پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

خدشه وارد کردن به سلامت انتخابات‌ جنگ روانی دشمن است

 

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان کرمان گفت: زیر سئوال بردن سلامت انتخابات دروغ دشمن است و افرادی که این حرف‌ها را بیان می کنند، باید مستندات لازم را در این زمینه ارائه دهند. ‌

محمد علمی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: شورای نگهبان متشکل از شش حقوقدان و شش مجتهد دانا و عالم با حکم مستقیم مقام معظم رهبری ایفای وظیفه می‌کنند.
وی افزود: شورای نگهبان در راستای برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در شهرستان‌ها و بخش‌ها اقدامات لازم را انجام داده است و معتمدان بدون جانبداری از جناح خاصی انجام وظیفه می‌کنند.
علمی تصریح کرد: علاوه بر هیئت‌های نظارت دستگاه‌هایی در این زمینه راه‌کارهای لازم را مد نظر دارند و 30 نفر از معتمدان هر منطقه، شهرستان و بخش انتخاب می‌شوند و در هر حوزه 10 نفر اعم از ناظر، بازرس، نماینده فرماندار، نماینده وزارت کشور و ... بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت دارند.
وی خاطرنشان کرد: قانون اساسی کشور یک قانون جامعی است و برای نظارت و سلامت انتخابات شورای نگهبان تعیین شده و این شورا در امانتداری و صداقت پیشرو است.
علمی افزود: با توجه به تجارب سه دهه انقلاب اسلامی با هرگونه گزارش تخلف انتخاباتی باید به صورت قانونمند برخورد کرد و شورای نگهبان برای حفظ و صیانت از آرای مردم با توهین و جوسازی برخورد می‌کند.
وی افزود: حدس و گمان‌ها بر خلاف اخلاق انتخاباتی است و اعضای هیئت‌های اجرایی که به کاندیدای مورد نظرشان رای می‌دهند به این معنا نیست که در آرا دخل و تصرف دارند و این جوسازی‌ها بر خلاف عقاید شهروندان کشور اسلامی است.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان کرمان اظهار داشت: تمام کاندیداها و هواداران آنها باید رعایت اخلاق انتخاباتی را سرلوحه کار تبلیغاتی خود قرار دهند و در قبال مطالبی که مطرح می‌کنند، باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند و در نشریات محلی بعضا مشاهده می‌شود، بدون در نظر گرفتن موارد شرعی و قانونی به شخصیت افراد توهین می‌کنند و شورای نگهبان به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل می‌کند.
وی اظهار داشت: بعضی افراد وابسته به جریان سیاسی خاص ارکان نظام را به سادگی زیر سئوال می‌برند که با حرف‌های دشمنان نظام همگون است و باید در برابر بیان اینگونه موارد نهایت سعی شود تا خدای نکره به شخصیت افراد لطمه وارد نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.