پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

احضار مدیر مسئول روزنامه «حدیث کرمان» به بازپرسی دادسرای کرمان

 

 

صاحب امتیاز و مدیر مسئول «حدیث کرمان» اولین روزنامه استان کرمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، مقارن ظهر دوشنبه 4 خرداد با ابلاغ بازپرس شعبه اول دادسرای کرمان احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

مهدی شجاعی در این باره به کرمان نیوز گفت:

حدود ظهر که عازم جلسه ای پیرامون انتخابات ریاست جمهوری بودم تا در خصوص چگونگی حضور حداکثری مردم در انتخابات، هم اندیشی شود از طریق تلفن روزنامه اطلاع دادند که مامور ابلاغ دادسرا به روزنامه مراجعه کرده و احضاریه ای را برای شعبه اول دادسرا دارد. لذا با توجه به اینکه ساعت پایانی وقت اداری بود، بلافاصله تغییر مسیر داده و راهی دادسرا شدم معلوم شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان شاکی است و روزنامه نیز متهم به نشر اکاذیب! تعجب کردم. زیرا طی 25 سال اخیر با اینکه مسئولین ارشاد استان در موضع رقیب سیاسی هم تلقی می شدند هرگز به عنوان شاکی مطرح نبوده اند علیه نشریات ، بلکه مدافع هم بوده اند. و از سوی دیگر در هیچ کجای کشور هم نشنیده ام که ارشاد بیاید علیه نشریه ای شاکی شود. لابد توجه داشته اند که متولی هستند و حرمت امامزاده! به هر حال ، جای تأسف است امروز کسانی که در دامن روزنامه حدیث کرمان رشد یافته اند و از نردبان این رسانه بالا رفته اند و با قلم خبرنگاران و زحمت کارکنان روزنامه بزرگنمائی شده اند امروز توجه ندارند که آرشیو روزنامه بهترین گواه و گویاترین زبان است در تبلیغ وترویج آنان.

مدیر مسئول حدیث کرمان ضمن انتقاد از نافرمانی متولیان ارشاد کرمان از دستور اداری رؤسای جمهوری قبلی و فعلی مبنی بر عدم شکایت دستگاه های دولتی از مطبوعات گفت: این هم، بخت حدیث کرمان است که سنواتی شده در آستانه و بحبوحه هر انتخاباتی مبتلا به اینگونه مشکلات می شویم و بخش عمده ای از وقت، انرژی و اعصاب و امنیت حرفه ای خود را بایستی به تنش زدائی این ایزائات بگذرانیم.

مهدی شجاعی افزود:

مسئولین ارشاد استان توجه ندارند که چه جایگاهی با چه وظایفی را در اختیار گرفته اند. آن ها باید مدافع و مروّج نهادهای فرهنگی ـ مطبوعاتی باشند نه بر عکس!

وی افزود: نهایتا بازجوئی توسط بازپرس محترم انجام و با صدور قرار التزام، پرونده به جریان قضائی افتاد.

مدیر مسئول «حدیث کرمان» گفت : اطمینان دارم زعمای جناحی که مدیرکل ارشاد را منصوب کرده اند در صورت اطلاع از این موضوع، نامبرده را منع و از ادامه پرونده قضائی منصرف خواهند کرد چرا که در دفاع از حریم «حدیث کرمان» و قدرنشناسی ها و ناسپاسی های شاکی، ناچار به بازخوانی آرشیو روزنامه و حوادث گذشته خواهیم شد و قطعا به صلاح نخواهد بود.

وی در پایان ، مسئولان ارشاد کرمان را به پرهیز از ایجاد تنش در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد و آنان را به مناظره مطبوعاتی در خانه مطبوعات استان فراخواند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.