پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

نماینده سیرجان خواستار تبدیل استان کرمان به سه استان شد

 
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، خواستار اعزام هیات های کارشناسی به استان کرمان به منظور بررسی تبدیل شهرستان های جیرفت و سیرجان به استان شد.

به گزارش ایرنا،"شهباز حسن پور" روز چهارشنبه در نطق پیش از دستور خود در مجلس با اشاره به 183 هزار کیلومتر وسعت استان کرمان گفت: این استان به عنوان پهناورترین، حادثه خیزترین و محرومترین استان ، داشتن منابع انسانی متعهد و متخصص و غنی ترین ذخایر معدنی کشور و نیز احراز رتبه نخست در بخش کشاورزی و صادرات غیر نفتی , نیازمند توجه بیشتر است.
وی با اشاره به طرح تبدیل شهرستان کرج به استان البرز در مجلس شورای اسلامی خواستار نگاه ویژه و کارشناسانه مسوولان به استان کرمان و شهرستان سیرجان شد.
حسن پور شهرستان سیرجان را دارای شرایط و قابلیتهای مناسب به منظور تبدیل به استان دانست.
نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تامین آب استان کرمان به ویژه آب آشامیدنی شهرها و روستاها از اولویت های اصلی است.
وی مطابق نبودن اعتبارات عمرانی با نیازها و وسعت استان و جوابگو نبودن تسهیلات بانکی به خواسته های مردم را از دیگر مشکلات استان کرمان برشمرد.
حسن پور در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود خواستار اجرایی شدن تمام مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به شهرستانهای سیرجان و بردسیر شد.
وی اقدامات انجام شده در زمینه صنعت و معدن را در شهرستان سیرجان و بردسیر قابل تقدیر دانست و خواستار فعال شدن معادن گهر زمین، مس درآلو و دره زار شد.
وی بر رسیدگی به اوضاع فرهنگی ورزشی، بهداشت و درمان، اشتغال, راههای ارتباط شهری و روستایی، گازرسانی به شهرهای تازه تاسیس، روستاها و دهستان ها، رسیدگی فوری به منطقه ویژه اقتصادی، رسیدگی به اوضاع کشاورزان و دامداران و تعیین تکلیف حوزه مرزی سیرجان با شهرستان نی ریز فارس در تقسیمات کشوری تاکید کرد.
نسخه ای از نطق پیش از دستور نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه از طریق نمابر در اختیار ایرنا قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.