پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

معرفی برترین ابداعات جهان در سال87

شاید بتوان سال 87 را در گروه یکی از پربارترین و پرحادثه ترین سالهای دنیای علم دانست که طی این سال ابداعات بی شماری در زمینه های پزشکی، درمانی، رایانه ای، روباتیک، نجوم ، فیزیک و ... ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته میلادی از حوادث مختلف و ابداعات و نوآوریهای متفاوتی شکل گرفت که در آینده ای نه چندان دور می توان تاثیر همیشگی آنها را بر حیات بشر مشاهده کرد.

سال میلادی با اختلاف چند ماه از سال خورشیدی آغاز شده و به همین دلیل می توان رویدادهای برتر علمی سال 2008 را با رویدادهای مهم سال 1387 خورشیدی مطابقت داد. از همین رو در ادامه به معرفی مهمترین و برترین ابداعات علمی سال 1387 خواهیم پرداخت.

برخورد دهنده بزرگ هادرون: بدون شک اعلام آغاز به کار برخورد دهنده بزرگ هادرون در سال 87 برای گروه های مختلف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. از آن جمله می توان به دانشمندانی که برای چندین ده سال در ساخت این آزمایشگاه بزرگ شرکت داشته اند اشاره کرد. البته گروه هایی نیز برخورد دو ذره اتمی در تونل این آزمایشگاه را با آخر جهان برابری می دهند.

این آزمایشگاه عنوان بزرگترین شتاب دهنده ذره ای جهان را به خود اختصاص داده و از ماه سپتامبر فعالیت خود را آغاز کرد. پس از گذشت 10 روز بروز نقصی کوچک باعث خاموشی آن تا تابستان سال آینده و ایجاد خسارتهای مالی فراوان شد.

این ماشین بزرگ با پرتاب دو پروتون در جهتهای مخالف و با سرعتی برابر سرعت نور موقعیتی را برای برخورد دو ذره فراهم آورده و پس از آن دانشمندان به مطالعه نتایج و یافتن پاسخ سوالهای بنیادین در رابطه با حیات و شکل گیری جهان هستی، موجودیت ماده و ضد ماده، ماده تاریک و ابعاد جهان هستی خواهند پرداخت.

جستجوگر مدارگرد ماه: سازمان ناسا پس از اختراع این سیستم پیشرفته با نام اختصاری lro تا ماه فوریه سال 2009 به سطح سیاره ماه سفر خواهد کرد. این مدارگرد در عین مطالعه بر روی مطالبی مانند گرانش و حرارت سیاره ماه به دنبال نشانه هایی از وجود آب منجمد که مدرکی محکم برای ابات وجود حیات در سیاره است خواهد بود. 

 

لطفا برای مطالعه ادامه گزارش روی لینک زیر کلیک نمایید : 

 

http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=849466 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.