پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار هستند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم و تامین روانی جامعه نقش بسیار موثری دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ محمدرضا احمدپور شامگاه سه شنبه در نشست شورای راهبردی اطلاع رسانی و عملیات روانی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: بسیاری از مشکلات و ناهنجاریهایی که در جامعه اتفاق می افتد به علت عدم آگاهی مردم است.
وی با اشاره به تبلیغات دشمنان در زمینه تهاجم فرهنگی و انحراف جوانان که در نهایت ظرافت صورت می گیرد گفت: برای خنثی کردن این گونه تبلیغات، رسانه های داخلی نیز وظیفه دارند با دقت و ظرافت عاقبت این انحرافات از جمله مصرف مواد مخدر را به جوانان گوشزد کنند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه برخی اخبار اجتماعی برای مردم عادی و تکراری شده است تاکید کرد: رسانه ها بایستی با استفاده از شیوه ها و تکنیکهای نوین و جذاب مخاطبان را به سوی این اخبار و گزارشها جلب کنند.
سرهنگ احمدپور اضافه کرد: رسانه ها می توانند با تهیه خبرها و گزارشهای بکر و جذاب و با استفاده از شیوه های جالب و جدید در مورد بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی و عواقب آن به مردم به خصوص جوانان اطلاع رسانی کنند.
وی از تلاشهای دشمنان برای انحراف جوانان به ویژه در زمینه مصرف مشروبات الکلی به عنوان یکی از مشکلات در جامعه یاد کرد و گفت: در اغتشاشاتی که چندی پیش در کرمان روی داد عموما افراد دستگیر شده از حالت عادی و طبیعی خارج بودند.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان کرمان تصریح کرد: فردی که مشروبات الکلی مصرف می کند حالت طبیعی خود را از دست می دهد و با انجام کارهای هیجان آور سعی در جلب توجه دارد.
وی گفت: رسانه ها بایستی در گزارشات خود بر این نکته تاکید کنند که مصرف مشروبات الکلی گاهی مسایلی را پیش می آورد که جبران ناپذیر است و فرصت برگشت و جبران را از فرد مصرف کننده می گیرد.
سرهنگ احمدپور همچنین بر توجه بیشتر والدین نسبت به رفت و آمد فرزندان و کنترل بیشتر آنان در فضایی دوستانه و صمیمی به دور از خشونت و برخوردهای فیزیکی تاکید کرد و افزود: بهترین شیوه کنترل فرزندان برقراری ارتباط عاطفی و صمیمی با آنان است .
وی از غفلت خانواده ها از فرزندان به عنوان معضلی در جامعه نام برد و تاکید کرد: باید فاصله بین ادبیات گفتاری و رفتاری والدین کم شود.
وی همچنین تعامل هر چه بیشتر پلیس با مردم را در برقراری و ایجاد نظم و امنیت در جامعه موثر ارزیابی کرد و افزود: رسانه ها در ایجاد این تعامل و جلب مشارکت مردم با پلیس نقش مهمی بر عهده دارند.
در این نشست معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز به تشریح روند پخش اخبار و گزارشات پلیس از شبکه استانی سیمای جمهوری اسلامی و چگونگی تعامل و ارتباط این معاونت با نشریات و خبرگزاریها پرداخت.
سرهنگ علیرضا پریور افزود: یک سلسه مباحث اجتماعی در زمینه جرایم و ناهنجاری های اجتماعی تهیه شده که در حال پخش از سیمای استانی است.
وی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد تشکیل کارگاه آموزشی برای خبرنگاران حوادث به معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ارایه شده که در صورت تصویب از وجود اساتید مجرب اعزامی از تهران در این زمینه بهره خواهیم گرفت.
در این نشست نمایندگان خبرگزاری ها ، نشریات محلی ، صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به بیان دیدگاههای خود در مورد نحوه پخش اخبار و گزارشات پلیس پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.