پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برگزاری همایش "نجوم در قرآن " در کرمان

 

عضو پیوسته انجمن فیزیک نجوم ایران گفت: قرآن برای هدایت بشر نازل شده، زمان و مکان در آن مفهومی ندارد از این رو مخاطب قرآن در همه اعصار و قرون است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدحسن امیدیانی پنجشنبه شب گذشته در همایش "نجوم در قرآن " اظهار داشت: در 750 آیه از قرآن کریم به مسائل روز طبیعی پرداخته شده و با توجه به نزول آیات در یک‌هزار و 400 سال قبل با کشفیات علوم بشری همخوانی دارد و بشر هنوز به پیش‌بینی‌های آن دست نیافته است.
وی افزود: مفاهیم قرآن با مفاهیم کیهان‌شناسی که بشر به آنها دست یافته برابری دارند و باید توجه داشت، مطالعه قرآن با بصیرت و تدبیر همراه باشد که خود نوعی عبادت است.
عضو پیوسته انجمن فیزیک نجوم ایران گفت: 100 میلیارد کهکشان با فواصل بی‌نهایت در عالم در حال چرخش‌اند و قابل مقایسه زمانی و مکانی با مقیاس‌های زمین نیستند و قرآن در خواب اصحاب کهف اشاره کرده که 300 سال به خواب می‌روند، گویی نیم روزی بوده.
وی خاطرنشان کرد: در آیه 57 سوره غافر خلقت آسمان‌ها و زمین با عظمت‌تر از خلقت انسان بیان شده، اما باید درک کرد که مفهوم خلقت انسان در این عالم به این عظمت که فقط خداوند قادر به درک آن است فقط اندیشه و تفکر و عبادت خداوند است.
امیدیانی گفت: تدبر و تفکر در عظمت عالم هستی مهم‌تر است، زیرا خداوند در قرآن به عظمت و جایگاه ستارگان قسم خورده و باید بدانیم به چه علت خداوند انسان را خلیفه خود روی زمین قرار داده و این چنین از او یاد کرده است.
در ادامه همایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان کرمان افزود: قرآن چراغ فروزان زندگی بشر است و برای رهایی از ظلمت باید زندگی خود را هدفمند قرار داده و در آن تدبیر کنیم.
محمدجواد زاهدی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) وجه تشابه قرآن با دیگر کتاب‌ها را مانند تشابه خداوند با بندگان دانستند و این نشان از بزرگی و عظمت کلام خداوند دارد و با وجود چنین چراغ هدایت‌گری، بشر با تدبیر و تفکر می‌تواند از گمراهی نجات پیدا کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.