موقت کرمان گفت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه اسلامی ما نهادینه شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "مهدی صباحی" در نخستین نماز جمعه سال جدید تصریح کرد: "اصلاح الگوی مصرف" که از فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام نوروزی ارایه شد بیانگر آنست که این مساله از ابعاد مختلف قابل طرح و بحث می باشد.
وی ادامه داد: موضوع مهم این پیام برای ما، اهمیت آن در بحث احکام شرعی است که بایستی به صورت یک تکلیف در جامعه گسترش یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن 12فروردین، تصریح کرد:12فروردین 58 یکی از مهمترین و بنیادی ترین شعارهای انقلاب اسلامی که همان "جمهوری اسلامی" بود ، تحقق یافت.
وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین کاری که توسط دولت موقت پیگیری شد زمینه سازی برای همه پرسی ساختار نظام سیاسی و اجتماعی کشور بود.
وی تصریح کرد: این مهم در آن روز و با آرای بیش از 98درصدی مردم به "جمهوری اسلامی" محقق شد.
خطیب موقت جمعه کرمان واژه "جمهوری اسلامی" را دو کلمه دانست و گفت" جمهوری به معنای شکل حکومت است و همه در اوایل انقلاب فکر می کردند این جمهوری به "دمکراتیک" و یا "خلق" تبدیل می شود اما امام راحل در آن زمان فرمودند که نظام کشور تنها "جمهوری اسلامی" خواهد بود.
وی ادامه داد: تمامی جمهوری های جهان بر اساس باید ها و نبایدها و نیز ارزش هایی اداره می شوند و جمهوری اسلامی نیز در جزیی ترین و کلی ترین شکل خود با رای مردم اداره می شود.
حجت السلام صباحی به ارتحال همسر امام راحل نیز اشاره کرد و گفت: بدون شک آن بانوی گرامی در موفقیت ها، رنج ها و مصیبت های آن امام سهیم بودند و در واقع ایشان سنگ صبور آن خانواده در ایام مبارزات ایشان محسوب می شدند.
امام جمعه موقت کرمان در پایان با اشاره به 5 فروردین سالروز رحلت آیت اله صالحی کرمانی، تاکید کرد: آن عالم بزرگوار مردی مخلص و زحمت کشی بود که احیای حوزه علمیه و مسجد جامع کرمان از دست آوردهای آن عالم ربانی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.