پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

معیشت طلاب با مشکلات روبرو است

قائم مقام مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: علی رغم اقدامات انجام شده در مراکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور، هنوز معیشت و گذران زندگی طلاب با مشکلاتی روبرو است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام" محمد هادی به" امروز  در آیین افتتاح مرکز خدمات رسانی حوزه های علمیه استان کرمان، افزود: تامین بیمه درمانی، پرداخت مستمری بازنشستگان و از کار افتادگان، اعطای تسهیلات قرض الحسنه، اجرای طرح معیشت طلاب(پرداخت بن کالا)، حمایت از طلاب در حوادث غیرمترقبه، ارایه خدمات فرهنگی و تامین مسکن آنان از اقدامات ارزنده مرکز خدمات رسانی حوزه های علمیه بوده است.
وی با اشاره به اینکه مرکز خدمات حوزه های علمیه به فرمان مقام معظم رهبری در سال70 احداث شده است، تصریح کرد: این مراکز خدماتی با کمترین امکانات و به منظور خدمات رسانی به طلاب بنا شد.
حجت الاسلام هادی به اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه در نخستین سال های خدمت با ارایه خدمات بیمه درمانی و تسهیلات قرض الحسنه به طلاب تحت پوشش خود، کارش را آغاز کرد.
به گفته وی ، تمامی روحانیون غیر شاغل که در برگزاری نماز جماعت، تبلیغ و درس اشتهار دارند تحت پوشش این مرکز قرار گرفته اند.
در ادامه این آیین، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان خدمات رسانی به جامعه را یکی از آموزه های ارزشمند مکتب اسلام برشمرد و افزود: خدمت رسانی به همه اقشار جامعه نیکو و ارزشمند است.
حجت الاسلام سید" یحیی جعفری" با اشاره به توصیه مکرر حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر خدمت به محرومان جامعه، اظهار داشت: خدمت به محرومین نزد خداوند همواره از جایگاه بالا و رفیعی برخوردار می باشد.
در پایان مسوول مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمان، مساحت مرکز خدمات رسانی حوزه علمیه استان کرمان را 800 متر مربع اعلام کرد و افزود: بودجه این مرکز خدماتی از استانداری و مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور تامین شده است.
حجت الاسلام "احمد دهقان" هدف از افتتاح این مرکز را ارایه خدمات به طلاب و روحانیون غیر شاغل و محصل اعلام کرد و تصریح کرد: تامین معاش طلاب در حد نیاز موجب فراغت خیال آنها به منظور کسب فضایل در درس و تحصیل خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.