پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کتاب " دولت ایرانی- اسلامی " منتشر شد

 

کتاب"دولت ایرانی- اسلامی" سیری در مبانی و مولفه های تکوین دولت بومی در آرای دکتر "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهوری اسلامی ایران است که توسط نشر جمهور ایران چاپ و منتشر شده است. در اینجا به معرفی این اثر ارزشمند می پردازیم:

عنوان : "دولت ایرانی - اسلامی "
نویسنده: مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری
معرفی کتاب:
کتاب دولت ایرانی- اسلامی ، سیری در مبانی و مولفه های تکوین دولت بومی در آرای دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران توسط نشر جمهور ایران مر کز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری چاپ و منتشر شده است . فصل اول این کتاب به بررسی دولت نهم ویژگی ها و شناسه های عمومی می پردازد.
در بخش هایی از فصل اول این کتاب به بررسی نسبت شعارهای چهارگانه دولت با فرهنگ انتظار ، ویژگی های عمومی و تخصصی دولت، عبور از محافظه کاری و ضرورت اصلاحات نوآورانه، ترمیم کابینه، دولت به مثابه ابزار و ملت به مثابه هدف، ایجاد تحرک در نظام اداری و اجرایی، مطالعات علمی و روحیه انقلاب دو مولفه بنیادین در تصمیم سازی، ضرورت بستر سازی مشی نقادانه در جامعه، ممنوعیت سیاسی کاری در دولت و اتکاء به ملت در برابر تهدیدات می پردازد.
در فصل دوم این کتاب به بررسی دولت نهم و اصول و دیدگاه ها می پردازدو در بخش های از این فصل در زمینه موضوعاتی مانند: دین، فرهنگ و تمدن از جمله ویژگی های بالندگی در تمدن ایرانی و همچنین اسلام ، مکتب رهایی بخش دنیای سرخورده از مکاتب الحادی و لیبرالی امده است .
در بخش سیاست و اجتماع نیز مسائلی مانند مردم سالاری ، عدالت به مثابه سپردن امور به مردم و آثار مهرورزی در جامعه دینی و در بخش اقتصاد نیز راهبردهای سه گانه اصلاحی در اقتصاد و پیامدهای حاکمیت سرمایه داری بر اقتصاد کشور و مسائل جهانی و سیاست خارجی ، علم ، آموزش و تحقیقات مطالب ارزشمندی آمده است .
این کتاب به قیمت 20000ریال عرضه شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.