پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

برترین های کنکور از کدام استانها هستند؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره محل اسکان نفرات برتر کنکور 88، گفت: نفر اول ریاضی از مازندران، نفر اول تجربی از کرمانشاه و نفر اول علوم انسانی از سمنان هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، عبدالرسول پورعباس در نشستی خبری افزود: در گروه آزمایشی ریاضی نفر اول از مازندران، نفر دوم از شیراز، نفر سوم از مشهد، نفر چهارم از اهواز، نفرات پنجم، ششم و هفتم از اصفهان، نفر هشتم از تهران، نفر نهم از جهرم و نفر دهم نیز از تهران هستند.
وی گفت: در گروه آزمایشی علوم تجربی نفر اول از کرمانشاه، نفر دوم از شیراز، نفر سوم از شمیرانات، نفر چهارم از کرج، نفر پنجم از تبریز، نفر ششم از یزد، نفر هفتم از کرج، نفر هشتم از تبریز، نفر نهم از شیراز و نفر دهم از یزد هستند.
پورعباس گفت: در گروه آزمایشی علوم انسانی نفر اول از سمنان، نفر دوم از قم، نفر سوم از تهران، نفر چهارم از شیراز، نفر پنجم از تهران، نفر ششم از زرند کرمان، نفر هفتم از یزد، نفر هشتم از تهران، نفر نهم از سمنان و نفر دهم از نور هستند.
وی افزود: نتایج اولیه کنکور شنبه 10 مرداد و اسامی نفرات برتر کنکور فردا شب اعلام می‌شود.
رئیس سازمان سنجش با بیان این‌که 996 هزار نفر در کنکور 88 مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، افزود: در کنکور 88 حدود 486 هزار نفر در دوره‌های روزانه و شبانه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند یعنی به عبارتی از هر 2 نفر بیش از یک نفر مجاز به انتخاب رشته می‌شود.

* پذیرش 550 هزار داوطلب در کنکور 88

وی با تأکید بر این‌که نتایج نهایی کنکور 88 نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود، گفت: در کنکور 88 حدود 550 هزار نفر در کنکور 88 پذیرش می‌شوند.
وی با بیان این‌که به منظور شفافیت و اطلاع‌رسانی بیش‌تر در کنکور 88 برای نخستین بار کارنامه 50 هزار نفر اول 3 گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی و 10 هزار نفر اول گروه هنر و زبان‌های خارجی بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
وی با تأکید بر این‌که راهنمای انتخاب رشته مجازین امسال نسبت به سال گذشته متفاوت است، افزود: امسال دفترچه راهنمای انتخاب رشته مجازین انتخاب رشته بسیار ساده طراحی شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.