پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

امام جمعه : شهادت مطهری، ملت را به مبارزه با استکبار مصمم کرد

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: از دست دادن شخصیت های علمی همچون شهید مطهری ، ملت ایران را در مبارزه علیه استکبار و استعمار مصمم تر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید"یحیی جعفری" در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به سالروز ترور شخصیت علمی ، فرهیخته و عالم جلیل القدر، استاد شهید مرتضی مطهری، افزود: شهید مطهری نقش بسزایی در پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران ایفا کرد.
وی با اشاره به نظر حضرت امام خمینی (ره) در مورد شخصیت اسلام شناس و فیلسوف قرن حاضر استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: مقام این عالم بزرگوار در نزد بنیان گذار جمهوری اسلامی به قدری بود که حضرت امام (ره) در سوگ او بسیار گریست.
وی تصریح کرد: استاد مطهری با مطرح کردن ایدولوژی اسلامی، جوانان را بار دیگر به سوی اسلام و حقایق این دین مبین فرا خواند و فاصله ایجاد شده بین حوزه و دانشگاه را به حداقل رساند.
نماینده ولی فقیه در کرمان معلمان را نمونه های صبر، استواری و تفکر خواند و افزود: تربیت نسلی فرهیخته و دین مدار با مطالعه و دقت نظر محقق خواهد شد.
وی همچنین در بخش دیگری از خطبه ها به یازدهم اردیبهشت مصادف با روز جهانی کارگر اشاره و کارگران را جهادگران عرصه های اقتصادی جامعه معرفی کرد.
حجت الاسلام جعفری بیان داشت: کارگران از پرتلاش ترین و سخت کوش ترین افراد جامعه اند که از شان و منزلت والایی نزد پروردگار برخوردار هستند.
وی گفت: دین اسلام به اهمیت کار و بزرگداشت مقام کارگران اهمیت فراوانی قایل شده و در روایات اسلامی، بیکاری به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است.
امام جمعه کرمان با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری از برخی انجمن ها که به تخریب نامزدهای انتخاباتی می پردازند خواست نوع برخورد خود را در راستای تبلیغ از نامزد مورد نظر خود تغییر دهند.
وی همچنین از مسوولان و روحانیون مستقر در دانشگاه ها خواست به وسیله مذاکره با این انجمن ها زمینه برگزاری انتخاباتی سالم را فراهم کنند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در پایان با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب، اسوه پایداری و تقوی و روز پرستار ، گفت: پرستاران مظهر صبر و شکیبایی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.