پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سهمیه حج عمره امسال کرمان 7 هزار نفر افزایش یافت

 

مدیر کل حج و زیارت استان کرمان اعلام کرد: سهمیه امسال اعزام زایران حج عمره این استان نسبت به سال گذشته هفت هزار نفر افزایش یافته است.

روح اله پورشعبان" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، سهمیه امسال حج عمره این استان را 25 هزار و 324 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این سهمیه در سال گذشته حدود 18 هزار نفر بود.
وی آغاز عملیات اعزام زائرین عمره را از 19 اسفند ماه سال گذشته و پایان آن را 27 مرداد ماه سال جاری اعلام کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون در زمینه ثبت نام جدید عمره از سوی سازمان حج و زیارت تصمیمی گرفته نشده است ، افزود: قرعه کشی اسامی افراد دوره های قبل حج عمره در هفته حج امسال انجام می شود.
وی در مورد اعزام زائرین استان کرمان به عتبات عالیات نیز گفت: در حال حاضر هر هفته یک پرواز که شامل 5 گروه می باشند، به عراق انجام می شوند.
پورشعبان اضافه کرد: گروه های اعزامی متشکل از 38 نفر زایر و دو نفر به عنوان مدیر و روحانی یا مداح خواهند بود.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان اظهار امیدواری کرد: به زودی با برقراری پرواز دوم ، از این پس علاوه بر روزهای یکشنبه روزهای چهارشنبه نیز شاهد یک پرواز دیگر از استان به سوی عتبات عالیات باشیم.
پورشعبان تاکید کرد: از طریق زمینی نیز هر هفته 5 گروه طی 5 روز متوالی برای زیارت عتبات عالیات اعزام می شوند.
به گفته وی ، اعزام زائران عتبات عالیات از استان کرمان طبق روال گذشته بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان در مورد زائران حج تمتع نیز گفت: سال 86 آخرین سال ثبت نام حج تمتع بود که اعزام ثبت نام شدگان 18 سال به طول خواهد انجامید.
پورشعبان اضافه کرد: افرادی که تا پایان آبان سال 83 برای تشرف به حج تمتع سپرده گذاری کرده اند باید اطلاعات خود را در سایت سازمان حج و زیارت وارد کنند.
وی اظهار داشت:پیش بینی می شود اوایل خرداد ماه آینده اسامی کاروان های حج تمتع اعلام شود تا افراد برای ثبت نام به کاروان های تعیین شده از سوی این سازمان مراجعه کنند.
مدیرکل حج و زیارت استان کرمان از افرادی که قصد زیارت به عتبات عالیات و سفر به سوریه را دارند نیز خواست از ثبت نام در کاروان های غیر مجاز خودداری کنند.
پورشعبان با بیان اینکه عزیمت با کاروان های غیرمجاز مشکلات زیادی را در طول سفر برای زائرین ایجاد خواهد کرد، از متقاضیان به این سفر خواست برای اعزام تنها در کاروان های مجاز که از سوی حج و زیارت اعلام می شود مراجعه نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.