پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

شهید مطهری رگه‌های التقاط را تشخیص می‌داد

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: شهید مطهری از جمله اشخاصی بود که زمان و اقتضای آن را به خوبی می‌شناخت و رگه‌های التقاط را حتی در پشت نقاب هم تشخیص می‌داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مجتبی ذالنور‌ عصر دیروز در جمع طلاب و روحانیون بسیجی طرح حکمت مطهر اظهار داشت: امام راحل در بخشی از سخنان خود می‌گوید، «با امام بودن مصونیت نمی‌آورد» و صرف کنار امام بودن هم فضیلت محسوب نمی‌شود، مهم پایبندی به ارزش‌ها و اندیشه‌های ایشان است.
وی افزود: اکنون در شرایط فعلی بعضی در صدد هستند که از رانت همراه امام بودن استفاده کنند، اما ملاک و میزان به گفته امام راحل حال فعلی افراد است و هر خادم مسجد که نماز خوان نمی‌شود و امروز نیاز به افرادی است که توان شناخت رگه‌های انحراف را داشته باشند و حق را از باطل بر حسب اقتضای زمان تشخیص دهند.
ذوالنور‌ خاطرنشان کرد: شهید مطهری از جمله اشخاصی بود که زمان و اقتضای آن را به خوبی می‌شناخت و رگه‌های التقاط را حتی در پشت نقاب هم تشخیص می‌داد و محبوبیت و معروفیت وی نه به خاطر اطلاعات سیاسی و یا تالیفات، بلکه به خاطر شناخت اوضاع زمان و مطابق با آن برنامه داشتن بود.
وی تصریح کرد: امام راحل در تعریف از افراد بسیار محتاط بودند و در اوایل انقلاب عده‌ای جمع شدند که کلمه یا جمله‌ای در باب تعریف از مرحوم شریعتی از زبان وی بشنوند، اما هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاد و امام آثار شهید مطهری را برای استفاده دانشگاه‌ توصیه کردند‌.
ذالنور اظهار داشت: کسی که عالم به زمان باشد، دچار انحراف نمی‌شود و این از ویژه‌گی‌های شهید مطهری بود و اکنون با مقتضیات زمان که نظام اسلامی با آن در ارتباط است، اگر این شخصیت بارز در قید حیات بودند، چهره منافقان را بلافاصله برای مردم روشن و آشکار می‌کردند تا جامعه فریب آنها را نخورد.
وی گفت: بازرگان به امور سیاسی و علوم آکادمیک مسلط بود، اما آشنایی با علوم و تحصیلات آکادمیک بصیرت ایجاد نمی‌کند و این نکته هم مهم است که جاذبه‌های سیاسی و حزبی بصیرت نمی‌آورد و فرد را بلافاصله دچار لغزش می‌کنند.
ذوالنور‌ افزود: پس از کشتار مردم توسط منافقین در کوچه و خیابان، بازرگان نامه‌ای به امام راحل می‌نویسد و منافقین را با جمله فرزندان مجاهد خطاب می‌کند و خواستار مورد لطف و مرحمت قرار گرفتن این افراد می‌شود، اما مطهری از همان اوایل انقلاب این جماعت منفور را منافق معرفی کرد و این به خاطر بصیرت و شناخت شهید مطهری از اوضاع زمان خودش بود.
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت : نفاق اکنون در چهره‌ای دیگر خود را نشان داده و به شکل دوران نخست انقلاب نیست، منافقین اکنون در دامان دشمن هستند و اما اکنون کسانی در درون کشور هستند که حال و روز آنها بدتر از منافقین است و باید توجه کنیم، همانطور که امام در برابر آنها ایستاد، ما هم باید اکنون در برابر این منافقان بایستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.