پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سپاه طعم شیرین امنیت را به مردم شرق کشور خواهد چشاند

 

فرمانده کل سپاه گفت: با ورود سپاه پاسداران به عرصه ماموریت مقابله با اشرار و گروهکها، مردم شریف و زحمتکش منطقه جنوب شرق هم مانند سراسر کشور طعم شیرین امنیت پایدار و مردمی را به صورت‌ کامل ‌خواهند چشید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: با توکل به خدا سپاه پاسداران در سالهای اخیر از رشد بالا و خیره‌کننده‌ای در زمینه‌های توسعه بنیه دفاعی و تجهیزات پیشرفته نظامی و پیاده‌سازی طرح تحول و تعالی ابلاغی فرماندهی کل قوا برخوردار بوده و دشمنان انقلاب اسلامی با درک این اقتدار و توان بازدارندگی در سپاه و سایر نیروهای مسلح کشور به رعب و وحشت افتاده‌اند و درحقیقت هم ‌اکنون بستر پیشرفت و توسعه امنیت پایدار و مردمی بیش از پیش فراهم شده است.
جعفری که در جمع فرماندهان سپاه پاسداران سخن می‌گفت در ادامه افزود: با گذشت یکسال از تغییرات ساختاری سپاه، در راستای منویات و تدابیر حکیمانه فرمانده معظم کل قوا، پیاده‌‌سازی ساختار و سازماندهی جدید بسیار بهتر و سریع‌تر ازآنچه انتظار می‌رفت انجام شد و هم اینک برکات ‌این‌ تصمیم سرنوشت‌ساز و راهبردی برای‌کارشناسان نظامی‌ روشن‌شده و با روند موجود بی‌تردید درآینده نزدیک آثار و ثمراتش بیش از پیش بر همه آشکار خواهد شد.
فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه انعطاف و پویایی سازمان سپاه یک اصل اجتناب‌ناپذیر است، خاطر نشان کرد: با ابلاغ رسالت، چشم‌انداز و دکترین جدید سپاه و توجه به ماهیت تهدیدات سخت، نیمه‌سخت و نرم که دائماً درحال تغییر هستند؛ انعطاف سازمان و ماموریتهای متعدد آن، ضروری و لازم به شمار می‌رود.
فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به خصومت و دشمنی مستمر آمریکا و قدرت‌های زورگو و مستکبر با انقلاب و نظام اسلامی و توطئه‌های آنان برای جلوگیری از پیشرفت ملت ایران گفت: توسعه، گستردگی و انتشار انقلاب اسلامی پس از پیروزیهای چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف روند جدیدی پیدا کرده است.
وی افزود: ملتهای عدالت‌جو در دنیا با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران، مقاومت دلیرانه حزب‌الله لبنان و دفاع جانانه رزمندگان حماس درغزه که دل آزادگان و ظلم‌ستیزان‌جهان را شاد و به پیروزی‌نهایی مستضعفین بر مستکبران امیدوار ساخته است‌ برای رویاروی با سلطه‌طلبان و قدرت‌های ‌زورگو به خودباوری رسیده‌اند و این آثار عظیم،استثنایی،عمیق و پهناور انقلاب اسلامی‌ایران را به خوبی‌نمایان می‌سازد.
جعفری ‌تاکید ‌کرد: عمق‌بخشی‌به انقلاب در ابعاد اقتصادی، فرهنگی‌ و ایدئولوژیک‌ هم اکنون در سراسر دنیا ابعاد گسترده‌ای یافته است.
فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: تاکنون تهدیدات دشمنان ناهم طراز ایران به خاطر آمادگی‌های نیروهای مسلح، تدابیر راهبردی، سیاستها و رهبری حکیمانه فرمانده معظم کل قوا خنثی شده است، اما نگاه سپاه نباید تنها معطوف به تهدیدات سخت و جنگ تمام عیار نظامی با دشمن شود. اگر ما غفلت کنیم دشمنان نظام به سرکردگی آمریکا با حربه تهدیدات نیمه‌سخت یا همان تهدیدات داخلی و تهدید نرم به مبارزه با گسترش اسلام ناب محمدی(ص) و انقلاب اسلامی می‌پردازند.
وی با یادآوری توطئه‌های شوم استکبار جهانی در غائله کردستان در ابتدای انقلاب و دسیسه‌های گوناگون برای مقابله با ایران اسلامی، اظهار کرد: دشمنان قسم‌خورده انقلاب ما همواره درصدد فتنه‌انگیزی در کشور بوده و با ایجاد ناامنی‌های گوناگون به فکر براندازی نرم و نیمه‌سخت نظام هستند و در این زمینه سپاه پاسداران به دلیل رسالت حفظ انقلاب و پاسداری از دستاوردهای آن همراه با سایر نیروهای مسلح و با هوشیاری کامل آماده مقابله با توطئه‌های آنان است.
جعفری شرایط مقابله با تهدیدات سخت و جنگ تمام عیار علیه نظام به خصوص وقتی این تهدید ناهمطراز باشد را متفاوت دانست و گفت: مقابله با تهدیدات داخلی ماموریت بسیار مهمی برای سپاه تلقی می‌شود و سپاه ‌ضمن‌ حفظ آمادگی همه‌جانبه برای مقابله با تهدیدات خارجی با هوشمندی به این مهم توجه دارد و برای برخورد با اشرار، ضدانقلاب و عوامل دشمن، از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های پیشرفته برپایه دکترین خود استفاده خواهد کرد.
وی افزود: هرچند کلیت تهدیدات داخلی که از ابتدای انقلاب با آن مواجهه بوده‌ایم تغییری نداشته و ماهیت و شکل تهدیدات فرق کرده اما سپاه با یک نگاه جدید به ماهیت و محیط تهدیدات، تمامی دسیسه‌های دشمنان کشور را به دقت رصد می‌کند.
عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه اذعان کرد: امروز در سراسر سرزمین پهناور ایران توسعه امنیت پایدار، مستمر و مردمی یکی از مهمترین ماموریتهای سپاه است و رشد بالا ‌و بی‌نظیر سپاه در عرصه‌های دفاعی و تقویت تجهیزات نظامی درسایه اقتدار و توان بازدارندگی ما آن‌چنان رعب و وحشتی در دل دشمنان انداخته که بستر پیشرفت و توسعه امنیت پایدار فراهم شده است.
جعفری عنوان کرد: در راستای حفظ و ارتقاء آمادگی واقعی سپاه یکی از مهمترین مؤلفه‌ها گسترش ساختار بسیج است.
وی ادامه داد: دشمنان نظام از طیف وسیعی اعم از ضدانقلاب، اشرار، اپوزیسون و آنهایی که خلاف جهت انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند، تشکیل شده و آنها در بعد فرهنگی، امنیتی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی با تمام امکانات خود با کمک بی‌شائبه استکبار جهانی سعی در استحاله و سپس براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.
وی توضیح داد: ماهیت جدید تهدیدات نرم، سخت و نیمه سخت بسیار عوض شده است امروز برای مقابله با این تهدیدات کارهای جدید و متفاوتی باید انجام پذیرد که مهمترین اقدامات در این زمینه، رصد و اشراف اطلاعاتی کامل بر تحرکات دشمنان در محیط پیرامونی کشور است. جعفری افزود: ما باید دشمن و توانمندیهای آن را به خوبی بشناسیم و با پرهیز از نگاه سنتی بر تحولات با رویکردی اقتضایی به مقوله توسعه امنیت پایدار به مقابله با توطئه‌های شوم استکبار بپردازیم.
فرمانده کل سپاه با تشریح موفقیتهای اخیر سپاه در ماموریت جدید مقابله با تحرکات اشرار در منطقه جنوب شرق گفت: قرارگاه سپاه پاسداران‌ در جنوب‌شرق‌کشور با اقتدار و صلابت‌ضربه شستی ‌محکم به ضدانقلاب و اشرار وارد ساخت و پس از سی‌سال از انقلاب شکوهمند اسلامی فرزندان دلیر و سبزپوش سپاه هیچگونه ناامنی و فتنه‌انگیزی دشمنان قسم خورده نظام را برنمی‌تابند و ان‌شاءالله با ورود سپاه پاسداران به عرصه ماموریت مقابله با اشرار و گروهکها، مردم شریف و زحمتکش منطقه جنوب شرق هم مانند سراسر کشور طعم شیرین امنیت پایدار و مردمی را به صورت‌کامل‌خواهند چشید و احساس رضایتمندی مردم عزیز کشور موجب‌خوشحالی‌برادران خدمتگزار آنها در سپاه می‌‌شود.
وی با تشکر و قدردانی از خدمات خالصانه سردار محمدجعفر اسدی در زمان تصدی فرماندهی نیروی زمینی عنوان کرد: سردار اسدی ‌در دوران‌گذشته ‌و بسترسازی ‌برای‌اجرای طرح تحول و تعالی سپاه با مجاهدت و تلاش فراوان و برخورداری از روحیه همکاری‌ و با نیت رضای خداوند فشارهای فراوانی را تحمل کردند و امروز به حمدالله اثرات پربار این تغییرات و تلاش‌ها را به وضوح شاهد هستیم.
فرمانده کل سپاه با اشاره به کسوت و سوابق به ‌یادماندنی سردار اسدی که از ابتدای انقلاب و در تمامی عرصه‌های دفاع از انقلاب و دفاع مقدس حضوری موثر داشته، ادامه داد: نیاز بود که فرمانده جوانتری که مدت بیشتری از دوره مقدس خدمتی وی باقی مانده در مسئولیت فرمانده نیروی زمینی به عنوان ستون فقرات و جان سپاه و سرپنجه‌های رزم قرار گیرد.
جعفری خاطر نشان کرد: بنابراین سردار محمد پاکپور باتوجه به سابقه درخشان در مسئولیتهای ‌معاون‌ عملیات‌ سپاه و معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی‌ و فرماندهی لشکر 8 نجف اشرف و لشکر 31 عاشورا از افراد مناسبی برای تصدی این مسئولیت خطیر بودند که با تصویب فرمانده معظم کل قوا از ا مروز با حفظ سمت معاون عملیات سپاه بعنوان معاون فرمانده کل و فرمانده نیروی زمینی سپاه مشغول خدمت در سنگر جدید می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.