پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

دلیل اصلی پدیده دختران فراری آسیبهای اجتماعی است

مدیرکل پیشگیری سازمان بهزیستی با اشاره به لزوم بالا بردن سطح مهارت های اجتماعی خانواده ها گفت: طبق بررسیهای صورت گرفته دلیل اصلی فرار دختران آسیب های اجتماعی است.

حبیب الله مسعودی فرید در حاشیه همایش خانواده پایدار در کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی کارشناسان نشان می دهد در 80 درصد موارد دلیل اصلی فرار دختران از خانه وجود آسیبهای اجتماعی و ناهنجاری به خصوص در خانواده ها می باشد.

وی تصریح کرد: افزایش مهارتهای خانواده ها و تقویت بنیانهای خانواده از سیاستهای اصلی است که باید مد نظر قرار گیرد و حمایتهای مالی و معنوی لازم در این خصوص ضروری است.

مسعودی با اشاره به نقش کلیدی رسانه ها در خصوص آموزش خانواده ها خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ابزارهای موجود بخصوص رسانه ها سطح مهارت های خانواده را ارتقاء دهیم که قدم اول باید این آموزش ها به رسانه های منتقل و از این طریق به مردم و جامعه تسری یابد.

مسعودی فرید افزود: ایمن سازی و انتقال ارزشها موجب تحکیم روابط خانواده و درنهایت حفظ بنیان خانواده ها خواهد شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه میزان اقدام به طلاق در بین جوانان بیشتر از سایر اقشار جامعه است و طبق آمار 50 درصد از موارد طلاق در سالهای اول زندگی روی می دهد.

مسعودی فرید افزود: یک میلیون و 600 هزار ازدواج در هر سال در کشور روی می دهد که از این تعداد 800 هزار نفر مهارت های زندگی را فرا می گیرند.

وی گفت: باید افراد تحت پوشش دوره های آموزشی مهارتهای زندگی افزایش یابند و فرهنگسازی لازم در خصوص تحکیم خانواده در بین اقشار جوان جامعه انجام شود.

مدیر کل پیشگیری سازمان بهزیستی مهمترین آسیبهای اجتماعی در سطح کشور را اعتیاد و تعارضات خانوادگی دانست و گفت: این عوامل در نهایت موجب خشونتهای بسیار مانند کودک آزاری، غفلت از کودکان و فرار از خانه می شوند.

وی عنوان کرد: طی سال 87 نزدیک به دو میلیون دانشجو و دانش آموز مهارت های زندگی را فرا گرفته اند که این آموزش ها در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

مسعودی فرید اضافه کرد: هم اکنون بیش از 90 درصد دانش آموزان در مقطع دبستان تحت پوشش آموزش مهارت ها قرار دارند و بزودی با تصویب سند راهبردی آموزش مهارت زندگی این آموزش ها در سیستم آموزش و پرورش گسترش می یابد.

وی همچنین از تالیف کتابهای آموزش مهارت زندگی برای مقاطع مختلف تحصیلی خبرداد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.