پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

فرهنگ نامه رجال علمی و مشاهیر فرهنگی کرمان منتشر شد

به گزارش کرمان نیوز فرهنگ نامه رجال علمی و مشاهیر فرهنگی کرمان به اهتمام دکتر رضا کردی عضو هیئت علمی دانشگاه و توسط مرکز کرمان شناسی منتشر شد .

 

فرهنگ نامه‌ی رجال علمی و مشاهیر فرهنگی کرمان

( از آغاز اسلام تا پایان عصر قاجاریه)

یکی از اهداف مرکز کرمانشناسی معرفی مشاهیر و شخصیتهای مطرح، مهم و اثرگذار کرمانی در طول تاریخ است. بر همین اساس مجموعهی ذکر شده  شرح حال و آثار رجال علمی و فرهنگی دانشمندان، سرایندگان، هنرمندانی است که از دیار کریمان از شهرستانیهایی مثل: بردسیر، سیرجان، جیرفت، خبیص، زرند و کوهبنان که در یک دوره تاریخی طولانی حدود سیزده قرن را در برمیگیرد، یعنی از ورود اسلام تا پایان سال 1304 خورشیدی که رسماً سقوط دوره قاجاریه میباشد.

این پژوهش در سه بخش تنظیم شده است: بخش اول در دو قسمت ابتدا به وضعیت جغرافیایی طبیعی و تاریخی ایالت کرمان و سپس به مراکز علمی و آموزشی و شیوههای آموزشی مصادیق آموزشگاهها یعنی مساجد - رباطها و مدارس پرداخته است و در بخش دوم که بخش مهم و اصلی کتاب است شرح حال و ذکر آثار علماء و دانشمندان در محدوهی  زمان سدهی نخست هجری تا پایان عصر قاجار و در بخش سوم فهرست منابع و مآخذ آورده شده است .

این سه بخش در مجموع 500 صفحه با جلد نرم و سخت و قیمت 8500 تومان و 10000 تومان میباشد. این مجموعه ماحصل زحمات آقای دکتر رضا کردی عضو هیئت علمی دانشگاه میباشد، لازم به ذکر است در راستای معرفی بیشتر مفاخر، مشاهیر و رجال فرهنگی و علمی کرمان دو عنوان کتاب دیگر تحت عناوین: چهرههای ماندگار تألیف آقای محمد دانشور و ستارگان کرمان تألیف آقای دکتر حسین بهزادی اندهجردی در دست چاپ میباشد که اختیار اصحاب فرهنگ و علاقهمندان به کتاب قرار خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.