پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نشست روسای بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در بم برگزار شد

پنجمین نشست روسای بین المللی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در ارگ جدید بم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست یک روزه گفت: یکی از اهداف مهم دولت نهم، گسترش و ارتقای دانشگاههای بین المللی در سراسر کشور می باشد.
"بهرام عین الهی" افزود: راه اندازی دانشگاه های بین المللی اثر مثبتی در ارتقای سطح مناطق آزاد کشور نیز خواهد داشت.
به گفته وی ، مرکز بین المللی پزشکی کشور تاکنون توانسته بیش از یک هزار دانشجو را جذب نماید که این مهم خود رکورد خوبی در این زمینه است.
دکتر عین الهی تصریح کرد: یکی از اهداف دیگر راه اندازی این نوع دانشگاهها، توسعه فرهنگ ایرانی در بین دانشجویان خارجی است.
وی با اشاره به بزرگترین کتابخانه الکترونیکی خاورمیانه در کشور، گفت: هدف از ایجاد این کتابخانه شتاب بخشیدن به رشته های علمی و دسترسی راحت به اسناد مراکز تحقیقاتی توسط دانشجویان و اساتید می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان در این نشست اظهار کرد: هم اکنون در دانشگاه بین المللی علوم پزشکی ارگ جدید بم 70 دانشجو مشغول به تحصیل می باشند که این تعداد طی 5سال آینده به 600نفر خواهند رسید..
"محمدجواد زاهدی" اظهار داشت: راه اندازی این واحد دانشگاهی با هدف جلوگیری خروج دانشجویان از کشور و جذب دانشجوی خارجی صورت گرفته است.
زاهدی تصریح کرد: با توجه به خروج برخی از دانشجویان برای ادامه تحصیل از کشور و پایین بودن سطح علمی برخی دیگر از مراکز علمی و دانشگاهی کشورها، می توان با رشد و ارتقا بخشیدن دانشگاه های بین المللی و ایجاد رشته های جدید در آن شرایط جذب این دانشجویان را فراهم کرد.
وی در ادامه از روسای دانشگاههای بین المللی کشور خواست تا بر اساس نیاز کشور و منطقه ، رشته های میان رشته ای و جدید تاسیس کرده تا سمت و سوی این دانشگاهها علاوه بر گوناگونی رشته ها، شتاب بیشتری از لحاظ رشد علمی به خود بگیرند .
دکتر زاهدی خواستار دعوت روسای خارجی دانشگاهای سایر کشورها به دانشگاه بین المللی بم شد و افزود: این مهم موضوع آشنایی بیشتر با سایر مراکز علمی دنیا را فراهم می سازد.
وی در پایان از مرکز دانشگاهی بین المللی بم به عنوان یکی از پیشرفته ترین مراکز دانشگاهی کشور نام برد و گفت: ساختار مناسبی برای چارت این دانشگاه آماده شده است.
در ادامه این نشست ، روسای دانشگاههای بین المللی کشور به ارایه نقطه نظرات و طرح مشکلات خود در این زمینه پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.