پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

درآمد روزانه 6 میلیارد تومانی از طلای کثیف

 

نایب رئیس هیئت مدیره صنایع بازیافت ایران گفت: در صورت بازیافت زباله ها، روزانه حدود شش میلیارد تومان درآمد حاصل مى شود.

کامیار فیلسوفى در حاشیه همایش صنعت بازیافت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزى خبر با اشاره به این که حدود ده تا 15 درصد از مجموع زباله هاى تولیدى کشور بازیافت مى شود افزود: روزانه حدود 50 میلیون کیلوگرم، معادل یک میلیارد تومان زباله دفن مى شود که در صورت تفکیک و بازیافت درآمدى زیادى به همراه دارد.

وى با بیان این که یک بطرى نوشابه خانواده حداقل 15 تومان قیمت دارد گفت: در منازل باید سه کیسه براى تفکیک زباله هاى خشک، عمومى و عفونى در نظر گرفته شود.

فیلسوفى با تاکید بر این که باید در کنار هر واحد فاضلاب یک واحد بازیافت خشک وجود داشته باشد افزود: اگر در هر خیابانى یک واحد دریافت زباله خشک داشته باشیم از هدر رفت مقادیر بسیار زیادى از سرمایه هاى ملى جلوگیرى مى شود.

نایب رئیس هیئت مدیره صنایع بازیافت ایران با اشاره به این که فرهنگ سازى تنها راه ترغیب مردم براى توجه به موضوع بازیافت نیست گفت: در کنار آن خرید زباله ها به صورت منظم، مردم را به تفکیک زباله ها تشویق مى کند.

وى افزود: جمع آورى زباله هاى تفکیک پذیر و قابل بازیافت به روش کنونى چهره شهر را زشت کرده که بهتر است براى خریدارى آن ها برنامه ریزى شود.

فیلسوفى گفت: یکى از مشکلات این طرح ها دخیل نشدن صنعت گران است.

وى با بیان این که سرطان زا بودن استفاده از ظروف یک بار مصرف براى مواد داغ نظریه علمى است که هنوز به اثبات نرسیده است افزود: استفاده از مواد با پایه گیاهى تا حدودى غیربهداشتى است و تعهدى در قبال آن نیست.

فیلسوفى یادآور شد: تولید ظروف یک بار مصرف براى استفاده مواد سرد مشکلى ندارد.

وى با اشاره به این که پخش این گونه ظروف در طبیعت زشت و عواقب زیست محیطى به همراه دارد گفت: براى جلوگیرى از پرتاپ این نوع ظروف در طبیعت باید جرایم راهنمایى شدیدى در نظر گرفت.

بگفته نایب رئیس هیئت مدیره صنایع بازیافت ایران هم اکنون بیست هزار واحد بازیافت در رشته هاى مختلف پلیمری،لاستیک، خودرو و سلولزی، زباله هاى الکترونیکی، روغن هاى سوخته، کاغذ و غیره در کشور فعالیت مى کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.