پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

اصلاح الگوی مصرف یک نیاز ملی است

 

محمد هادی شجاعی سردبیر روزنامه حدیث کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران( ایسنا) منطقه کویر گفت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود امسال را به عنوان اصلاح الگوی مصرف نام گذاشتند و بر همه مسئولین و آحاد جامعه است که با برنامه ریزی بتوانند در جهت تحقق هر چه بیشتراین شعار گام بردارند.

وی افزود: چرا که اصلاح الگوی مصرف در همه ابعاد و زمینه ها می تواند در کشور ما که متاسفانه در بحث مصرف گرایی با مشکلات جدی مواجه است اقدام بسیار موثری باشد.

شجاعی ادامه داد: مطمئنا رسانه ها و اصحاب مطبوعات اعم از رادیو، تلویزیون، خبرگزاری ها ، نشریات محلی و سراسری به دلیل پایگاه اجتماعی که برخوردارند می توانند ضمن ارائه تحلیل صحیح از وضعیت موجود اسراف و حدود و قصور زیاد مصرف گرایی در کشور و استان ،این آگاهی را به مردم بدهند.

سردبیر روزنامه حدیث کرمان یادآور شد: رسانه ها باید در جهت اصلاح برخی از معضلات موجود با استفاده از روشهای مناسب کوشا باشند و فواید این اصلاح الگوی مصرف را که مطمئنا می تواند نقش بسیار زیادی را در توسعه و شکوفایی کشوردر بخشهای مختلف داشته باشند به مردم جامعه اطلاع رسانی کنند.

وی یاد آور شد: اصلاح الگوی مصرف مطمئنا کم مصرف کردن نیست بلکه صحیح مصرف کردن و در جهت این بخش گام بر داشتن است.

شجاعی ادامه داد: در شکل گیری اصلاح الگوی مصرف پایگاههایی که با افکار عمومی ارتباط دارند نظیر رسانه ها نقش بسیار مهم وغیر قابل انکاری دارند از همین روست که رسانه ها با ماهیت فرهنگی و اجتماعی خود نقش تاثیر گذاری رادر اجرای این شعار در کوتاه ، میان و بلند مدت دارند و می توانند افکار عمومی را به این سمت سوق دهند.

وی اظهار داشت: نباید فراموش کرد که یکی از نیازهای جامعه امروز ایران استفاده به شکل مطلوب است که این فرهنگ باید نهادینه شود و وقتی به تعلیمات دینی هم نگاهی کنیم می بینیم که اسراف و تجمل گرایی مورد تایئد نیست و باید با پرهیز از اسرف بتوانیم هنجارهای مطلوب را در جامعه نهادینه کنیم و افکار عمومی را به این سمت سوق دهیم.

سردبیرروزنامه حدیث کرمان در پایان گفت: نباید فراموش کرد که اصلاح الگوی مصرف نیاز به فرهنگ سازی و مهندسی دقیق این شعار در حوزه های اجتماعی دارد که این امر محقق نخواهد شد مگر با همت و تلاش رسانه های گروهی در جهت آگاهی بخشی به آحاد جامعه و باید گفت که اصلاح الگوی مصرف بعنوان یک نیاز ملی مطرح است و برای این نیاز ملی باید برنامه ریزی دقیق و منسجم صورت گیرد و راهبرد های لازم اندیشیده شود که با یک برنامه ریزی جامع و پاسخگو می توان این شعار را محقق کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.