پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تمبر و کتاب ناظرزاده کرمانی رونمایی شد

 

مراسم بزرگداشت فرهاد ناظرزاده کرمانی با حضور هنرمندان، استادان و مسئولان دیروز در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار و تمبر و کتاب وی رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر،‌ در ابتدای این مراسم مجید سرسنگی قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شاگرد ناظرزاده کرمانی بودن را از افتخارات خود دانست و گفت: ایشان در کنار آموزش محققی برجسته است. کسی که شاید تحقیقات تئاتری و تألیف و ترجمه‌ کتاب‌های مرجع تئاتر مدیون تلاش‌های اوست و کتاب‌های ایشان مهمترین منابع اهل تئاتر است.

سرسنگی یادآور شد: دانشجویانی که تئاتر را در دهه 60 تئاتر فراگرفته‌اند به خاطر دارند مدیریت ایشان مدیریتی تأثیرگزار و قابل تحسین بود. او استاد و فرهیخته‌ای آینده‌نگر است و کسی که بدون اغراق باید گفت تأسیس واحد دانشگاهی تئاتر در کشور به آینده‌نگری او برمی‌گردد.

قائم مقام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تأ‌کید کرد: استاد ناظرزاده فردی اخلاق‌گرا و پدری مطمئن است که با تمام قدرت خود دانشجویانش را زیر چتر محبت و ارشاد خود قرار داده است. امروز یکی از به یادماندنی‌ترین روزهای زندگی این حقیر است که دانشجویان این بزرگ مرد گرد هم آمده‌اند و احترام و قدردانی خود را نثار این بزرگ مرد تئاتر ایران می‌کنند.

سپس بهرام ابراهیمی و پانته‌آ بهرام به نمایندگی از طرف ستاد برگزاری مراسم بیانیه این نکوداشت را قرائت کردند و سپس با حضور ایرج راد به نمایندگی از طرف دانش‌آموختگان خانه تئاتر، حسین پارسایی به نمایندگی از طرف دانش‌آموختگان اداره‌ کل هنرهای نمایشی، مجید سرسنگی به نمایندگی از طرف دانش‌آموختگان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و محمدباقر قهرمانی به نمایندگی از دانشجویان پردیس هنرهای زیبا، لوح سپاس و هدایای نقدی به فرهاد ناظرزاده کرمانی اهدا شد.

امیر دژاکام نیز به نمایندگی از طرف دانشجویان ناظرزاده کرمانی یک لوح سپاس را با امضاء هنرمندان و مسئولان حاضر در مراسم به وی اهدا کرد. در پایان پس از مهر شدن تمبر ناظرزاده کرمانی، ایرج راد، محمدباقر قهرمانی، مجید سرسنگی، حسین پارسایی، امیر دژاکام و فرهاد ناظرزاده کرمانی پاکت نامه نمادین را امضا کردند.

همچنین کتاب تئاتر "افراز" ویژه گرامیداشت 25 سال زحمات فرهاد ناظرزاده کرمانی در تالار انتظار مجموعه تئاتر شهر رونمایی شد. این کتاب شامل مجموعه مقالات ناظرزاده کرمانی،‌ نصرالله قادری، عباس اقسامی، میرعلیرضا دریابیگی، سیروس مصطفی و مجید لکی است.

گفتگوی عطاءالله کوپال با ناظرزاده کرمانی و یادداشت‌های فرهاد مهندس‌پور، ایوب آقاخانی، شهرام زرگر،‌ سیمین امیریان، رحمان سیفی‌آزاد، فردوس حاجیان،‌ مجید سرسنگی، محمد حیدری، شکرخدا گودرزی،‌ کتایون فیض‌مرندی و اردشیر صالح‌پور از دیگر مطالب این کتاب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.