پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

تفکر و اندیشه جوان سرمایه کشور است

رئیس دانشگاه شهید باهنر استان کرمان گفت: تفکرات و اندیشه‌های جوانان، سرمایه‌ ارزشمند جامعه است و نباید از جوانان کوشا غافل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد امیری‌خراسانی ظهر دیروز در نخستین مجمع عمومی انجمن دوست‌داران دانشگاه اظهار داشت: 40 سال قبل، این دانشگاه با 90 دانشجو کار خود را آغاز کرد و اکنون با 18 هزار جوان برومند، 14 دانشکده، بیش از یک هزار کارمند و حدود 900 عضو هیئت علمی به یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور تبدیل شده است.
وی افزود: پنج دانشکده در شهرستان‌های بم، جیرفت،‌ زرند، بافت و سیرجان مشغول فعالیت هستند که دانشکده‌های جیرفت، سیرجان و بم به مجتمع آموزش عالی تبدیل شده‌ و مقدمات دانشگاه شدن آنها در حال بررسی است.
وی گفت: همچنین تاسیس دانشکده‌هایی در شهرستان‌های گلباف، شهربابک و ارزوئیه در دور اول سفر ریاست جمهوری به کرمان مصوب شد.
امیری‌خراسانی تصریح کرد: سه مرکز آموزش عالی بردسیر، پاریز و شهداد با تقاضای مردمی در حال بررسی و این نشان از عشق و علاقه مردم به علم و توجه آنها به آموزه‌های دینی است.
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان خاطرنشان کرد: در برنامه کرمان در سال 1400 مقرر شده تا همراه با رشد صنعتی، بحث فرهنگی و دانشگاهی نیز مطرح باشد تا به مرز 120 هزار دانشجو برسیم.
امیری خراسانی گفت: بیشتر مسئولان دانشگاه‌های کرمان در دانشگاه شهید باهنر تحصیل کرده‌اند و امیدواریم شاخ و برگ این شجره طیبه همواره گسترده و در تاریخ دانشگاه شهید باهنر کرمان، نامی ماندگار باشد.
در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان کرمان اظهار داشت: امروز در تمام دنیا مشخص شده که محققان و جوانان تحصیل کرده، سرمایه‌های هر کشور هستند و ارتباط مستقیمی میان تعداد اندیشمندان، فرهیختگان، دانشجویان و دانشگاه‌ها با قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشور برقرار است.
محمدجواد زاهدی افزود: برای اینکه حرفی برای گفتن در آینده داشته باشیم، راهی جز گسترش علم در دانشگاه‌ها نداریم و باید طی دوره 20 ساله، رتبه اول منطقه را به خود اختصاص دهیم که لازمه آن سرمایه‌گذاری‌های سنگین است.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان با 80 رشته تحصیلی با گرایش‌های مختلف، رتبه دوم کشور را از لحاظ شرایط ورودی دانشجوی بومی در کشور کسب کرده است.
زاهدی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای گسترش دانشگاه‌ها در ابعاد مختلف در دستور کار دولت قرار گرفته است و باید از ظرفیت حمایت نیکوکاران و خیران نیز در این زمینه استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.