پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

چهار میلیون برگه سند تاریخی کرمان در معرض نابودی

 

مدیر سازمان اسناد جنوب شرق کشور با اشاره به کمبود فضای مورد نیاز برای نگهداری چهار میلیون سند تاریخی در کرمان گفت: این اسناد به دلیل عدم وجود شرایط مناسب مکانی و استانداردهای لازم در معرض تخریب قرار دارند.

 

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، سعید شاهرخی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات مرکز اسناد کرمان اظهار داشت: هم اکنون چهار میلیون سند تاریخی در مرکز استاد جنوب شرق کشور نگهداری می شود که به دلیل عدم وجود فضای مناسب و استاندارد برای نگهداری آنها در معرض نابودی قرار گرفته اند.

وی خواستار اختصاص فضای مورد نیاز به این مرکز شد و گفت: مرکز اسناد هیچ یک از استانداردهای لازم برای آرشیو و نگهداری اسناد را ندارد و شاخصهای استاندارد نگهداری اسناد نیز با توجه به محدویدیت فضایی و تجهیزات در این مرکز وجود ندارد.

وی افزود: سازمان اسناد همچون یک مجموعه غنی تاریخی است و باید سعی شود فضایی که برای این مرکز اختصاص می یابد متناسب با تاریخ و ارزش این آثار باشد.

شاهرخی افزود: دفتر اسناد کرمان، اولین مرکز در جنوب شرق کشور است اما هم اکنون از لحاظ تجهیزات با کمبود شدید مواجه است در حالیکه نگهداری این مجموعه غنی تاریخی استانداردها و تجهیزات خاصی را می طلبد.

مدیر اسناد جنوب شرق کشور تاکید کرد: مهمترین مشکل سازمان اسناد کرمان نداشتن فضای مناسب ساختمانی است و به همین دلیل آرشیو شفاهی و آرشیو مکتوب اسناد در فقر کامل است.

وی اضافه کرد: به دلیل نبود فضای مناسب برای تامین تجهیزات و امکانات لازم هم با مشکل روبرو هستیم و همچنین امکانات لازم برای انتقال اسناد مربوط به استان کرمان که در تهران نگهداری می شود را نداریم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.