پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

انجام چند کارهمزمان ، موفقیت کمتری دارد

تحقیقات نشان می ‌دهد، افرادی که همزمان چند کار انجام می ‌دهند کمتر می‌توانند در مقایسه با دیگران کارهایشان را به خوبی انجام دهند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،‌ هم اکنون بسیاری از افراد همزمان با شنیدن صدا از اینترنت، تماشای تصاویر ویدئویی ، صحبت کردن با پیام رسان ( مسنجر) ، باز کردن نامه ‌های الکترونیک، سرگرم به روز کردن اطلاعات شخصی در پایگاه اینترنتی فیس بوک هستند.

پژوهشگران دانشگاه استنفورد ایالت کالیفرنیای امریکا در تحقیقی دریافتند که احتمال بسیار زیادی وجود دارد که هیچ یک از این کارها به طور درست انجام نشود.

کلیفورد ناس استاد ارتباطات دانشگاه استنفورد یکی از پژوهشگران این مطالعه گفت : برای افرادی که چند کار را با هم انجام می ‌دهند همه چیز عامل و منشا حواس پرتی و بی توجهی است.

پژوهشگران با بررسی یکصد دانشجو دریافتند ، کسانی که چند کار را انجام می ‌دادند نمی توانستند از فکر کردن به کار دیگری که درحال انجام آن نبودند غافل باشند.

آزمایشها همچنین نشان داد وقتی میزان حافظه افراد از اخبار و اطلاعات ارزیابی می شد آنها که همزمان چند کار انجام می‌دادند از سایر افراد چندان بهتر نبودند.

پژوهشگران همچنین نامه هایی را به دانشجویان نشان دادند تا بدانند آنها این نامه‌ها یادشان می‌ماند.

کسانی که چند کار را همزمان انجام می ‌دادند آزمایشها را چندان خوب نگذراندند زیرا توجه خودشان را روی چند نامه معطوف کرده بودند و برای مرتب کردن آنها در مغز مشکل داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.