پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

یادمان‌های مردان بی‌ادعا در کرمان برگزار می‌شود

مدیر عامل هیئت رزمندگان استان کرمان گفت: یادمان‌های مردان بی‌ادعا به مناسبت بزرگداشت عملیات‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدابراهیم یزدی‌نژاد صبح امروز در جمع مسئولان کمیته‌های اجرایی و جمعی از اعضای هیئت رزمندگان اسلام با اشاره به برنامه‌های سال ‌جاری اظهار داشت: تقویم کاری سال 88 تدوین شده و در این برنامه‌ها تجارب سال‌های گذشته مدنظر است.
وی افزود: برگزاری مراسم‌های متعدد به مناسبت‌های مذهبی و فرهنگی از جمله ایام شهادت و تولد ائمه اطهار (ع) و همچنین ولادت و وفات حضرت زینب (س)، حضرت فاطمه معصومه (س) و ایام شهادت حضرت حمزه (ع) و تولد حضرت علی‌اکبر (ع) در دستور کار قرار دارد.
یزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در سالروز ولادت حضرت زینب (س) در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌ای به مناسبت روز پرستار برگزار می‌شود و همچنین در یکی از بیمارستان‌های شهید باهنر و یا افضلی‌پور کرمان نیز برگزاری مراسمی به مناسبت تولد حضرت زینب (س) و روز پرستار انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: مراسم روز پرستار با همت بخش خواهران هیئت رزمندگان برگزار می‌شود و از سوی این هیئت هدایایی به رسم یادبود، تقدیم پرستاران عزیز می‌شود.
یزدی‌نژاد گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که منتهی به ایام رحلت امام راحل می‌شود، به مدت پنج شب مراسم سخنرانی و مداحی با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان صورت می‌گیرد و همچنین دعای پرفیض ندبه نیز برگزار می‌شود.
مدیرعامل هیئت رزمندگان کرمان اظهار داشت: در ایام وفات حضرت زینب (س) دعای کمیل توسط این هیئت با حضور یکی از مداحان کشوری برگزار می‌شود و همچنین در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی برگزاری مراسم در دستور کار است.
وی افزود: بزرگداشت ایام عملیات‌های بزرگ دوران دفاع مقدس و همچنین عملیات‌های لشکر 41 ثارالله و هفته دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.
یزدی‌نژاد با اشاره به نامگذاری سال اصلاح الگوی مصرف تصریح کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق این موضوع در تمام ابعاد در هیئت رزمندگان اجرائی و عملیاتی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال‌ جاری همایش مسئولان هیئت‌ رزمندگان شهرستان‌های استان کرمان برگزار می‌شود و همچنین برگزاری اردوی زیارتی و فرهنگی برای این عزیزان پیش‌بینی شده است.
یزدی‌نژاد گفت: پنج تابلو برای فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی هیئت رزمندگان با تعامل و همکاری شهرداری در مبادی ورودی شهر کرمان از جمله سه‌راهی شرف‌آباد، چهارراه کوثر، چهارراه شهید باقدرت جوپاری، پارک پردیسان قائم و ... به زودی نصب می‌شوند.
وی افزود: از مشکلات عمده‌ هیئت در کرمان، عدم دارا بودن مکان ثابت برای استقرار دفتر و برگزاری مراسم‌های این هیئت است و در تامین هزینه‌ فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی این هیئت با مشکل جدی مواجه است، هر چند این هزینه‌ها از طرف شهروندان خیر تامین می‌شود، اما کافی نیست.
در ادامه علی افشارمنش مشاور مدیرکل اوقاف کرمان گفت: با عنایت به گستردگی موقوفات و نیات خیر واقفین، برای هزینه کردن نذورات در امورفرهنگی و مراسم‌های مذهبی در چار‌چوب قانون آماده همکاری با هیئت رزمندگان هستیم.
در ادامه علی قطبی‌نژاد مسئول کمیته ورزشی هیئت رزمندگان گفت: در سال گذشته مسابقات ورزشی در پنج رشته از جمله فوتبال، دارت، طناب‌کشی و ... با حضور تیم‌های نیروهای مسلح مستقر در کرمان، پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌های مذهبی برگزار و به تیم‌های برتر جوایزی اهدا شد.
وی اظهار داشت: برای سال‌ جاری برنامه‌های ورزشی از جمله در ایام تولد امام حسین (ع) و هفته دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.
در ادامه این جلسه از سوی مسئولان کمیته‌های اجرایی مطالبی در زمینه تعیین محل استقرار ثابت دفتر هیئت رزمندگان، تعیین مکان ثابت برای برگزاری مراسم‌های هیئت رزمندگان در کرمان، تدوین برنامه‌های لازم به منظور دریافت کمک‌های شهروندان و همچنین برگزاری یادمان عملیات‌های بزرگ لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس مطرح شد و تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.