پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

یادواره گرامیداشت 120 شهید گمنام مهمان دیار کریمان برگزار شد

 

یادواره گرامیداشت 120 شهید گمنام مهمان دیار کریمان شامگاه جمعه در محل حرم شهدای گمنام شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "ناصر نقویان" در این آیین شهدای گمنام را، نام در بی نشانی آنان توصیف کرد و خطاب به آنان گفت: شما عزیزان امروز راحت شدید و نمی دانید ما در آشوب های به راه افتاده چه می کشیم.
وی تصریح کرد: خط ها قاطی شده و حق و باطل چنان به هم چسبیده اند که تشخیص برای چشم های تیز بین و دوربین هم سخت شده، شما را به خدا کاری کنید.
حجت الاسلام نقویان در ادامه با اشاره به اینکه آن روزها راحت حق و باطل را تشخیص می دادید، تاکید کرد: جبهه حق جبهه ای بود که وقتی شب چهارشنبه می شد دعای توسل بلند بود، شب جمعه فتیله چراغ نفتی و گردسوز و فانوس را پایین می کشیدید و به ترنم دعای کمیل می نشستید، اشک های یکدیگر را پاک می کردید و برای رفتن به جبهه شناسنامه خود را نیز دست کاری می کردید.
وی ادامه داد: طرف دیگر، باطل مطلق بود که اگر گوش تیز می کردید صدای عربده مستانه رییس شان و نوارهای رقاصی و عیاشی شان را می شنویدید.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:خواب فرماندهانشان که به خیال خام خود می خواستند دو روزه تهران را فتح کرده و انقلاب اسلامی ایران را از پای درآورند، هیچگاه تعبیر نشد.
به گفته وقتی، حق و باطل وقتی قاطی می شود، تشخیص سخت تر خواهد شد.
این مبلغ حوزه دین با تاکید بر اینکه همواره باید به یاد مرگ بود، تصریح کرد: ما با مرگی که جنبش، حرکت، پویایی، و تلاش را از آدم ها بگیرد و کار انسان را به جنایت برساند، مخالفیم.
وی با بیان اینکه بنای عالم بر نابودی است و هستی در حال عدم شدن است، گفت: تنها یک اصل در این عالم ثابت است و آن اینکه هیچ چیز ثابت نخواهد ماند.
حجت الاسلام نقویان با اشاره به روایتی که دنیا را به بازاری تشبیه ساخته، تصریح کرد: صداقت و وفا از جمله اجناسی است که در روز قیامت تقاضای بسیار دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین با برنامه هایی از جمله سرود، پخش نماهنگ و مداحی همراه بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.