پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

شعار انتخابات : مشارکت ملی ، رفتارقانونی و رقابت اخلاقی

وزیر کشوربا بیان اینکه شعار انتخابات امسال مشارکت ملی، رفتار قانونی و رقابت اخلاقی است افزود: وزارت کشور از مهرپارسال مقدمات برگزاری باشکوه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده است و در 3 ماه گذشته نیز بر شدت آن افزوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، صادق محصولی دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: داوطلبان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یا نمایندگان تام الاختیار آنان از صبح پانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت می توانند در طول مدت شبانه روز با در دست داشتن مدارک لازم برای نام نویسی به وزارت کشور مراجعه کنند.

محصولی همچنین از بکارگیری نرم افزارهای رایانه ای برای نامنویسی از طریق شبکه اینترنت خبر داد و گفت: در صورتی که نامنویسی اولیه برای صرفه جویی در وقت از طریق اینترنت انجام شده باشد فرد یا نماینده تام الاختیار وی باید برای نهایی کردن نامنویسی با همراه داشتن مدارک لازم به وزارت کشور مراجعه کند.

وی تهیه نرم افزار و سخت افزارهای لازم را برای برگزاری انتخابات و همچنین چاپ تعرفه ها از جمله کارهای صورت گرفته وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده ازدستگاههای ذیصلاح شمار افراد واجد شرایط در انتخابات امسال 46 میلیون و 200 هزار نفر است و تعداد تعرفه های چاپ شده نیز امسال مطابق روند سال های قبل بیش از این تعداد است.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه 48 هزار حوزه اخذ رای امسال آرای شرکت کنندگان در انتخابات را جمع آوری خواهند کرد گفت: با توجه به مشخص نبودن تعداد شرکت کنندگان در انتخابات در هر حوزه در شهرستانها برای جلوگیری از کمبود تعرفه تعداد بیشتری برگ تعرفه در اختیار حوزه های انتخاباتی قرار می گیرد.

محصولی با بیان اینکه مطابق قانون یکی از شرایط نامزدها این است که باید جزو رجال سیاسی مذهبی باشد گفت: وزارت کشور از بانوان برای نامزدی ریاست جمهوری نامنویسی خواهد کرد و تشخیص رجْل سیاسی به عهده شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حداکثر تا 29 اردیبهشت اسامی داوطلبان واجد شرایط را اعلام می کند گفت: پس از اعلام اسامی داوطلبان واجد شرایط از سوی شورای نگهبان ، وزارت کشور این اسامی را از طریق رسانه ها در روزهای 30 و 31 اردیبهشت اعلام خواهد کرد و مطابق قانون 20 روز پس از اعلام رسمی اسامی، انتخابات باید برگزار شود.

وزیر کشور در ادامه گفت: داوطلبانی که اسامی آنان اعلام می شود از روز اول خرداد تا ساعت 24 روز بیستم خرداد فرصت تبلیغات دارند.

محصولی افزود: مطابق قانون هیچ یک از نامزدها حق استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات ندارند و در صورت تخلف مجازات آن را قانون تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: کمیسیون تبلیغات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمینه استفاده مساوی نامزدها را از رسانه ملی برای بیان برنامه های آنان فراهم آورده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.