پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

جزئیات نحوه برگزاری جلسات برسی صلاحیت وزرا در مجلس

 
یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی صلاحیت و رای اعتماد به 21 وزیر پیشنهادی دولت دهم از ساعت هشت صبح فردا یا سخنان دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در صحن علنی آغاز می شود.

حمید رضا حاجی بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: جلسات رای اعتماد از روز یکشنبه به مدت چهار روز در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 17 در مجلس برگزار می شود.
وی تصریح کرد: دکتر احمدی نژاد صبح فردا دو ساعت و 30 دقیقه درخصوص برنامه های کلی دولت دهم و وزیران پیشنهادی سخنرانی خواهد کرد. البته وی می تواند از بخشی از وقت خود استفاده نکند و در فرصت دیگر در قبل از سخنان نمایندگان موافق و مخالف وزیران و یا وقت خود را به نمایندگان موافق و یا قبل از رای اعتماد موکول کند.
وی یادآور شد: پس از سخنان رییس جمهوری، 10 نفر از نمایندگان به ترتیب هر یک به مدت 15 دقیقه به عنوان موافقان و مخالفان برنامه های رییس جمهوری سخن خواهند گفت.
این عضو هیات رییسه مجلس درخصوص جلسه بعدازظهر یکشنبه نیز توضیح داد که سخنان وزیران پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه ها از بعدازظهر فردا در مجلس آغاز می شود.
حاجی بابایی، نخستین وزیران پیشنهادی سخنران را دکتر سوسن کشاورز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد که وی به تشریح برنامه های خود خواهد پرداخت و پس از آن دو نماینده مخالف و دو نماینده موافق وی بترتیب هریک به مدت 15 دقیقه صبحت خواهند کرد.
وی تاکید کرد: هر وزیر پیشنهادی 30 دقیقه فرصت دارد که ضمن تشریح برنامه های خود ، به سخنان مخالف خود پاسخ و از خود دفاع کند.
وی ادامه داد: بررسی صلاحیت و برنامه ها ی وزیران پیشنهادی تا روز چهارشنبه در مجلس ادامه خواهد یافت و روز چهارشنبه رای اعتماد وزیران در صحن علنی انجام می شود.
این عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد که رای گیری 21 وزیر پیشنهادی به صورت همزمان در صحن علنی انجام می شود، بدین ترتیب که رای نمایندگان برای هر یک از وزیران در گلدان های جداگانه ریخته خواهد شد و پس از آن آرا جداگانه شمارش و نتایج آرا اعلام خواهد شد.
دکتر احمدی نژاد 28 مردادماه در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس 21 وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرد ، نامه معرفی رییس جمهوری در جلسه علنی اول شهریورماه مجلس اعلام وصول شد.
فهرست وزیران پیشنهادی دولت دهم به شرح زیر است:
* سوسن کشاورز :وزارت آموزش وپرورش
*رضا تقی‌پور: وزارت ارتباطات
*حیدر مصلحی: وزارت اطلاعات
*سید شمس‌الدین حسینی: وزارت اقتصاد و دارایی
* منوچهر متکی: وزارت امور خارجه
* مرضیه وحید دستجردی: وزارت بهداشت
*محمد عباسی: وزارت تعاون
*صادق خلیلیان: وزارت جهاد کشاورزی
* حمید بهبهانی: وزارت راه و ترابری
* فاطمه آجورلو: وزارت رفاه
*علی‌اکبر محرابیان: وزارت صنایع و معادن
*کامران دانشجو: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
* عبدالرضا شیخ‌الاسلامی: وزارت کار و امور اجتماعی
* مصطفی محمد نجار: وزارت کشور
*علی نیکزاد: وزارت مسکن
* مسعود میرکاظمی: وزارت نفت
* محمد علی‌آبادی: وزارت نیرو
* مهدی غضنفری: وزارت بازرگانی
* سیدمرتضی بختیاری: وزارت دادگستری
* احمد وحیدی: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
* سیدمحمد حسینی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.