پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مدیران دولت اسلامی پاکدست باشند

  

دکتر احمدی نژاد یکی از وظایف مهم دولت اسلامی را پاکدستی مدیران خواند و گفت: مدیران در دوران زندگی خود باید اندیشه و استعداد خود را در خدمت مردم و پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم به کار بگیرند و از رانت خواری و یا استفاده از فرصتها برای پر کردن جیبشان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به شهریار، دکتر محمود احمدی نژاد که عصر دیروز به همراه  اعضای کابینه وارد شهرستان شهریار شد، در استادیوم ورزشی شباهنگ شهریار در جمع مردم این شهرستان از وظایف دیگر دولت اسلامی به مسئولیت، عدالت گستری، مهرورزی، دعوت به وحدت، حفظ عزت ملت، دفاع از مظلومان، محرومان، مستضعفان و ایستادگی در برابر ظالمان و زیاده خواهان اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به جامعه نمونه و الگو، صبر، استقامت و حفاظت از منافع مردم و اخلاص باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: از وظایف مهم دولت اسلامی، پاکی، پاکدستی و پرهیز از فرصت طلبی است و یک دولت اسلامی حافظ ثروت، منابع، آبرو و استعدادهای ملت خود می باشد.

احمدی نژاد ادامه داد: دولت اسلامی خادم ملت است واقتضای انجام این وظایف پاکی و پاکدستی است واقتضای امانت داری، پاکی و راست دستی است.

رئیس جمهور همچنین گفت: همه ارکان دولت از شخص رئیس جمهور تا رده های گوناگون باید امانت دارامکانات، منابع و ثروت ملت باشند به خصوص مدیرانی که فرصتها در اختیار آنهاست و فرصتهای جهت دهی به منابع و توزیع امکانات کشور را در اختیار دارند.وی تاکید کرد: این مدیران باید بیش از دیگران خودساخته، خوددار و پرهیزکار باشند و نسبت به جاذبه های مادی دنیا بی تفاوت بوده و از خودگذشتگی را پیشه کنند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: مدیران در دوران زندگی خود باید اندیشه و استعداد خود را در خدمت مردم و پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم به کار بگیرند.وی ادامه داد: برای مدیران همواره نه تنها در کشور ما بلکه در کشورهای گوناگون فرصتهای بهره برداری شخصی فراوانی وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به نظام سرمایه داری تصریح کرد: سرمایه داران صاحبان قدرت هستند و برای صیانت از سرمایه خود قانون گذاری و برنامه ریزی می کنند و عبور یک کشور را به سمت صیانت از سرمایه خود هدایت می کنند و به دنبال جذب و جلب سرمایه ها حرکت می کنند یعنی قوانین را به گونه ای سازماندهی می کنند که به ثروت خود اضافه کنند و راه  برای استفاده از فرصتهایی که عموم مردم  از آن بی خبرند یا به آنها دسترسی ندارند برای آنان فراهم است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: امتیازخواهی ویژه یا رانت خواری یکی دیگر از معضلات است مثلا مدیری اطلاع دارد که قرار است درباره فلان زمین تصمیم گیری شود و پس از تصمیم گیری ارزش آن تغییر خواهد کرد لذا قبل از اینکه مردم متوجه این تغییرات شوند از فرصت استفاده کرده و برای خود چیزی می اندوزند.

رئیس جمهور اضافه کرد: در مثالی دیگر دولت اگر بخواهد امتیازهایی را به کارهای تولیدی و سرمایه گذاری بدهد روشن است که این امتیازها به همه تخصیص نمی یابد ولازم است دسته بندی صورت گیرد لذا اگرکارشناسی اختیار تصمیم گیری داشته باشد و از آن به نفع خود یا گروه خود استفاده کند این برخلاف امانتداری، پاکی و پاکدستی است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مدیران در سلسله مراتب گوناگون امکان تصمیم گیری و امتیاز دهی دارند باید امانتدار و در خدمت مردم باشند.

احمدی نژاد با اشاره به بحران اقتصادی غرب گفت: درهمین بحران هنگامی که مردم به بانکها آمدند تا پولهای خود را دریافت کنند در نظارتی که صورت گرفت مردم دریافتند مدیران بانکها مبالغ سنگینی را سوء استفاده کرده اند لذا برخی از مدیران از چرخش کارها و پیچیدگی امور به نفع خود استفاده می کنند و اندوخته هایی را در جیب خود می ریزند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت اسلامی باید به گونه ای اداره شودد و کسانی در سلسله مراتب دولت اسلامی حضور یابند که پاک و امانتدار مردم باشند و تحت تاثیر القائات شیطانی، فرصتها و منابع را به نفع خود مصادره نکنند.

وی درادامه سخنانش تصریح کرد: درکشور ما نیز دریک دوره طولانی امکانات بر اساس صف بندی توزیع می شد اما در همان دوره هم که علی رغم اینکه فضای انقلابی حاکم بود افرادی از فرصتها بد استفاده کردند و آنچه را که باید به طور عادلانه توزیع می کردند در جهت منابع خود برداشت کردند لذا باید مراقب باشیم اشرافی گری در زندگی شخصی مدیران راه نیابد.

احمدی نژاد افزود: پیدا شدن آثار اشرافی گری در زندگی مدیران آفتی است که عزت، استقلال و منابع کشور را در مخاطره قرار می دهد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت اسلامی معتمد مردم است و باید از ریال به ریال صیانت کند. چرا که بعضی اوقات می بینیم افرادی هستند که در اثر ناآگاهی یا بد اندیشی، هنگامی که در موضوع بیت المال سخت گیری می شود بر می آشوبند و برخی هم تمسخر می کنند، وقتی به آنان می گوییم چراغ اضافی خاموش و یا از خودروی بیت المال استفاده نکنید می خندند و سخره می کنند و برخی هم می گویند این مسئله کوچک را رها کنید و جاهای بزرگتر را بگیرید اما باید گفت از همین یک لامپ و خودرو باید جلوی سوء استفاده ها گرفته شود تا به آن بالاتر نرسد.

وی ادامه داد: اگر این موضوع را در مراتب پایین رها کنیم دیگر قادر به کنترل آن نخواهیم بود.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: عده ای دیگر از مدیران به حساب اینکه بیش از حد کار می کنند و حق ماموریت و اضافی کاری نیز دریافت نمی کنند به اشتباه تصور می کنند که می توانند از همه امکانات به اشکال گوناگون استفاده کنند اما مشی آنان برای سلسله مراتب الگو خواهد شد و اگر مدیری در استفاده از بیت المال به اندازه یک درجه یا یک دهم درجه بی مبالاتی داشته باشد این زاویه در درجات بالاتر دهان باز می کند. 

رئیس جمهور افزود: اشرافی گری در زندگی شخصی برخی افراد بیداد می کند و وظیفه دولت این است که جلوی آن را بگیرد.

وی تصریح کرد: در ابتدای همین دولت از معاونان، مشاوران و همه افرادی که با دولت کار می کنند طی میثاق نامه ای عهدی گرفتیم که هر معاون و مشاور رئیس جمهور از زمانی که وارد دستگاه می شود اگر برای خودش کار کند و به دنبال فعالیتهای شخصی خودش برود به محض اینکه یکی از این اقدامات را انجام دهد خود به خود ازسمتش معزول است و جایی در دولت نخواهد داشت لذا همه این افراد تعهد داده اند که نه برای خود، خانواده و یا بستگان خود فرصت تراشی، پارتی بازی، رانت خواری ایجاد نکنند. البته این کار دولت جزو سخت ترین ماموریتهای دولت است و به فضل الهی تا امروز در این حلقه و استانداران سراسر کشور موردی دال بر تخلف از این میثاق نامه ندیده ایم و البته این گام اول بود.

احمدی نژاد اضافه کرد: در مسیر انقلاب اسلامی باید به نقطه ای برسیم که هر کس هر امکانی و اختیاری در اختیار اوست قبل از اینکه حکم مسئولیت را بگیرد باید تعهد بدهد که به نفع خود استفاده ای نکند همان گونه که در قانون اساسی برای روسای قوا و وزرا اصلی مبنی بر محاسبه اموال و داراییهای آنها پیش از مسئولیت و بعد از مسئولیت توسط قوه قضائیه محاسبه می شود تا مبادا به طور غیر قانونی و امتیاز جویی به اموال آنان و یا خانواده آنان اضافه شده باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: باور من براین است که این اصل را باید به وزرا، استانداران، نمایندگان مجلس، مدیران برجسته و مدیران عامل شرکتهای دولتی و همه مناصبی که امکان فریب دنیا و شیطان وجود دارد را توسعه دهیم و همه اموال آنان ثبت شود تا قابل کنترل باشد.

وی خاطر نشان کرد: ای کاش ضرر سوء استفاده های شخصی برخی از مدیران در حد ضربه زدن به بیت المال خلاصه می شد اما متاسفانه تجربه ها نشان داده که اگر حاکمان اهل سوء استفاده باشند و دوره مدیریت را فرصت چربی برای خود و بستگانشان بدانند در روند مدیریت به جایی خواهند رسید که شرف و آزادی مردم را نیز به معرض فروش خواهند گذاشت لذا باید دولت محکم بایستد و با این گونه سوء استفاده ها برخورد کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت نیز در این خصوص مسئولیت سنگینی برعهده دارند خاطر نشان کرد: مردم باید رفتار مدیران را از بالاترین تا پایین ترین مد نظر و کنترل قرار دهند و توجه کنند که رفتار مدیران تا چه اندازه تغییر کرده است.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش درباره مسائل اقتصادی کشور و اصلاح ساختارهای اقتصادی تاکید کرد: این امر از مهمترین کارهایی است که باید صورت بگیرد لذا باید ساز وکارهای اقتصادی کشور به طوراساسی در بخشهای گوناگون اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما ضعیف و فقیر نیست، گفت: اما مشکل عمده ما در توزیع ثروت، امکانات دولتی و یارانه هاست.

رئیس جمهور ادامه داد: امسال دولت بیش از 4 هزار میلیارد تومان یارانه نان می دهد و تنها دلیل پرداخت یارانه این بوده که بخشی از اقشار جامعه باید از سوی دولت مورد حمایت قرار بگیرند چون در نوسانات اقتصادی دچار مشکل می شوند.

احمدی نژاد گفت به عنوان نمونه اگر هر خانواده ای روزانه 500 تومان نان بخرد در سال 180هزار تومان از جیب خود برای خرید نان پرداخت خواهد کرد اما اکنون دولت 320 هزار تومان یارانه نان می دهد اما در همان گام اول بیش از یک سوم این یارانه تلف می شود چون مقداری از نان قابل خوردن نیست لذا اگر دولت این 320 هزار تومان را به صورت یارانه در جیب مردم بگذارد و مردم خود بخواهند نان را خریداری کنند هزینه شان کمتر می شود و نانوا هم تلاش می کند تا نان خوبی را به دست مردم برساند.

وی در خصوص استفاده ازآب نیز تاکید کرد: درسال بیش از 500 میلیون متر مکعب درخانه های تهران آب مصرف می شود که از نظر معیار مصرف آب بسیار بسیار بالاست لذا اگر موفق شویم فقط ده درصد آب تهران را صرفه جویی کنیم در سال 50 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی خواهیم کرد و اگر همین مقدار را به شهریار برسانیم همه زمین های کشاورزی این منطقه سیراب خواهد شد.

رئیس جمهور مسئله انرژی را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: در کشور ما معادل 4 میلیون بشکه نفت و گاز استفاده می شود که با نفت حدود 50 دلار اگر محاسبه ای صورت بگیرد به هر ایرانی حدود یک میلیون تومان خواهد رسید.احمدی نژاد ادامه داد: امروز در کشور ما انرژی هم اسراف می شود و هم به طور ناعادلانه مصرف می گردد.

وی درادامه گفت: بدترین شکل تبعیض در کشور توزیع ناعادلانه ثروت است درحالی که جوانان ما برای دو الی سه یا پنج میلیون تومان دچار مشکل هستند لذا امیدواریم هر چه زودتر طرح تحول اقتصادی به صورت قانون درآمده و اجرایی شود تا مردم بتوانند در حوزه اقتصاد نفسی بکشند و مشکلات اقتصادی به سرعت برطرف گردد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اصول اقتصاد سرمایه داری تصریح کرد: یکی از مهمترین اصول این اقتصاد که بسیار مخرب است این است که اقتصاد سرمایه داری بر پایه تحریک استوار است و دائما تلاش می کند مصرف را بالا ببرد و آنان می گویند انسان موفق کسی است که بیشتر مصرف کند چرا که با مصرف بیشتر کارخانه های آنها می چرخد به همین دلیل است که ده تا 20درصد کالاهای خود را صرف تبلیغ می کنند و به نحوی مصرفهای کاذب ایجاد می نمایند. در حالی که این اقتصاد از نگاه عدالت و اقتصاد انسانی درست نیست.

احمدی نژاد ادامه داد: ماموریت هر انسانی این است که به اندازه مصرف وقناعت کند و هرانسانی موظف است بخشی از دستاورد های خود را در خدمت دیگران و برای کمک به دیگران و پیشرفت جامعه هزینه کند چرا که به این شکل همه در جامعه پیشرفت خواهند کرد.

وی افرادی مانند دامداران، کشاورزان و کارگران را که اقداماتشان ارزش بسیاری دارد به حال همه کشور نافع خواند و گفت: مردم شهریار از این دسته اند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به کارهایی که باید در شهریار انجام شود اشاره کرد و گفت: در دور اول سفر استانی هیئت دولت به این شهرستان 104 پروژه برای شهریار به تصویب رسید که از این تعداد 83 پروژه یا درمسیر اجراست و یا کار اجرایی آن آغاز شده و یا به پایان رسیده است.

احمدی نژاد ایجاد پنج مجتمع فرهنگی و هنری، 10 مجتمع آموزشی، استخر سرپوشیده، آسفالت محور چیتگر به شهریار، احداث بیمارستان بزرگ برای این شهرستان را در مسیر اجرا دانست و گفت: در این سفر ان شاء الله دولت تصمیمات بالاتری را برای شهریار اتخاذ خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تصمیمات دولت تامین آب مورد نیاز شهریار و شهرستانهای اطراف آن است و موضوع دیگری که دولت در دستور کار خود قرار داده ایجاد یک شهرک صنعتی برای سرمایه گذاری و اشتغال جوانان خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین بهسازی بزرگراه شهریار، هفت جوی گرمدره به تصویب دولت خواهد رسید. وی ادامه داد: تقویت مراکز آموزش عالی، پیام نور و علمی کاربردی در دستور کار دولت خواهد بود.

احمدی نژاد همچنین گفت: درباره ورزش جوانان و اشتغال آنان دولت اعتبارات لازم را اختصاص خواهد داد.وی خاطر خطاب به مردم شهریار خاطر نشان کرد: عملکرد شما در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افتخار آمیز است و امروز در شهریار یک حماسه پر از افتخار برپا کردید که این کار یک تودهنی به بدخواهان ملت ایران در جبهه استکباری بود.

رئیس جمهور همچنین از سفر خود به ملارد و شهر قدس در آینده ای نزدیک خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.