پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

سیستم تجارت اینترنتی در 14 مرز ترانزیتی کشور برقرار می شود

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در 14 مرز ترانزیتی کشور تا پایان سال جاری سیستم آسیم کودای جهانی "تجارت اینترنتی" برقرار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه اردشیر محمدی صبح شنبه در نشست مشترک مسئولان گمرک و اعضای کمیته صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر این سیستم به صورت پایلوت در سه گمرک رجایی و باهنر استان هرمزگان و سرخس خراسان رضوی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه گمرک نقش کلیدی در توسعه و تسهیل تجارت کشور بر عهده دارد، بیان داشت: ارتباط از طریق این سیستم سرعت تجارت و ترخیص کالاها به عنوان مهمترین دغدغه مردم و تجار را از طریق گمرکات بالا برده و در کمترین زمان ممکن امکانپذیر می کند.

محمدی با اعلام اینکه هم اکنون ارتقاء سطح گمرکات کشور در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات اساسی این نهاد در سال جاری تجهیز گمرکات کشور به دستگاه های پیشرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: اگر کالای صادراتی مجوز داشته باشد ترخیص آن مشکلی نخواهد داشت به نحوی که ترخیص کالاها در آذربایجان غربی در کمتر از یک روز انجام می شود.

رئیس کل گمرکات کشور مهمترین دغدغه گمرکات کشور را عدم وجود انبارهای کافی ذکر و خاطر نشان کرد: در صورت آمادگی بخش خصوصی برای احداث انبارهای گمرکی این نهاد حمایتهای لازم را از این بخش به عمل خواهد آورد.

محمدی همچنین با اشاره به اینکه گمرک بازرگان دومین گمرک بزرگ و زمینی کشور در زمینه تردد مسافر و کالا به شمار می رود بر تجهیز و توسعه این گمرک تاکید کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.