پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

محققان ایرانی گز بدون قند برای بیماران دیابتی ساختند

 

پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید گز بدون قند با شیوه‌ای نو برای بیماران مبتلا به دیابت شدند.

به گزارش گروه علمی «شبکه خبر دانشجو»، محققان یکی ازشرکت های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با استفاده از گیاه استویا که قند سالم در طبیعت می باشد، گز بدن قند تولید کردند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برگ های خام گیاه استویا و پودر گیاهی سبز رنگ آن 10 تا 15 برابر شیرین تر از شکر است و شیرینی مواد استخراجی تصفیه شده حاصل از استویا که به نام استویوسید معروف است، 200 تا 300 برابر شیرین تر از شکر می‌باشد.

قاسم مصلحی افزود: استویوسید یک پودر سفید و بلوری است که از برگ های گیاه استویا استخراج می شود و خواص شیمیایی و ترکیب موجود در این درختچه، باعث جلب توجه این واحد برای تولید گز بدون قند شده است.

وی  اظهار داشت: از مرحله کشت بافت تا استحصال مواد قندی گیاه استویا در این واحد فناوری انجام می شود و گز تولید شده علاوه بر بی ضرر بودن برای افراد دیابتی، در آینده نزدیک با ویتامین های C,D و کلسیم غنی می شود.

مدیرعامل این واحد فناوری به خواص و مزیت های برتر استویا نسبت به شکر اشاره کرد و گفت: ضد پوسیدگی دندان، بدون انرژی (کالری)، 250 تا 300 بار شیرین تر از شکر، بدون اثر نامطلوب بر فشار خون و دیابت، ضد میکروب و درصد طبیعی بودن، از ویژگی های برتر این قند سالم است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه یک ذره کوچک از پودر استویا به قدری شیرین است که اکثر مردم طاقت خوردن آن را ندارند، گفت: استویا بر خلاف شکر باعث افزایش قند خون نمی شود و به همین دلیل پس از مصرف، قند خون را افزایش نمی دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.