پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دانشجو: حدود 250 نفر در انتخابات شرکت کردند

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان این که حدود 250 نفر در انتخابات ثبت نام کرده اند، اعلام کرد که تعداد ثبت نام کنندگان در این دروه از انتخابات نسبت به دوره نهم به بیش از یک سوم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات کشور، کامران دانشجو در پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که ستاد انتخابات کشور تنها مجری قانون است و نمی تواند از ثبت نام داوطلبان جلوگیری کند گفت: در این دوره از رقابت‌ها تعداد ثبت نام کنندگان به نحو محسوسی کاهش یافته است.
وی افزود: در دوره گذشته بیش از 1000 نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بودند که این بار این تعداد به حدود 250 نفر رسیده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقاد لاریجانی از شیوه کنونی ثبت نام داوطلبان اظهار داشت: صبحت‌های آقای لاریجانی محترم است اما وزارت کشور تنها به عنوان مجری قانون مجبور است که آنچه قانون گفته اجرا کند.
دانشجو افزود: قانون انتخابات تکلیفی در این زمینه مشخص نکرده است و ما از همه کسانی که به عنوان داوطلب ریاست جمهوری اسلامی برای ثبت نام به ستاد انتخابات کشور می‌آیند می‌خواهیم که بایدها و نبایدها را در زمان ثبت نام رعایت کنند.
وی افزود: تغییر شرایط ثبت نام کنندگان جز با تغییر قانون امکان پذیر نیست که این تغییرات نیز به این دوره از انتخابات نرسید.
رئیس ستاد انتخاباتی کشور از ثبت نام کنندگان خواست که در حین حضور در ستاد انتخابات شأن و جایگاه جمهوری اسلامی را حفظ کنند.
وی از فعال شدن ستاد بازرسی انتخابات خبر داد و گفت که این ستاد برای رسیدگی به شکایت ها و تخلفات با حکم وزیر کشور فعال شده و کار خود را آغاز کرده است.
وی افزود: ما از نظارت شورای نگهبان و نیز نظارت نامزدها در حین برگزاری انتخابات برای برگزرای هر چه بهتر انتخابات استقبال می کنیم.
وی همچنین از تشکیل کمیته های ستاد انتخابات کشور خبر داد و گفت: این کمیته ها به طور فعال و روزانه گزارش های خود را به رئیس ستاد ارائه می کنند و تا کنون گزارشی در خصوص مشکل خاص امنیتی از سوی کمیته امنیتی انتظامی ستاد انتخابات ارائه نشده است.
دانشجو تأکید کرد که نیروهای نظامی و انتظامی اقتدار و آمادگی لازم را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات دارند.
دانشجو در پاسخ به سوالی درباره تعرفه های انتخاباتی نیز گفت: ستاد انتخاباتی کشور 57 میلیون تعرفه آماده کرده است زیرا بررسی دوره های قبل نشان داده که در هر دوره بین 15 تا 20 درصد تعرفه اضافه بر افرادی که واحد شرایط رأی دادن هستند باید چاپ شود و این تعرفه ها در اختیار هر شعبه قرار گیرد تا در زمان رأی گیری شعب با کمبود تعرفه روبرو نشوند.
دانشجو با بیان این که امروز آخرین روز فرصت ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است از تمامی کسانی که قصد ثبت نام درا ین دوره از انتخابات را دارند خواست تا در وقت اداری به ستاد انتخابات مراجعه کنند.
وی در عین حال گفت که طبق قولی که وزیر کشور داده ستاد انتخابات تا ساعت 12 شب کار ثبت نام از داوطلبان را انجام خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.