پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

10 درصد جانبازان شیمیایی کشور کرمانی هستند

 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید استان کرمان گفت: 10 درصد جانبازان شیمیایی کشور کرمانی هستند و با 9 هزار و 648 جانباز شیمیایی، استان کرمان جزو سه استان اول در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد ضرابی دیروزدر حاشیه همایش تشخیص و درمان مصدومیت‌های ناشی از سلاح‌های شیمیایی اظهار داشت: بازنگری آموخته‌های پزشکان در مورد عوارض مزمن ناشی از گازهای شیمیایی و اصلاح اطلاعات پزشکان درباره عوارض ناشی از سلاح‌های شیمیایی مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است.
وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه بازآموزی برای 200 نفر از پزشکان در زمینه عوارض ریوی، پوستی و چشمی از برنامه‌های نخستین روز این همایش است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید استان کرمان خاطرنشان کرد: در روز دوم این همایش به 70 نفر از جانبازان شیمیایی و خانواده‌های آنها، روش‌های بهداشتی و مراقبتی به منظور جلوگیری از پیشرفت ضایعات،‌ آموزش داده می‌شود.
ضرابی افزود: اساتید این کارگاه بازآموزی از دانشگاه شهید بهشتی تهران، دانشگاه بقیه‌الله و پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای شرکت در این همایش دعوت شده‌اند.
وی اظهار داشت: در این همایش آخرین دستاوردها و تغییرات روش‌های درمانی برای بهبود عوارض مزمن مصدومیت شیمیایی مورد گفتگو و تبادل نظر اساتید و پزشکان قرار می‌گیرد.
همایش دو روزه بازآموزی تشخیص و درمان عوارض ناشی از مصدومیت‌های شیمیایی تا عصر جمعه 25 اردیبهشت‌ماه در محل هتل پارس کرمان ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.