پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

آنفلوانزای خوکی نخستین قربانی خود را درکشور گرفت

مدیر برنامه مبارزه با آنفلوآنزای وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت :یک زن 36 ساله که دچار بیماری ریوی بود، بر اثر بیماری آنفلوآنزای خوکی از نوع "آ" در کشور فوت شد .

مدیریت برنامه مبارزه با آنفلوانزا از زیرمجموعه های مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت است.
دکتر" محمود سروش " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درتوضیح این مطلب گفت : این زن که دارای بیماری ریوی بوده و به مواد مخدر اعتیاد داشت بر اثر تماس چهره به چهره با فردی که مبتلا به آنفلوآنزای خوکی از نوع "آ" بود ،به ویروس این بیماری آلوده شد.
وی اظهار داشت : این زن 36 ساله در استان هرمزگان زندگی می کرده و برای مدتی در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفت اما به جهت ضعیف بودن سیستم بدنی اش با توجه به بیماری ریوی که داشته و مواد مخدر مصرف می کرده ، جان خود را از دست داد.
اگرچه فرد مبتلا یک معتاد و درعین حال بیمار بوده است اما بامرگ این زن زنگ های خطر درمورد قربانی گرفتن این بیماری درکشور به صدا درآمد.
سروش خاطرنشان ساخت : دیگر موردی از مرگ فردی به جهت ابتلا به آنفلوآنزای خوکی از نوع آ در کشور مشاهده نشده است و آمار مبتلایان به این بیماری همان 285 مورد است .
وی با بیان اینکه آنفلوآنزای خوکی یک بیماری نوپدید است ، اظهار داشت : وزارت بهداشت تمامی راهکارهای موجود از جمله ذخیره دارو، کنترل مرزها و فرودگاههای بین المللی در مورد افراد مشکوک به این بیماری ، اطلاع رسانی وسیع و غیره در خصوص مقابله با این بیماری را اندیشیده است ، اما مردم نیز باید مراقب سلامتی خود باشند.
سروش تاکید کرد: افراد باید تا جایی ممکن از روبوسی کردن افراد سرماخورده ، زائران ، مسافران خارجی و بیماران مشکوک به آنفلوانزا خودداری کنند و کمتر با این افراد تماس چهره به چهره داشته باشند.
براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی تاکنون بیش از 200 هزار نفر درسراسر پنج قاره به این بیماری مبتلا و افزون بر 8 هزار نفر نیز قربانی این بیماری شدند.
درایران عمره مفرده رمضان به علت شیوع بیماری آنفلوانزای نوع A قطع شد اما تاکنون درمورد اعزام و یا اعمال محدودیت برای حج تمتع تصمیمی گرفته نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.