پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

کاهش 11درصدی قتل عمد

در چهار ماه نخست سال میزان قتل عمد یازده درصد کاهش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر جانشین رئیس پلیس آگاهی با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه در مقایسه با پارسال از نظر وقوع جرایم خشن، در وضع بسیار خوبی قرار داریم.

در برخی از استان ها همچون استان مرکزی، چهارمحال و بختیاری و سمنان آمار قتل عمد بسیار کم است و گاهی به صفر می رسد.

امیر سرتیپ دوم محمدی فر گفت: آمار قتل در کشور ما بسیار کمتر از میزان جهانی است و در مقایسه با میزان جهانی، آمار قتل در کشور ما 3 درصد در هزار است.

جانشین رئیس پلیس آگاهی افزود: برخی سرقت ها از جمله جیب بری، سرقت از اماکن، اداره ها و مغازه ها در چهار ماه امسال کاهش یافته است به طوری که جیب بری50% و سرقت از اماکن حدود 9% کاهش یافته اما سرقت خودرو افزایش یافته است.سرقت از منازل، مشابه پارسال بود و حدود یک صدم درصد افزایش یافته است.

امیر سرتیپ دوم محمدی فر به قتل های زنجیره ای ماهشهر اشاره کرد و گفت: در دو ماه گذشته در ماهشهر سه فقره قتل داشتیم که سه زن حدود 26 و 27 ساله (دو نفر متاهل و یک نفر مجرد) را خفه و اجسادشان را در مکانی خارج از شهر رها کرده بودند.

وی افزود: یک گروه واحد مبارزه با جرایم جنایی از آگاهی مرکز و یک گروه نیز از خوزستان به منطقه اعزام شد و اطلاع رسانی مناسب برای هشدار به مردم از طریق رسانه های محلی صورت گرفته است و تحقیقات همه جانبه برای شناسایی قاتل یا قاتلان ادامه دارد.

جانشین رئیس پلیس اگاهی درباره این که مجازات ها بازدارنده است یا خیر گفت: نحوه مجازات در برخی از جرایم از جمله سرقت می تواند اثرگذار باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.