پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برگزاری نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال جاری

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: 883 هکتار و 885 مترمربع از اراضی در کرمان به بیت‌المال بازگشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد تویسرکانی صبح امروز در نخستین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال جاری اظهار داشت: به پیشنهاد ریاست قوه قضائیه نهاد حفاظت از اراضی با توجه به شرایط خاص کشور شکل گرفت و به لحاظ توسعه و افزایش جمعیت و جلوگیری از تجاوز به حقوق عمومی تا‌کنون نتایج خوبی داشته است.
تویسرکانی تصریح کرد: استان کرمان به علت ویژگی خاص جغرافیایی و وسعت خاک زیاد نسبت به سایر استان‌ها زمینه تجاوز رمین‌خواران را فراهم کرده است.
وی افزود: اقدامات خوبی در سال گذشته در ارجاع پرونده‌های حقوق اراضی به شعب تخصصی صورت گرفت و کرمان به عنوان استان برتر در حفظ حقوق بیت‌المال شناخته شد.
وی خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات و کمیسیون‌های متعددی در سال گذشته شوراهای حفظ حقوق بیت‌المال در سیرجان و رفسنجان فعال شدند و نظارت و پیگیری پرونده‌های مهم در دست بررسی است و تعقیب افرادی که به اراضی عمومی در بخش‌های مسکن، شهرسازی و منابع طبیعی تجاوز کرده‌ بودند، انجام شد.
تویسرکانی اظهار داشت: از مشکلات کشورهای در حال توسعه، هجمه وسیع به حقوق عمومی و بیت‌المال در راستای حاشیه‌نشینی است که استان کرمان به دلیل شرایط مساعدتر، بیشتر در معرض این آسیب قرار دارد.
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: این مسئله شرعی و قانونی باید در متن کار سیستم‌های اداری قرار گیرد و به صورت جدی پیگیری شود.
جواد کمالی با اشاره به استمرار در انجام کارها اظهار داشت: اجرای برنامه جامع، شناسایی افراد فرصت‌طلب، بر طرف کردن مشکل اسناد و تعاون نهادها در کاهش این امر تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه مشکل دوم استان کرمان بحث حاشیه‌نشینی است، تصریح کرد: اگر ابتدا پیش‌بینی و سپس پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهیم، آسیب‌پذیری ما در این زمینه کاهش می‌یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.