پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

چتر کامل بیمه برای یک میلیون کارگر ساختمانی

 

یک میلیون و 200 هزار کارگر روزمزد ساختمانی و زیرپوشش قانون جدید بیمه اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارش واحد مرکزی خبر معاون سیاست گذاری و برنامه ریزی وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: یک میلیون و 200 هزار کارگر روز مزد ساختمانی و صدها هزار نفر از خانواده های آنان، زیرپوشش قانون جدید بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی قرار می گیرند.

صمد فیروزی با اشاره به این که تا پیش از این، کارگران ساختمانی فقط در برابر حوادث ناشی از کار بیمه بودند افزود:‌ بر اساس قانون جدید، کسانی که به نوعی در فعالیت های ساختمانی مشغولند، مشمول همه مزایای نظام حمایتی بیمه ای مانند بازنشستگی، از کارافتادگی، درمان و دیگر حوادث قرار می گیرند.

وی گفت: کارفرما در زمان دریافت پروانه ساختمانی، حق بیمه کارگران شاغل در فعالیتهای ساختمانی را پرداخت می کند و هر فردی که در طرح ساختمانی مشغول فعالیت می شود، می تواند با دریافت کارت "مهارت" از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کند و ضمن پرداخت 7% سهم بیمه خودش (حداقل برای یک ماه) مشمول خدمات بیمه ای تامین اجتماعی شود.

فیروزی افزود: هر فردی که به سازمان آموزش فنی و حرفه ای مراجعه کند، بلافاصله کارت موقت این سازمان را دریافت می کند تا از شرایط بیمه ای استفاده کند.

معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به این که ‌سوابق بیمه ای کارگران قابل تجمیع است گفت:‌ کارگران دارای کد بیمه ای می شوند و هرگونه سابقه بیمه ای در هر جای کشور برای آنان لحاظ می شود.

فیروزی گفت:‌ در برخی مناطق کشور، امکان کار کردن در تمام فصول وجود ندارد اما در قانون جدید امکان بیمه شدن در همه فصول سال برای کارگران پیش بینی شده است.

رئیس جمهور قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی را 23 فروردین امسال به وزرات رفاه و تامین اجتماعی ابلاغ کرد و این قانون هم اکنون در مرحله تصویب نهایی آیین نامه اجرایی قرار دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.