پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

واحدهای پذیرنده کارورزان در کرمان به پرداخت حق الزحمه متعهد نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی کرمان با اشاره به اجرای طرح کارورزی در استان گفت: واحدهای پذیرنده کاورزان خود را متعهد به پرداخت سهم حق الزحمه کارورزان نمی دانند.

حسین میرزابیگی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان گفت: سازمان نظام مهندسی کرمان نزدیک به شش هزار و 600 نفر عضو دارد که از این تعداد دوهزار نفر در طرح های ناظرین باغی، ناظرین گیاهپزشکی، ناظرین زراعت، امور دام، امور بیمه گری ارزیابی بیمه و کارورزی به کار گرفته شده اند.

وی گفت: در طرح کارورزی در مقطع کارشناسی حق الزحمه هر فرد در نقاط محروم 200 هزار تومان در نقاط غیرمحروم 120 هزار تومان است که نصف این مبلغ را واحد پذیرنده و نصف دیگر را سازمان به کارورز پرداخت می نماید که سازمان در خصوص پرداخت آن مشکلی ندارد و تمام مبلغ خود را پرداخت کرده و این روال را ادامه می دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کرمان اظهار داشت: در این زمینه اداره کار، جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی دخیل هستند اما اگر این مبلغ را از ابتدا به حساب نظام مهندسی واریز می کردند این کار با سهولت بیشتری انجام می گرفت.

میرزابیگی گفت: در حال حاضر این مبلغ ابتدا به حساب اداره کار و سپس به حساب جهاد کشاورزی واریز می شود و پس از تائید کارورز توسط نظام مهندسی پرداخت صورت می گیرد.

وی افزود: در مورد نظارت بر پرداخت حقوق کارورزان توسط واحد های پذیرنده ما پی گیری هایی را انجام دادیم که واحد پذیرنده را به طریقی ملزم به پرداخت کنیم ولی در واقع آنها ملزم به پرداخت نمی باشند و بستگی به خود فردی دارد که می خواهد در این واحد ها مشغول به کار شود معمولا شرکت ها از فرد تعهد می گیرند که هیچ گونه تعهد مالی در مقابل فرد ندارند که خود بعضا کارورزی این موضوع را قبول می کند.

میرزابیگی گفت: در این مورد نامه نگاری لازم با دستگاههای مربوط انجام شده است ولی متاسفانه تاکنون اتفاق خاصی در این مورد روی نداده است ولی امکان این هست که در آینده بتوانیم اقداماتی انجام دهیم.

وی در خصوص طرح های سال جاری سازمان به منظور ایجاد اشتغال برای اعضا عنوان کرد: شرکتهای خدمات فنی مشاوره که نزدیک به 80 شرکت در کرمان و 120شرکت در جیرفت را شامل می شود که می توانند رشته های مختلف کشاورزی را پوشش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.