پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سیستان و بلوچستان، کرمان و کرمانشاه، سردمداران اعتیاد در مدارس

مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌‏های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سیستان و بلوچستان، کرمان و کرمانشاه، سردمداران اعتیاد در مدارس هستند.

حسن ضیاءالدینی در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ایلنا"، افزود: البته اقدامات موثری در بحث پیشگیری از آسیب‌‏های اجتماعی در آموزش و پرورش در این استان‏ها دست اجرا است.
وی همچنین با تکذیب آمارهای غیررسمی در خصوص افزایش مصرف سیگار در مدارس گفت:‌ آمارهای غیررسمی را در خصوص افزایش مصرف سیگار در مدارس به شدت‌ تکذیب می‌‏کنیم؛ گرچه هیچ‌‏گونه آماری در این خصوص نداریم اما در طول چند سال گذشته اقدامات موثری را انجام داده‌‏ایم.
نیازی به آمارگیری در خصوص اعتیاد در مدارس احساس نمی‌‏کنیم
وی در پاسخ به این سوال که "آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی مصرف سیگار در مدارس چه آمار یا اطلاعاتی در این خصوص دارد"، گفت: در این خصوص هیچ‌‏گونه آماری نداریم اما بر اساس برخی مشاهدات مصرف سیگار رو به کاهش است و نیازی هم به آمارگیری در خصوص اعتیاد در مدارس احساس نمی‌‏کنیم.
وی ارسال بروشور و آموزش‌‏های جهت‌‏دار در مدارس را از جمله اقدامات آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد در مدارس خواند و در پاسخ به این سوال که "آیا این اقدامات با توجه به دامنه وسیع مدارس کشور و بحث اعتیاد در مدارس کافی است؟"، گفت:‌‏ کافی نیست اما ما اقدامات خوبی را انجام داده‌‏ایم، که در پیشگیری خیلی موثر واقع شده است چرا که وظیفه ما پیشگیری است و این کار را به خوبی انجام می‌‏دهیم.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر سلامت و پیشگیری از آسیب‌‏های اجتماعی آموزش و پرورش از ارائه اطلاعات در بحث پیشگیری از اعتیاد به 80 تا 90 درصد از دانش‌‏آموزان ابتدایی خبر داد و اضافه کرد: اقدامات ما صرفاً‌ محدود به مقطع ابتدایی نمی‌‏شود، چرا که به کمک دانش‌‏آموزان، تشکل پیشگامان سلامت و مروجان سلامت را برای مقطع راهنمایی و دبیرستان را داریم که به ارائه اطلاعات در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتیاد می‌‏پردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.