پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

بازدید امام جمعه کرمان از دفتر خبرگزاری ایرنا

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی را در خنثی کردن مکر و کید دشمنان علیه مواضع و اصول اسلام نقشی محوری و مهم دانست.

 

حجت الاسلام سید"یحیی جعفری" عصر چهارشنبه در نشست با کارکنان و بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان با اشاره به موقعیت خطیر و نقش مهم خبرنگار و خبرگزاری افزود: امروز دشمنان انقلاب و ایران سلامی برای مقابله با ارزشهای دینی وفرهنگی ما جنگ نرم را به راه انداخته اند، که خبرگزاری و دیگر رسانه های کشور باید با هوشیاری از ارزشهای اسلام دفاع کنند.
وی خبرنگاری را شغلی حساس، دشوار، با اهمیت و خطرناک دانست و گفت: خبر نیز باید از تازگی برخوردار باشد و هر خبر با هر محتوی دارای ارزش خبری نیست.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان افزود: اطلاع رسانی دایره وسیعی دارد که شامل خبر و مواردی که ارزش اطلاع رسانی دارند می باشد.
وی با اشاره به موقعیت و جایگاه رفیع و خطیر خبرنگار و خبرگزاری ها بیان داشت: اعمال سرعت، دقت و صحت در اشاعه اخبار می تواند جامعه را به رشد و کمال نهایی خود سوق دهد.
حجت الاسلام و المسلمین جعفری افزود: توجه به اینکه اخبار باید براساس نیازها و ضرورت های جامعه انتشار یابد امری مهم و ضروری است چه بسا انتشار برخی اخبار واجب، جایز و حرام می باشد.
وی در پایان از اطلاع رسانی گسترده خبرگزاری جمهوری اسلامی در دور دوم سفر رییس جمهور به کرمان تقدیر کرد.
در ادامه این آیین رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمان، تبین و انعکاس خدمات و عملکرد مسوولان نظام جمهوری اسلامی را یکی از وظایف این خبرگزاری برشمرد.
"اکبر بهاروند" افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی در راستای تحقق منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و مرجعیت در راستای رعایت اصول و اخلاق حرفه خبری با بیان مشکلات جامعه و تشریح نقد منصفانه افراد از مسوولان ، پوشش اخبار حوزه ائمه جمعه و ترویج فرهنگ مهدویت را از دیگر وظایف خبرگزاری جمهوری اسلامی است که با همه توان به آن عمل می کنیم.
وی با اشاره به هجمه وسیع خبری دشمن و جنگ نرم برای تخریب ارزشهای انقلاب ، اظهار داشت: مبارزه با این هجمه های فرهنگی حساب شده دشمن با درایت و تلاش همه جانبه خبرگزاری ها و رسانه های گروهی امکان پذیر است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی، این خبرگزاری را تنها مرجع رسمی و قابل استناد خبری نظام معرفی کرد و افزود: استفاده از نقطه نظرات علمای عظام و روحانیت در ایفای نقش خطیر و ارزنده این خبرگزاری نقشی مهم و اساسی دارد.
وی افزود: رعایت سرعت، صحت و دقت در انتشار اخبار در خبرگزاری جمهوری اسلامی اصول کلیدی و البته شعار اصلی این خبرگزاری است.
در ادامه این آیین نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با چگونگی انتشار اخبار و فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی آشنا شدند. 
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.