پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برپایی همایش تشخیص و درمان ناشی از مصدومیت شیمیایی در کرمان

 

همایش سراسری تشخیص و درمان عوارض ناشی از مصدومیت شیمیایی از دیروز با حضور پزشکان متخصص کشور در هتل پارس کرمان آغاز به کار کرد.

 گزارش ایرنا، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در این آیین گفت: 100 هزار جانباز شیمیایی در ایران جان و سلامت خود را تقدیم عزت و پایداری نظام مقدس اسلامی کرده اند.
"محمد رضا حسنی سعدی" افزود: استان کرمان در حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس با تقدیم 9هزار و 200جانباز شیمیایی سهم قابل قبولی را داشته است.
به گفته وی ،10 درصد از جانبازان شیمیایی کل کشور را جانبازان این استان به خود اختصاص داده اند.
حسنی سعدی با اشاره به برگزاری همایش باز آموزی کرمان اظهار امیدواری کرد:بدون شک چنین نشست هایی نکات مفید و موثری را در زمینه سلامت و بهبودی جانبازان شیمیایی در بر خواهد داشت.
معاون بهداشت و درمان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: در همایش دو روزه کرمان آخرین دستاوردها و تغییرات روش های درمانی برای بهبود عوارض مزمن مصدومیت شیمیایی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.
"محمد جواد ضرابی" افزود: متاسفانه در دوران دانشگاهی به بخش گازهای شیمیایی در قالب مسمومیت ها، به صورت کلی و تیتروار اشاره می شود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه کشور ما به واسطه جنگ تحمیلی بیشترین مصدومیت شیمیایی را به خود اختصاص داده، اما متاسفانه در دانشگاه ها به شکل مشروح و تفصیل به این مهم پرداخته نمی شود.
وی اظهار امیدواری کرد: برگزاری همایش بازنگری کرمان بدون شک در دانسته های پزشکان متخصص در زمینه عوارض گازهای مزمن شیمیایی افزوده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.