پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

باید مراقب رشد صوفی‌گری و عرفان‌های تصنعی در جامعه باشیم

 

نماینده ولی فقیه در سپاه نسبت به رشد صوفی‌گری، عرفان‌های تصنعی و انواع تفکرات التقاطی در جامعه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در نشستی خبری که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت علامه مطهری و روز معلم، این شهید را از نظریه‌پردازان و تبیین‌کنندگان تئوری‌های دینی و افشاگری تفکرات التقاطی خواند و افزود: این نظرات و اندیشه‌های متعالی، هنوز هم در جامعه جاری است.
سعیدی نامگذاری هفته عقیدتی سیاسی در سپاه را ناشی از قرابت فکری و ماموریت‌های سپاه با اندیشه‌های شهید مطهری عنوان کرد و گفت: این هفته در برگیرنده برنامه‌های متعدد و معرفی عملکرد حوزه نمایندگی و تقدیر از مربیان و هادیان سیاسی است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به تفاوت ماهوی دلایل تاسیس وظایف سپاه پاسداران با دیگر نهادهای نظامی داخل و خارجی گفت: این ماموریت‌ها، الزاماتی دارد؛ کارکنان سپاه باید در اوج تعالی باشند، نظامات آن نیز بر اسلام و ارزش‌های انقلاب و ... استوار باشد.
سعیدی تقدیر از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی را از جمله برنامه‌های این هفته نام برد.
وی حملات شدید استکبار به موضوعات فکری و فرهنگی اسلام را خاطرنشان کرد و گفت: ترویج انواع شیوه‌های انحرافی، عرفان ساختگی، استهزاء و ... در نهایت استحاله تمدن‌ها، از این شیوه‌ها است.
وی تهاجم گسترده سالهای اخیر به اسلام و ناتوی فرهنگی را مورد اشاعه قرار داد و افزود: آنها استحاله فرهنگی را مد نظر داده‌اند و رشد تفکرات التقاطی در جامعه مثل اندیشه‌های لیبرالیستی و سکولار، رشد صوفی‌گری، رشد عرفان‌های تصنعی و ترجمه 2 هزار عنوان مطلب در این خصوص از جمله این اقدامات است.
سعیدی افزود: برای پرهیز از خرافات، باید باورهای حقیقی را ترویج کرد و در سپاه نیز ضمن تبیین معیارها و شاخص‌های دینی، دستاورد مهمی چون تهیه الگوی تربیتی و تعالی بوده است که پژوهشگران ما به آن دست یافته‌اند و 3 مقوله چیستی، چرایی و چگونگی تحقق‌ها را تبیین کرده است. سپاه با این اقدام مانیفست اسلامی را تهیه کرده است که فرد مسلمان چه شاخصه‌های فردی و اجتماعی باید داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه در خصوص انتخابات نیز، ایجاد انگیزه و شور و هیجان برای مشارکت حداکثری و افزایش حضور مردم و هدایت و ارشاد سپاه بسیج در جهت شاخص‌های ارزشی را یاد کرد و گفت: ما معیارها، مبناها و راهکارهای رسیدن به فرد اصلح را ارائه می‌کنیم. شورای نگهبان مصادیق صالح را انتخاب می‌کنند و ما فرد اصلح را، که این شناسایی نیازمند روش‌های شناخت است اما هیچ تعیین مصداقی صورت نخواهد گرفت.
سعیدی تاکید کرد: از تبلیغ له یا علیه کاندیداها، استفاده از امکانات سپاه، برگزاری جلسات تبلیغاتی توسط پاسداران و ... جلوگیری خواهد شد اما بیان شاخصه‌‌های مد نظر امام (ره) و رهبری جزء تکالیف ماست. باید در دخالت در انتخابات با وظیفه ارشاد و هدایت حوزه نمایندگی ولی فقیه تفکیک قائل شد.
وی درباره تهدید نرم علیه نظام اسلامی نیز گفت: عمق بخشی داخلی به عنوان راهکار مهم مقابله با تهدید نرم توسط بسیج انجام می‌شود آشناسازی با فرهنگ دینی و تعمیق فکری هم دنبال خواهد شد.
به اعتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه، وسعت تهدید نرم سپاه را بر آن داشته تا به کمک نیروی عظیم بسیج به مقابله با این موضوع برخیزد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد: میزان خطای سپاه از الگوی ستادکل درباره متراژ اتاق مدیران و تجهیزات آنها در بررسی میدانی ما، فقط نزدیک 2 درصد بود اما امسال هم حرکت بسیج عمومی در سطح مدیریت سپاه بوجود آمده که ببینیم چقدر عملی وارد این عرصه می‌شویم که یکی از این اقدامات، بهره‌گیری بهتر از نیروی انسانی است و ضمانت اجرا هم خواهد داشت.
وی در پایان پیرامون گذشت یکصد روز از ریاست جمهوری اوباما گفت: اصلاح در هژمونی و بعد سیاسی نظام سرمایه‌گذاری را در سال‌های اخیر شاهد هستیم و افراد پشت پرده دیدند که اگر تغییر نکنند، ضربه می‌خورند و عملکرد چند ساله اخیر جمهوری‌خواهان آنها را به این احساس رسانده که باید حرکت سیاسی خود را تغییر دهند و حضور اوباما در همین راستا است.
سعیدی گفت: این تغییر اساسی و زیربنایی نیست بلکه سطحی و تاکتکی است. در این 3 ماه هم تضاد عجیب شعار تغییر، بدون تغییر عمل را شاهد هستیم اما آنها ناچار به تغییر هستند ولی مصادیق آن را نمی‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.