پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

هاشمی رفسنجانی دل خوشی از رأی آوری احمدی نژاد ندارد

 

 دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: در مجموع تا جایی که اطلاع داریم آقای هاشمی رفسنجانی دل خوشی از اینکه احمدی نژاد مجدداً رای بیاورد ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد‌رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین که پیش از ظهر امروز در نشست جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان سخن می‌گفت در ادامه سخنانش قدرت، صلابت، امیدواری، شجاعت، طراوت، پایبندی به ارزش‌های انقلاب را لازمه کار رئیس جمهور آینده دانست و افزود: ما به این جمع‌بندی رسیدیم که باید زمینه ادامه خدمت دولت آقای احمدی نژاد را فراهم کرده و در این رابطه تلاش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه هر 4 کاندیدای مورد تأکید شورای نگهبان مورد احترام هستند ادامه داد: هرچند ممکن است به برخی از آنها نقد و حرف جدی هم داشته باشیم، اما نباید فضا را به فضای جنگ بین اسلام و کفر تبدیل کنیم.
باهنر با تاکید بر اینکه دو قطبی کردن انتخابات را مفید نمی‌دانم اضافه کرد: شاید دل برخی‌ها از تخریب‌هایی که نسبت به دولت صورت می‌گیرد خنک شود اما مطمئن باشند که نتیجه دلخواه آنها را به دنبال نخواهند داشت.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی گلایه‌هایی که از ستادهای مردمی و خودجوش احمدی‌نژاد صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: الان زمان این حرف‌ها نیست و هر کس باید به اندازه توانش به این ستادها کمک بکند.
باهنر در پاسخ به این سئوال که برای مشکل تورم چه چاره‌ای اندیشیده‌اید تصریح کرد: بخشی از تورم وارداتی است بخشی ناشی از مشکلات ساختاری و بخشی ناشی از سیاست‌هاست که باید منصفانه سهم هر بخش را قبول کنیم نه اینکه همه را وارداتی دانسته یا برعکس همه را ناشی از سیاست‌های دولت بدانیم.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه خیلی نگرانی از تورم سنگین در آینده نداریم اظهار داشت: نگرانی فعلی بیشتر از رکود است لذا باید سیاست‌های مالی و پولی به سمت مقابله با رکود ساماندهی شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که نظر شما درباره حذف برخی از شوراها از سوی دولت چیست اظهار داشت: دولت به این نتیجه رسید که یک سری از شوراها از جمله شورای پول و اعتبار باید حذف شود، اما ما در مجلس قانون تصویب کردیم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تائید شد.
باهنر با بیان اینکه در اجرای دقیق قوانین مصوب مجلس پافشاری داریم عنوان کرد: ممکن است قانون اشتباهاتی را هم داشته باشد که حل آن اصلاح قانون است نه نقد قانون.
سئوال دیگر این در مورد انتقاد‌ناپذیر بودن دولت، تغییر‌های مکرر در دولت و عدم عنایت اصولگرایان مجلس از دولت پرسیده شد که باهنر در این رابطه اظهار داشت: همه این نکاتی که گفتید نسبی است، اما در مجموع فکر می‌کنم اگر هر نهاد و شخصیتی در کشور به چارچوب اختیاراتش در قانون اساسی و سایر قوانین قانع باشد مشکلی پیش نمی‌آید.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این رابطه اضافه کرد: خوشبختانه تجربه دولت افزایش پیدا کرده و ان‌شاء‌الله هماهنگی‌ها بین دولت و مجلس بیشتر می‌شود.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سئوال که آیا رفتارهای طرفین در قبال مشایی و کردان از سر لجاجت بوده است اظهار داشت: اکثریت قریب به اتفاق رفتارها و کارهای آقای احمدی نژاد اعتقادی است، لذا قانع کردن برای ترک یک کار یا انجام کاری که قبول ندارد سخت‌تر از بقیه است، اما خدای ناکرده ترجمه به خودخواهی، خودمحوری و خود بزرگ‌بینی در مورد وی نادرست است.
باهنر در مورد این سئوال که چرا اصولگرایان با یک کاندیدای حزبی مانند قالیباف یا ولایتی وارد صحنه نشده‌اند تصریح کرد: اختلاف اساسی را به مصلحت انتخابات نمی‌دانستیم لذا در بین کاندیداها مجموعاً جبهه اصولگرایی نتیجه گرفت تا از رئیس جمهور فعلی حمایت کند.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که برای مقابله با رکود اقتصادی چه برنامه‌ای دارید اظهار داشت: نگرانی در این رابطه جدی است چرا که گردش نقدینگی در کشور کند شده و بانک‌ها خیلی بیش از ظرفیت وام داده‌اند بنابراین باید سیاست‌های مالی و پولی به سمت مقابله با رکود ساماندهی شود.
باهنر در پاسخ به این سوال که آیا حمایت اصولگرایان از احمدی نژاد صرفا به دلیل اشارات رهبری است تصریح کرد: ما نقدهایمان را به دولت فعلی در سال‌های گذشته داشته‌ایم، اما از دولت‌های گذشته نیز تجربه کافی داریم و باید آنها را با هم مقایسه کنیم. لذا مجموع طرازها دفاع از احمدی نژاد بوده است.
باهنر در پاسخ به این سئوال که ارزیابی شما از سیاست خارجی دولت نهم چیست اظهار داشت: ارزیابی از سیاست خارجی بر اساس نتایج و آثار کارها و مواضع دولت امکان پذیر است مثلا در بحث هسته‌ای ما دو حالت را تجربه کرده‌ایم زمانی به دنبال رضایت کشورهای غربی بوده‌ایم، اما آنها حاضر به استفاده ما از چند سانتریفیوژ هم نبوده‌اند. زمانی هم در این انرژی صلح‌آمیز ایستادگی کردیم و نتیجه آن را می‌بینیم که الان چند هزار سانتی فیوژ فعال داریم.
وی با اشاره به قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران تصریح کرد: طبیعی است که این قطعنامه‌ها برای کشورمان هزینه دارند اما در مجموع آنچه به دست اورده‌ایم خیلی بیشتر است از آن چیزی که از دست داده‌ایم.
یکی دیگر از حاضران نظر باهنر را در مورد معرفی کابینه از سوی کاندیداها پرسید که وی اظهار داشت: برای شفافیت هرچه بیشتر فضا خوب است تا کاندیداها برخی از اعضای کابینه خود را از جمله معاون اول، رئیس بانک مرکزی و دبیر شورای عالی امنیت ملی را معرفی کنند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سئوال که آیا معتقدید دولت احمدی نژاد تیم کاری ندارد اظهار داشت: آنچه ما معتقدیم آن است که احمدی نژاد از همه ظرفیت‌های اصولگرایی استفاده نکرد.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی‌ها از این مسئله تعبیر به سهم‌خواهی کنند تصریح کرد: سهم‌خواهی در قاموس اصولگرایی نمی‌گنجد، اما به نظر ما نیروهای اصولگرا با تجربه بالا وجود داشتند که احمدی نژاد می‌توانست از وجود آنها استفاده کند.
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سئوال که نگاه آقای هاشمی رفسنجانی به انتخابات چیست اظهار داشت: موضع روشنی نمی‌دانم گرفته‌اند که از کاندیدایی حمایت کنند یا نه، اما در مجموع تا جایی که اطلاع داریم دل خوشی از اینکه احمدی نژاد مجددا رای بیاورد ندارد.
باهنر در این رابطه اضافه کرد: زمانی شما سئوال می‌پرسید که به چه کسی رأی نمی‌دهید زمانی هم می‌پرسید که به چه کسی رأی می‌دهید؛ اگر از هاشمی بپرسید که به چه کسی رأی می‌دهید می‌گوید به احمدی نژاد رأی نمی‌دهم.
باهنر در پایان در تشریح مرز بین تخریب و انتقاد کارآمد اظهار داشت: اگر کسی اهل تدبیر و تدبر باشد فرق انتقاد تخریبی و مشفقانه به راحتی قابل تشخیص است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.