پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

توصیه وزارت بهداشت به هموطنان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هموطنان توصیه کرد : از سفر به کشورهای امریکا، مکزیک و کانادا که بیشترین افراد آلوده به ویروس آنفلوانزای نوع a در این کشورها یافت شده اند، جدّاً خودداری کنند.

دکتر کامران باقری لنکرانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر به رایزنی وزارت بهداشت با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد و گفت: به این سازمان اعلام کرده ایم از دفاتر مسافرتی بخواهد حتی الامکان به مسافران توصیه کنند از سفرهای غیر ضرور به کشورهایی که این ویروس در آنها منتشر شده است خودداری ورزند.

وزیر بهداشت مبتلایان به این ویروس را در سراسر جهان، حدود 260 نفر اعلام کرد و افزود:‌ در قاره آسیا هم موردی که تاکنون قطعا مشخص شده به این ویروس آلوده است یک نفر در ژاپن است که او هم از کالیفرنیای امریکا به این کشور سفر کرده است.

باقری لنکرانی اضافه کرد: اگر با مورد جدیدی به ویژه در کشورهای همجوار مواجه شویم به سرعت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه در حدود پانزده کشور جهان وجود این ویروس به اثبات رسیده است طبیعتا ما هم برای مقابله با آن تلاش های خود را آغاز کرده ایم.

دکتر باقری لنکرانی از برگزاری منظم و فشرده کمیته کشوری آنفلوانزا در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: فعلا قرار شده است که اگر شرایط خاصی پیش نیاید این کمیته هر هفته جلسه داشته باشد و مسائل را به صورت دقیق زیر نظر بگیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قرنطینه ها در فرودگاه های کشور فعال شده اند گفت: در این قرنطینه ها پزشک مستقر و آموزش های لازم هم داده شده و برای بیماری یابی هم اعلام آمادگی شده است.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از این بیماری هنوز واکسنی در دسترس نیست افزود: در عین حال برای درمان آن دارویی وجود دارد که خوشبختانه این دارو را از قبل برای مقابله با آنفلوانزای پرندگان ذخیره کرده ایم و این دارو همان داروی انتخابی آنفلوانزای نوع a هم هست.

وی اضافه کرد: این دارو را هم اکنون در اختیار داریم، مقادیر لازم هم بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور پخش شده است و مقداری هم به صورت ذخیره وجود دارد که اگر دچار مشکلی شویم بتوانیم پاسخگویی لازم را داشته باشیم.

وزیر بهداشت در ادامه به کسانی که مجبورند به چنین کشورهایی (به ویژه به سه کشور امریکا، مکزیک و کانادا) سفر کنند توصیه کرد نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از حضور در مناطق پرازدحام خودداری کنند.

باقری لنکرانی گفت: این افراد همچنین در عین رعایت بهداشت فردی باید از دیده‌بوسی خودداری کنند و دست‌هایشان را بعد از هر تماس با افراد بشویند.

وزیر بهداشت استفاده از ماسک را در این کشورها ضروری ندانست و افزود: اگر در شرایطی اپیدمی در جایی اتفاق بیفتد ممکن است استفاده از ماسک کمک کننده باشد اما درعین حال لازم نیست این ماسک حتما طبی باشد.

وی با بیان اینکه در بیماری اخیری که به نام آنفلوانزای خوکی معروف شده تغییری ژنتیکی در ویروس رخ داده است گفت: چون انتقال این ویروس از خوک ثابت نشده عنوانی که برای آن در سازمان بهداشت جهانی انتخاب شده آنفلوانزای نوع a است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.