پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

موزه شهید باهنر به موزه شهدای روحانی استان کرمان تبدل می‌شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله کرمان گفت: به برکت موزه‌های دفاع مقدس و شهید باهنر میراث معنوی در کرمان پایدار است.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده در گفتگو با فارس در کرمان با بیان اینکه باید در این زمینه کارهای فرهنگی همه جانبه‌ای توسط مسئولان ذی‌ربط انجام گیرد، اظهار داشت: وجود 140 شهید روحانی به همراه گنجینه بزرگ معنوی موزه‌های دفاع مقدس و شهید باهنر می‌تواند زمینه‌های میراث معنوی را برای آیندگان فراهم کند.
وی گفت: در آینده موزه شهید باهنر به موزه شهدای روحانی استان کرمان تبدل می‌شود و این مهم در برگیرنده تمام ابعاد و جوانب معنوی، حماسی و بینش شهدای بزرگوار است.
علیزاده افزود:‌ انتظار می‌رفت بیش از این در ایام نوروز به این دو موزه به یاد ماندنی توجه شود و در این راستا مسئولان فرهنگی غفلت کردند که باید این موزه‌ها مورد توجه خاص قرار گیرند.
وی تصریح کرد: همراه با تمام کارهای فرهنگی انجام شده، باید حماسه‌های بی‌نظیر لشکر 41 ثارالله در دوران دفاع مقدس فراموش نشود.
علیزاده خاطرنشان کرد: معرفی و شناساندن ارزش‌های معنوی تنها به بنا کردن اینگونه یادمان‌ها نیست، بلکه امتداد در این زمینه با انجام فعالیت‌های بی‌وقفه فرهنگی در تمام فصول سال کاری الزامی و تلاشی ماندگار است.
وی با اشاره به ارزش بناهای تاریخی و گردشگری استان کرمان افزود:‌ کرمان جاذبه‌های تاریخی و معنوی بی‌نظیری دارد و باید با حضور در این مکان‌ها و عبرت گرفتن از آن‌ها در صدد اصلاح امورات فردی و اجتماعی باشیم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله کرمان گفت: ارزش‌های ملی و حماسی به انضمام افتخارات معنوی دستاوردی بزرگ برای نظام اسلامی است و نباید قربانی عیش و نوش‌های مقطعی و زودگذر توسط بعضی مسئولان فرهنگی قرار گیرد.
علیزاده در پایان افزود: مدیریت جامع و دور‌اندیش میراث‌های تاریخی و معنوی، باید در راستای ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشرفت کند و اگر کسی انگیزه‌ای غیر از این مهم داشته باشد، دچار تضاد فکری جبران‌ناپذیری می‌شود و ان‌شاءالله مسئولان فرهنگی استان کرمان از این موضوع مستثنا هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.