پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مهلت یک هفته ای شاهرودی برای تعیین تکلیف زندانیان حوادث اخیر

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی دستور داد ظرف مدت یک هفته نسبت به تعیین تکلیف زندانیان حوادث اخیر و آزادی افرادی که جرمشان در حدی نیست که در زندان بمانند اقدام شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جمشیدی گفت: مسئولان عالی قضایی به ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی صبح دوشنبه به بررسی وضعیت حوادث اخیر و روند رسیدگی به وضعیت زندانیان پرداختند و هیئت سه نفره قضایی متشکل از معاون اول قوه قضائیه، دادستان کل کشور و رئیس سازمان بازرسی که از سوی قوه قضائیه مامور بررسی وضعیت زندانیان و حوادث اخیر بودند گزارش خود را ارائه کردند.

وی افزود: در ادامه دادستان تهران نیز که در جلسه حضور داشت توضیحات خود را ارائه داد و سپس رئیس قوه قضائیه دستورات زیر را صادر کرد:

1- دادستان تهران موظف است ظرف مدت یک هفته نسبت به سرعت بخشی به روند بررسی وضعیت زندانیان و تعیین تکلیف آنان اقدام کند تا تمامی کسانی که جرمشان در حدی نیست که بازداشت باشند با قرارهای مناسب آزاد شوند به گونه ای که بازداشتیهای حوادث اخیر به حداقل ممکن برسند.

2- هیئت سه نفره قضایی یا نمایندگان آنان موظف هستند با تمام زندانیان حوادث اخیر ملاقات و از وضعیت آنان و نیز روند بازجوییها و رعایت حقوق شهروندی این زندانیان گزارشی تهیه و در اسرع وقت به رئیس قوه قضائیه ارائه کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز موظف شد شرایط رعایت حقوق شهروندی زندانیان و نحوه نگهداری آنان را بررسی و گزارشی از وضعیت بازداشتگاهها و بازداشتیان حوادث اخیر به رئیس قوه قضائیه ارائه کند تا مشکلات مرتفع شود.

3- با تشکیل شعبی در دادگستری استان تهران و در صورت نیاز در دادگستریهای سراسر کشور و نیز سازمان قضایی نیروهای مسلح شکایت تمام افراد بیگناهی که در حوادث اخیر مورد ضرب و شتم و تخریب اموال قرار گرفته اند و یا صدمات جانی و مالی دیده اند دریافت و به آنها رسیدگی شود.

علیرضا جمشیدی در ادامه در خصوص تصمیمات امروز جلسه مسئولان عالی قضایی گفت: در جلسه امروز مقرر شد هیئت منصوب از سوی رئیس قوه قضائیه به همراه دادستان تهران گزارش اقدامات و پیگیریهای خود را به مردم کشور ارائه دهند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه در حال حاضر 300 نفر در ارتباط با حوادث اخیر در بازداشت به سر می برند تاکید کرد: امیدواریم با توجه به این تصمیمات وضعیت این افراد در اسرع وقت بررسی و تعداد افراد بازداشتی به حداقل ممکن برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.