پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

زمینه ازدواج آسان در استان کرمان فراهم شد

 
دبیر کانون "طلوع زندگی" استان کرمان از فراهم شدن زمینه ازدواج آسان جوانان این استان خبر داد و گفت: زوج های جوان می توانند با پرداخت پنج میلیون و 500 هزار ریال آغاز زندگی مشترک خود را جشن بگیرند.

سید"مرتضی حسینی نسب" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این طرح 10 واحد صنفی مسوولیت فراهم آوردن شرایط آسان جشن ازدواج جوانان را برعهده دارند.
وی اضافه کرد: زوج های جوان می توانند با پرداخت این هزینه از امکاناتی چون شام و تالار پذیرایی، آرایشگاه عروس، فیلمبرداری و عکاسی، تزیین ماشین و دسته گل عروس، عاقد، لباس عروس، سفره عقد و آموزش های پس از ازدواج استفاده نمایند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون شش زوج در کرمان آغاز زندگی خود را از این طریق جشن گرفته اند، تصریح کرد: زوج های جوان برای استفاده از امکانات طرح ازدواج آسان می توانند به دفتر این طرح واقع در بلوار فردوسی روبروی زیارتگاه عباسعلی مراجعه و یا با شماره تلفن های 2236185 و 2236175 تماس بگیرند.
به گفته وی، استان کرمان پس از استان های تهران، قم و اصفهان چهارمین استان در راستای ترویج ازدواج آسان فعالیت خود را آغاز کرده است.
حسینی نسب، کانون طلوع زندگی را یکی از تشکل های مردمی سازمان ملی جوانان استان کرمان دانست که مهمترین فعالیت آن در زمینه تسهیل و ترویج ازدواج جوانان است.
وی با اشاره به اینکه این کانون امسال در جشنواره ملی" اتفاق" موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد، اظهار داشت: برگزاری سلسه مباحث "یک همسر خوب برای یک زندگی خوب" ، راه اندازی سامانه اطلاع رسانی با پیامک پاسخگو و ساخت انیمیشن در زمینه ازدواج برای نخستین بار در کشور از برنامه های این کانون طی سال گذشته به شمار می رود.
دبیر کانون طلوع زندگی استان کرمان تهیه لوح فشرده اطلاعات" اصناف ازدواج" این استان را از دیگر فعالیت های این سمن در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این لوح فشرده 140 واحد صنفی اطلاعات مربوط به عرضه خدمات خود را تا 50 درصد تخفیف ارایه می دهند.
به گفته وی، تاکنون 10 هزار لوح فشرده اطلاعات اصناف ازدواج تکثیر و به صورت رایگان در اختیار جوانان آماده ازدواج قرار گرفته است.
حسینی نسب با اشاره به نامگذاری سال اصلاح الگوی مصرف از سوی مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در رابطه با برگزاری جشن ازدواج آسان از فعالیت های مهم این کانون برای تحقق شعار امسال است.
دبیر کانون طلوع زندگی استان کرمان عرضه محصولات فرهنگی تخصصی ازدواج شامل کتاب و لوح فشرده، برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج، برگزاری نشست هایی در زمینه ازدواج در سالروز ازدواج حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) در مکان های عمومی را از برنامه های امسال این کانون برشمرد.
وی با اشاره به برگزاری نشست های نقد و بررسی فیلم های اکران شده در زمینه ازدواج از سوی این کانون، تصریح کرد: آغاز این کار با نقد و بررسی فیلم"مادر زن سلام" در هتل پارس کرمان آغاز شده است.
وی اضافه کرد: قسمت های مختلف از فیلم هایی که از سوی این کانون مورد نقد و بررسی قرار می گیرد به صورت مجموعه ای تدوین می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.