پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

مشروح سخنان آغازین رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزرا

محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور که در مجموع 2 ساعت و نیم برای سخن گفتن در مراسم رای اعتماد به وزرا زمان دارد، صبح امروز در آغاز جلسه رای اعتماد وزرای دولت دهم، از یک ساعت و نه دقیقه وقت خود استفاده کرد و ضمن اعلام برنامه‌های دولت دهم به معرفی اجمالی 21 وزیر خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان طی سخنانی در آغاز جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: ورود به ماه رمضان که ماه نزول قرآن و ماه لیالی قدر و کسب تقوای الهی است را به شما و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم و تقارن این ایام با شهادت دو فرزند برومند ایران اسلامی شهیدان رجایی و باهنر و بررسی رای اعتماد به کابینه را به فال نیک می‌گیرم و خدای بزرگ را از این تقارن سپاسگزارم.
وی افزود: این دو شهید بزرگ عمیقا و با همه وجود به ارزش‌های الهی و انسانی و اسلامی پایبند بودند و آنها به پاکی، عدالتخواهی، ساده‌زیستی، خدمتگزاری،‌مردمی بودن،استقامت در راه آرمان‌ها و ایستادگی در برابر مستکبران و زیاده‌خواهان و بدخواهان ودشمنان نمونه بودند و آنها هیچ گاه در درستی راه خود تردید و توقفی به خود راه ندادند و جان شیرین خود را بر سر این پیمان خود گذاشتند.
رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز مدیریت مردمی،‌انقلابی و اسلامی شهیدان رجایی و باهنر در برابر ما قرار دارد و این دو الگو و اسوه ما هستند و به فضل الهی تا آخر الگو و اسوه و نمونه باقی خواهند ماند.
احمدی‌نژاد با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: باید خدا را به واسطه حماسه بزرگ انتخابات 22 خرداد شکر کنیم و این حضور عظیم مردم جلوه بارزی از اراده ملت برای خلق تمدنی جدید بر پایه توحید و عدالت است.
وی افزود: 30 سال ملت ایران پرچمدار یگانه‌پرستی و عدالت‌طلبی بوده است و انتخابات ایران یک درخشش و تلالو بی‌نظیر و نوینی از ملت ایران و تاکید و پیروی بر آرمان‌های بلند انقلاب، امام و رهبری است و مردم در این انتخابات یک بار دیگر و با شکوه هر چه تمامتر راه و گفتمان امام و انقلاب اسلامی را انتخاب کردند و مردم با حضور خود بر ادامه راه انقلاب و ادامه مسیر 4 ساله گذشته مهر تائید بسیار روشنی زدند و البته خواستند این مسیر با عزت و اقتدار بیشتر و با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: رئیس‌جمهور منتخب ملت بر ادامه همین مسیر متعهد است و عهد رئیس‌جمهور و مردم بر پیگیری آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی است و راه ما بسیار روشن است و خوشبختانه به فضل الهی اکثر نمایندگان مجلس نیز همین راه و آرمان را دنبال می‌کنند.
احمدی‌نژاد با انتخاب مجدد گفتمان انقلاب و امام گفت: با انتخاب این راه در حقیقت یک بار دیگر عهد نمایندگان نیز تازه و نو شد ومعلوم شد که مردم چه چیزی را طلب می‌کنند و ما نیز باید به کدامین راه و اصول باید متعهد باشیم.
وی افزود:‌ امروز اهداف و راه حرکت مجلس و دولت هماهنگ و یکی است و به فضل خداوند و حضور ملت ایران بهترین فرصت برای خدمت به مردم و پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی فراهم شده است و ما همه اعضای یک پیکر واحد هستیم و همه از اجزای پیکر نظام اسلامی هستیم و در یک مسیر حرکت می‌کنیم و هدف همه ما تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی است.
رئیس‌جمهور با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: سطح مشارکت و حضور همه مردم مجاهدت بی‌نظیر ملت و ظرفیت‌های کم نظیر این ملت تاکید می‌کند که ما باید قدم‌های بلندی را برداریم و باید به افق‌های دوردست چشم بدوزیم و تصمیمات بزرگی را اتخاذ کنیم و سرعت پیشرفت مادی و معنوی کشور باید در تراز و شان ملت بزرگ ایران باشد و روشن است که پیگیری اهداف بزرگ نیازمند تصمیمات و اقدامات بزرگ و شجاعانه است.
احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: اصل انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ آن و 4 سال گذشته یک بار دیگر نشان داد که ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه و نیمه‌فعال در کشور فراوان است و به فضل الهی نیروی انسانی مصمم و متعهد، تحصیلکرده و آماده به خدمت در کشور فراوان است و استعدادهای مادی و توانمندی‌های مادی کشور کم‌نظیر است و با اتکا به همه این مسائل می‌توان و باید که قدم‌های بلندتر و مصمم‌تری را برداریم.
وی افزود: بنده به عنوان برگزیده ملت اعلام می‌کنم که در دوره جدید دولت مصمم است تا با قدرت و همه توان در صحنه خدمت حاضر شود و همه ظرفیت‌های کشور را فعال کند که البته این نیازمند همراهی و پشتیبانی مجلس است و من مطمئنم که این امر محقق خواهد شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه ما به گفتمان و عناصر اصلی و کلیدی گفتمان انقلاب اسلامی متعهد هستیم،‌اظهار داشت: همه ما به عدالت‌گستری، حفظ عزت دینی و ملی، خدمت به مردم، زهد و پاکی، پیشرفت و تعالی کشور، دفاع از مظلومان و مقابله با ستمگران، تحکیم وحدت و برادری اسلامی و ایمانی، تعمیق مهرورزی،‌عشق و محبت،‌حفظ امید و نشاط،ایستادگی و شجاعت در برابر زیاده‌خواهان، ترویج اخلاق و معنویت و خودباوری، صیانت از حقوق ملت، حفظ پرچمداری توحید و عدالت در جهان، کوشش برای ساختن جامعه‌ای آرمانی و نمونه و حرکت به سمت جامعه مهدوی پایبند هستیم و اینها منشور گفتمان امام راحل و رهبری و انقلاب است.
احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: بسیار روشن است که برنامه‌ها باید ناظر بر این عناصر و برگرفته از این عناصر باشند و بر همین مبنا برنامه‌هایی در زمان تبلیغات انتخاباتی به عرض ملت ایران رساندم و در مراسم تنفیذ نیز فشرده‌ای از آن را بیان کردم و ملت ایران با انتخاب خود و مقام معظم رهبری آن را مورد تائید قرار دادم و مطمئن هستم شما نمایندگان نیز با این برنامه‌ها همراهی خواهید کرد.
وی با اشاره به برنامه پنج‌ساله دوم گفت: برنامه پنج ساله پنجم مراحل پایانی خود را در دولت می‌گذراند و به لطف خدا و با تصویب مجلس محترم نقشه راه ما برای تحقق اهداف این برنامه خواهد بود.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره اجمالی به سرفصل دولت در بخش فرهنگ گفت: مهمترین کار ما و شما در این دوره توجه به عرصه‌های فرهنگی است چرا که حفظ هویت،‌اصالت و ارزش‌های جامعه ما مستلزم حفظ عناصر اصلی و ممتاز فرهنگی کشور است و اعتقاد به توحید و معاد،عزت‌جویی، نجابت و پاکی و شجاعت، ایثار، روحیه تلاش و قناعت،اخلاق نیک، عدالت‌طلبی،عرق ملی به ایران، علم‌آموزی، معرفت، هنر و ادب همه عناصری هستند که باید از آنها صیانت شود.
احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌اندیشه‌های بلند و مفاخر علمی، فرهنگی و ادبی و صاحبان علم و فنآوری موتور حرکت هستند و باید بسیج شوند وتنوع فرهنگی ایران و زیبایی بی‌بدیل ملت ایران است و صیانت از سنت‌ها، فرهنگ، زبان و گویش‌های مختلف در دستور کار دولت است.
وی افزود: تنظیم آموزش‌های رسمی متناسب با نیازهای امروز کشور، تربیت فارغ‌التحصیلان متعهد، شجاع،عالم وکارآمد، تقویت پژوهش‌ها در خدمت ضرورت‌ها و نیازهای کشور و حمایت از نخبگان علمی و ایجاد فرصت‌های مناسب برای درخشش جوانان و نوجوانان درعرصه‌های ملی و جهانی در دستور کار دولت است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: فراهم کردن زمینه نقش‌آفرینی دختران و زنان عالم و پاکدامن درعرصه‌های گوناگون اجتماعی،سیاسی، فرهنگی و آموزشی، هنری و اجرایی در دستور کار دولت است و توجه به شاخه‌های مختلف هنر و ادب ایران زمین و تربیت هنر فاخر و ماندگار و فرصت‌سازی برای بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای هنرمندان و ادیبان جزء‌ برنامه‌های دولت است.
احمدی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش گردشگری گفت: گردشگری فرصتی بی‌نظیر برای تقویت وحدت ملی و صیانت از فرهنگ‌های بومی و حفظ ذخایر تاریخی و ترویج هنر و علم است.
وی با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش اجتماعی گفت: مهمترین رکن اجتماع خانواده است و حفظ اصالت و کیان خانواده از مهمترین برنامه‌های دولت است و بالندگی و تربیت انسان‌ها در خانواده مستحکم و در خانواده‌ای پرنشاط امکان پذیر است و آرامش و امنیت مردم در گرو استقرار خانواده است و دولت در جهت استحکام خانواده برنامه گسترده‌ای را تنظیم کرده است.
رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ تلاش برای نشاط و شادابی و امنیت در کشور،‌محبت و برادری و شجاعت در دفاع از حق و مظلوم است و تقویت احساس غرور ملی بر اساس خودباوری، فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی جزء برنامه‌های دولت است و هیچ کس نباید احساس کند که شهروند درجه چندم است و همه باید احساس کنند شهروند درجه یک بوده و از حقوق برابر برخوردارند و همه در برابر قانون مساوی هستند و هیچ کس حق ویژه و امتیاز برتری ندارد و هیچ کس نباید احساس کند که حقی یا فرصتی از او دریغ شده است و کرامت همه باید حفظ شود و هیچ کس نباید احساس تبعیض کند.
احمدی‌نژاد با اشاره به بخش دیگری از برنامه‌های دولت گفت: آزادی بهترین هدیه الهی است و باید از حداکثر آن صیانت شود وهیچ کس حق ندارد با عناوین خودساخته و مجهول آزادی‌های اساسی را مخدوش کند و دولت از آن مردم و از متن مردم است و نباید بین مردم و دولت فاصله‌ای وجود داشته باشد و باید همه کمک کنیم تا زنجیرها و مقررات سازوکارهای تحمیلی و دست و پا گیر و بی‌حاصل از دست و پای مردم به ویژه جوانان باز شود تا فرصت رشد و پرواز به سوی قله‌های پیشرفت برای آنها فراهم شود.
وی افزود:‌ در دولت آینده همچنان از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای قانونمند به طور کامل حمایت خواهد شد.
رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش تامین اجتماعی گفت: توسعه بیمه‌ تامین اجتماعی و توسعه تامین اجتماعی به سراسر کشور و برای همه خانواده‌ها در دستور کار دولت است و در بخش اقتصادی نیز باید تلاش کنیم ریشه توزیع ناعادلانه ثروت و تورم خشکانده شود و تولید ثروت به عنوان یک امر ارزشمند و خدمت ملی مورد حمایت دولت است اما رانت‌خواری و ویژه‌خواری که نابود کننده استعدادهای سازنده است و منشاء فساد است باید از بین برود.
احمدی‌نژاد در خصوص طرح تحول اقتصادی گفت: سیاست‌های اصل 44 چراغ راه دولت و راهکار تحول اقتصادی است و طرح تحول اقتصادی مقدمه چشم‌انداز و اجرای سیاست‌های اصل 44 است و باید موانع ساختاری برداشته شود و هدفمند کردن یارانه‌ها بسیار مهم است و این برنامه‌ها در دستور کار دولت قرار دارد.
وی افزود: اصلاح نظام بانکی و بیمه‌ای و عملیاتی و توزیع و بهره‌وری و تقویت ارزش پول ملی در دستور کار دولت است و این نیازمند تصمیمات شجاعانه نمایندگان ملت است و حل مشکل مسکن و بیکاری و توجه به کشاورزی،آب، زمین و شیوه‌های کشت و صحیح آبیاری از جمله برنامه‌های دولت است.
رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در خصوص اصلاح الگوی مصرف گفت: اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اتلاف منابع در دستور کار دولت است که هدفمند کردن یارانه‌ها یک گام بلند و زیربنایی در اصلاح الگوی مصرف است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: حمایت از تولید داخلی و حمایت از تولیدات پایین‌دستی نفت و گاز و کاهش صادرات نفت و گاز و حرکت به سمت خوداتکایی در صنعت نفت و گاز از جمله برنامه‌های دولت است و حمایت از تولید صادراتی و توسعه صادرات غیرنفتی و فعال کردن ظرفیت‌های خالی صنعت و تولید و ارتقاء کیفیت تولیدات در برنامه‌های دولت قرار دارد.
وی افزود: توجه به بنگاه‌های کوچک بازده و توجه به معادن و احیای حقوق ملت در بخش معادن در دستور کار دولت قرار دارد و شفافیت هر چه بیشتر بازارهای مالی و اعمال سازوکارهای درست و علمی برای حفظ و ارزش بازار سرمایه جزء برنامه‌های دولت است و توسعه زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری از منابع داخلی و خارجی و حمایت از بخش تعاون از جمله مهمترین برنامه‌های اقتصادی دولت است.
رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش سیاست گفت: تقویت وحدت و همبستگی ملی و توسعه نشاط و مشارکت سیاسی و حفظ و تقویت اقتدار ملی و تقویت دلبستگی به خاک این سرزمین و اهداف و آرمان‌های ملی و اسلامی از برنامه‌ها و وظایف مجلس و دولت است.
احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ حفظ و تقویت و تعمیق فضای آرمانی و انقلابی کشور از برنامه‌های ثابت دولت است.
وی با اشاره به برنامه‌های دولت در بخش سیاست خارجی گفت: پیگیری سیاست خارجی فعال و اثرگذار در دستور کار دولت است و آرمان‌های ملت ایران آرمان‌های جهانی و بشری است و همه باید تلاش کنیم تا ساختارهای تبعیض‌آلود باید به نفع ملت‌ها تغییر کند و ارتقای عزت ملی و دفاع از حقوق ملت و حقوق مشترک انسان‌ها در عرصه جهانی از وظایف دولت است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: ترویج یگانه‌پرستی و عدالت، حفظ کرامت انسانی و اخلاق و معنویت خط مشی سیاست خارجی دولت است و ما مبارزه با شبکه‌های فاسد بین‌المللی و حمایت از ملت‌های مظلوم جهان و مقابله با زیاده‌خواهی‌ها از جمله برنامه‌های قطعی دولت در بخش سیاست خارجی است.
احمدی‌نژاد بر همکاری ایران با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی تاکید کرد و اظهار داشت: تعامل سازنده با همه ملت‌ها و کشورها به جز رژیم نامشروع صهیونیستی در دستور کار دولت است و ترویج و پافشاری بر سیاست اندیشه و منطق و گفتگو در چارچوب عدالت در برابر سیاست زورمدارانه و گفتمان نظام استکباری و اشغالگری از سیاست‌های قطعی دولت در بخش خارجی است و دفاع از صلح و امنیت در منطقه و جهان مبتنی بر کرامت انسانی وعدالت از جمله سیاست‌های خارجی دولت می‌باشد.
وی افزود: این برنامه‌ها بخش‌هایی از برنامه‌های دولت دهم است که در متن برنامه وزرا به مجلس تقدیم شده و در برنامه پنجم که به تصویب مجلس خواهد رسید به خوبی خود را نشان خواهد داد.
رئیس‌جمهور خطاب به نمایندگان گفت:‌ به لطف خدا دولت با همکاری نمایندگان و با توجه به قوانین موجود و قانون سیاست‌های اصل 44، قانون حمل و نقل و مسکن و با اصلاح قانون کار و قوانین هدفمندکردن یارانه‌ها و تحولات اقتصادی برنامه‌های خود را اجرایی خواهد کرد و وزرای محترم در کمیسیون‌ها برنامه‌های خود را به تفسیر توضیح دادند.
احمدی‌نژاد در ادامه تاکید کرد: دولت به لطف و یاری خدا و با تمام قدرت در صحنه خدمت‌گزاری حاضر خواهد بود که البته تحقق اهداف نیازمند همکاری همه قوا است.
رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در آغاز جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی کابینه دهم به معرفی اجمالی وزرای پیشنهادی خود پرداخت و گفت: هیات وزیران جدید در مجموع دارای چند ویژگی‌ مهم است، اول اینکه 11 نفر از این وزراء دارای دکترای تخصصی و استاد دانشگاه هستند و 6 نفر نیز تخصص مهندسی دارند و بقیه در رشته‌های گوناگون دارای تخصص هستند.
وی ویژگی‌ دیگر هیئت وزیران جدید را متعهد به انقلاب، خط امام و ولایت دانست و افزود: اعضای هیئت وزیران جدید نیز دارای سابقه روشنی در خدمتگزاری و دارای پرونده ای روشن در پاک دستی و همه از متن مردم، در خدمت مردم متواضع و دلسوز هستند و به حوزه کاری خود تسلط دارند.
احمدی نژاد شکسته شدن حلقه‌های بسته مدیریتی را از آرزوهای دیرینه دانست و ادامه داد: همواره خواسته‌اند که دایره مدیران به عده‌ای خاص محدود نشود و فرصت برای جوانان و متخصصان فراهم شود که تغییرات گسترده‌ در کابینه، امید را برای جوانان و متخصصان زنده نگه می‌دارد؛ گردش نخبگان را نیز دیگران شعار دادند اما این دولت مصمم به زنده نگه داشتن گردش نخبگان است.
وی تصریح کرد: برای اولین بار پس از انقلاب در کابینه، 3 نفر از بانوان متعهد، متخصص و دلسوز به مجلس معرفی شده‌اند و این یک اتفاق بزرگ است، چرا که برای تشکیل یک جامعه نمونه باید به همه مطالبات به حق جامعه پوشش داده شود که این کار یعنی انتخاب وزرای زن باعث اعتماد به نفس، انگیزه و نشاط زنان برای رشد و تعالی شده است و یک الگوی عینی در برابر زنان و جوانان کشورمان است که باعث ارتقاء منزلت اجتماعی زنان عزیز کشورمان شده است.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: دولت از بین جامعه زنان 3 نفر از متخصصین را برای وزارت در کابینه دهم برگزیده و وظیفه خود را انجام داد و امیدواریم که مجلس هم کار دولت را در این زمینه تکمیل کند.

* خانم کشاورز می خواهد نگاه فرهنگی و تربیتی را در وزارت آموزش و پرورش غالب کند

رئیس جمهور با اشاره به گزینه پیشنهادی خود برای وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه را یکی از مهمترین وزارتخانه های کشور دانست و گفت: علم و سیاست و کار آمدی و سرنوشت کشور منوط به نوع فعالیت این وزارتخانه است اما در طول 30 سال گذشته به جزء مقطع کوتاه مدیریت شهیدان رجایی و باهنر، دولت و مجلس به جای نگاه نرم افزاری و علمی به این وزارتخانه، بیشتر به سخت افزار و ساختار و نیازهای مالی آن توجه کردند و امروز هم اگر وزارت آموزش و پرورش یکی از انقلابی ترین نهادهای کشور است، مرهون تلاش آن دو بزرگوار است.
احمدی نژاد با بیان اینکه در نگاه انقلاب ماموریت اصلی آموزش و پرورش تربیت انسان است، گفت: خانم کشاورزی متخصص تعلیم و تربیت اسلامی است و به روند کار تربیتی از پیش دبستانی به بعد احاطه دارد و به این جهت انتخاب شد که به امید خدا در چند دوره، نگاه فرهنگی و تربیتی در وزارت آموزش و پرورش غالب گردد.

* تقی‌پور راه سلیمانی را در وزارت ارتباطات ادامه می‌دهد

وی تقی پور گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات را فردی متخصص با تجربه، مومن و در خط انقلاب دانست که قرار است راه سلیمانی را در این وزارتخانه ادامه دهد.

* نیروهای مومن وزارت اطلاعات از مصلحی استقبال کرده‌اند

رئیس جمهور با اشاره به حجت الاسلام مصلحی گزینه پیشنهادی وزارت اطلاعات با بیان اینکه چهره ایشان برای اکثریت شما آشنا است، گفت: آقای مصلحی یک روحانی فاضل و مومن است که 20 سال در درس خارج حضور داشته و فردی انقلابی، ولایی و آشنا با حوزه کار است و به کار اطلاعات احاطه دارد و نیروهای مومن وزارت اطلاعات نیز از ایشان استقبال کرده‌اند و امیدواریم که نیروهای مومن وزارت اطلاعات دست در دست حجت الاسلام مصلحی شعار اطلاعات 70 میلیونی را عینیت خواهند بخشید.

* حسینی برای برنامه‌های اقتصادی دولت روحیه تعاملی بالایی دارد

وی با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و امور دارایی، این وزارتخانه را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: برنامه اقتصاد دولت در این دوره بسیار گسترده و تحولی است و آقای حسینی نیز فردی متخصص و مومن است که به کار اقتصادی کشور تسلط دارد و از رویش‌های انقلاب است.
احمدی نژاد تصریح کرد: آقای حسینی در زمینه طرح تحول اقتصادی، در واگذاری سهام و واگذاری بنگاه‌ها در دولت قبل کار روشن و خوبی ارائه کردند و روحیه تعامل بسیار بالایی دارد.

* متکی به فنون دیپلماسی احاطه کاملا دارد

رئیس جمهور با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وزارت امور خارجه بار سنگینی بر عهده دارد، گفت: آقای متکی مورد اعتماد کامل، متعهد، مومن، انقلابی و کاملا حرفه‌ای است و به فنون دیپلماسی احاطه کاملا دارد و زحمات فراوانی را دولت نهم در این زمینه انجام داد و در صورت استمرار فعالیت‌ ایشان در این وزارتخانه سیاست‌های دولت به طور کامل پیگیری خواهد شد.

* غضنفری در وزارت بازرگانی دولت نهم افسانه محدودیت جهش تجارت خارجی را در هم شکست

وی با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت بازرگانی گفت: در دوره قبل با کمک آقای میر کاظمی و همکارانشان تحولاتی اساسی در فعالیت‌های این وزارتخانه به عمل آمد به طوری که وزارت بازرگانی امروز جز برای تامین کالاهای اساسی در هیچ بخشی دارای تصدی‌گری نیست و اکثر بخش‌ها به مردم واگذار شده است.
احمدی نژاد با بیان اینکه ساختارها در وزارت بازرگانی در حال تحول است، افزود: آقای غضنفری که معاون آقای میر کاظمی در وزارت بازرگانی بوده است، یک استاد دانشگاه و متخصص تجارت است و 4 سال در این وزارتخانه افسانه محدودیت جهش در تجارت خارجی را در همه شکست و به همه اجزای وزارت بازرگانی احاطه دارد و به خصوص در توسعه صادرات غیر نفتی کار را ادامه خواهد داد.

* با وزارت وحیددستجردی می خواهیم شاهد توسعه بهداشت و درمان زنان باشیم

وی با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت اظهار داشت: در طول 30 سال گذشته در این بخش خدمات کم نظیر و بی نظیری انجام شد اما به نسبت، سهم بیشتری از بیماری و آسیب پذیری را در جامعه زنان مشاهده می‌کنیم و بسیاری از زنان ما در مراجعه به پزشک دچار محذوریت هستند.
احمدی نژاد ادامه داد: برای تمرکز در بخش زنان و توجه بیشتر به آموزش و درمان آنها ، خانم دکتر وحید دستجردی را که فردی متخصص، متعهد و انقلابی است برای این وزارتخانه معرفی کردیم که ایشان دارای تجربه فراوان در سیاستگذاری و مدیریت موفق اجرایی هستند و به امید خدا با حضور ایشان شاهد توسعه بخش بهداشت و درمان برای همه زنان باشیم.

* عباسی برای 25 درصدی شدن سهم تعاون از کل اقتصاد کشور گزینه مناسبی است

وی با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت تعاون گفت: تا پایان برنامه پنجم سهم تعاون از کل اقتصاد باید به 25 درصد برسد که برای انجام این مهم، عباسی که یک دوره وزیر موفق بوده و کارهای مهمی از جمله تاسیس بانک تعاون در دوره ایشان انجام شد، به مجلس معرفی شده است که دارای تجارب مختلفی نیز است.

* خلیلیان برای تغییر نگاه وزارت جهاد کشاورزی به سمت اقتصاد کشاورزی یک متخصص است

احمدی نژاد با اشاره به گزینه پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: در طول 30 سال گذشته و به خصوص در 4 سال دولت نهم کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است. اما در این بخش نیازمند تغییر نگاه هستیم و باید به سمت سیاست‌های کلان و اقتصادی برویم و بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی باید از منظر اقتصادی کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و به همین خاطر مهندس خلیلیان که در بخش‌های مختلف این وزارتخانه فعالیت کرده و دارای تخصص اقتصاد کشاورزی است را به مجلس معرفی کردیم.

* بختیاری برای وزارت دادگستری دارای تجارب فعالیت در دستگاه قضا است

رئیس جمهور با اشاره به گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری این وزارتخانه را حلقه وصل سه قوه دانست و تصریح کرد: آقای بختیاری که انسانی پاک، شریف، مردمی، خدمتگزار و مدیر باتجربه در دستگاه قضا بوده به مجلس معرفی شده است.
رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در دفاع از گزینه پیشنهادی وزارت دفاع بیان کرد: این وزارتخانه یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های کشور است که باید بتواند با مدیریتی جامع در بخش دفاع، هوافضا و بخش‌های گوناگون صنعتی موردنیاز نیروی مسلح از جمله پشتیبانی و تامین اجتماعی اعمال کرده و در این حوزه برای مدیریتی جامع نیازمند نیروهای متخصص هستیم.

* وحیدی مورد اعتماد نیروهای مسلح کشور است

رئیس جمهور ادامه داد: احمد وحیدی به عنوان گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه یک رزمنده متعهد، دلسوز و یک سرباز و پاسدار انقلاب است و همواره در مدیریت‌های مختلف وزارت دفاع نقش بسیار خوبی داشته و امروز مورد اعتماد نیروهای مسلح کشور است.

* بهبهانی متخصص قطعی وزارت راه است

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در جلسه امروز شورای اسلامی به دفاع از گزینه پیشنهادی خود برای وزارت راه و ترابری پرداخت و با بیان اینکه این وزارتخانه از گسترده‌ترین و پرکارترین وزارتخانه‌های کشور است، توسعه راه‌، راه‌آهن، حمل و نقل هوایی، هواشناسی و سایر بخش‌های گوناگون این وزارتخانه را نیازمند مدیریتی پویا و توانمند عنوان کرد و گفت: عناصر وزارت راه در سرما و گرما و بوران و در حوادث متعدد و حتی در دفاع مقدس در خدمت ملت بوده‌اند و باید بدانیم که برنامه سنگینی برای این حوزه در پیش رو داریم.
وی توسعه راه‌ها در تمامی ابعاد زمینی،‌ هوایی، ریلی و دریایی، ارتقاء مشخصات فنی راه‌ها، بهبود وضعیت راه‌ها بخصوص راه‌های روستایی را از اولویت‌های آتی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: حمید بهبهانی گزینه پیشنهادی برای وزارت راه، استاد دانشگاه و متخصص قطعی این رشته هستند و در دوران مدیریت کوتاه خود در دولت نهم مدیریتی توانمند از خود بجای گذاشتند بطوری که تنها در بخش هوایی کشور 36 فروند هواپیما به ناوگان هوایی کشور اضافه شد که بی‌سابقه است.
رئیس جمهور بهبهانی را انسانی مومن، متدین، مردمی و بسیار پرکار خواند و ابراز امیدواری کرد که وی بتواند با رای قاطع نمایندگان مجلس بر مدیریت خود در این وزارتخانه بیافزاید.

* آجرلو جسارت تصمیم‌گیری‌های بزرگ را در وزارت رفاه داراست

محمود احمدی‌نژاد در دفاع از گزینه پیشنهادی خود برای تصدی وزارت رفاه، فاطمه آجرلو را یکی از زنان مؤمن، متعهد و رزمنده و مورد اعتماد مردم برشمرد و با اشاره به تخصص روانشناسی وی، آجرلو را گزینه مناسب برای تصدی این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: پخش مهمی از ماموریت‌های این وزارتخانه تامین اجتماعی و هماهنگی و پشتیبانی از بهزیستی و مدیریت امور چندین هزار بازنشسته کارگری و کشوری است که یکی از ماموریت‌های مهم در کشور بشمار می‌رود و از آنجا که وزیر رفاه با مجموعه‌ای از هیئت‌ مدیره‌ها روابط و سروکار دارد نیازمند به جسارت در تصمیم‌گیری‌های بزرگ در این بخش‌ها را دارد که بدون شک وی در این حوزه می‌تواند موفق عمل کند.
وی موضوع پزشک خانواده، ارجاع، توسعه بیمه‌های اجتماعی در حوزه زنان سرپرست خانوار و مدیریت آن بسوی سایر اقشار بخصوص کارگران را از اولویت‌های دولت در حوزه رفاه و تامین اجتماعی برشمرد و گفت: آجرلو می‌تواند در این بخش‌ها موفق عمل کند.

* محرابیان بحران‌های سنگین اقتصادی را مدیریت کرد

رئیس جمهور،‌ علی اکبر محرابیان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت صنایع و معادن را یکی دیگر از رویش‌های انقلاب عنوان کرد و گفت: وی متخصص، مؤمن و بسیجی بوده و توانست با ویژگی‌های مدیریتی که داراست دو بحران سنگین اقتصادی و تحریم‌های بی‌سابقه کشور را پشت سر بگذارد و اکنون می‌بینیم که صنعت ما سرپا است و با نشاط در حال کار است و ما کمترین مشکل را در مقایسه با سایر کشورها در بخش صنعت داشتیم.
وی بیان کرد: محرابیان انسانی پاک، خلاق و خدمتگذاری مردمی است.

* دانشجو در جایگاه یک استاد تمام دارای کارنامه‌ای موفق در دانشگاه و مدیریت کلان سیاسی است

احمدی‌نژاد با اشاره به مسئولیت خطیر وزارت علوم در مدیریت دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تربیت نیروی انسانی موردنیاز کشور، فضای حاکم بر این حوزه را نیازمند نشاط سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: این نشاط از فضای دانشگاه‌ها به فضای کشور منتشر می‌شود.
وی کامران دانشجو گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت علوم را یکی از اساتید برجسته دانشگاه، استاد تمام در رشته تخصصی امروز دنیا (هوافضا) و یک استاد مسلم و موفق در این رشته نام برد که تاکنون ده‌ها دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا مدارک و پروژه‌های متعدد علمی خود را با راهنمایی‌ها و بهره‌گیری از دانش وی به اتمام رسانده‌اند.
احمدی‌نژاد، کامران دانشجو را دارای کارنامه‌ای موفق در دو حوزه مدیریت دانشگاهی و مدیریت کلان سیاسی عنوان کرد و احاطه به کار دانشجویی و فعالیت‌های متعدد دانشجویی در دوره‌‌های متعدد از جمله سوابق وی برشمرد و گفت: وی در بخش‌های متعدد وزارت علوم در جایگاه‌های مدیریتی آن فعالیت‌های متعدد را تجربه کرده و در جایگاه یک جانباز و رزمنده جنگ تحمیلی می‌تواند منشأ بسیاری از خدمات در این وزارتخانه مهم و کلیدی باشد.

* حسینی اساسا یک عنصر فرهنگی است

رئیس جمهور در بیان ویژگی‌های گزینه پیشنهادی خود برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرمندان، ادیبان و اصحاب رسانه همه از نخبگان و برجستگان کشورند، اداره نخبگان جامعه را نیازمند به سعه صدر و آشنایی به حیطه کار و تجربه و ارتباط عمیق انسانی عنوان کرد و گفت: سید محمد حسینی اساسا یک عنصر فرهنگی است و هم تجربیات و هم تحصیلات وی در این حوزه کارساز است و وی از مدیریت در عرصه هنر موسیقی تا کتاب و رسانه مسئولیت بالایی داشته و در جایگاه‌های متعدد نظیر نمایندگی مجلس، ریاست دانشگاه پیام نور و غیره سابقه خوبی از خود به جای گذاشته است.
رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: حسینی بتواند با گسترده کردن چتر فرهنگ انقلاب در همه نخبگان و ادیبان این کشور از همه ظرفیت‌ها برای تحقق آرمان‌های انقلاب استفاده کند.

* شیخ‌الاسلامی استان رده بیست و چندم کشور را به استان برتر ارتقا داد

احمدی‌نژاد، صیانت از کار و کارگر و رفع بیکاری و زمینه‌سازی برای اشتغال را از وظایف مهم دولت برشمرد و گفت: عبدالرضا شیخ‌الاسلامی استاد موفق دانشگاه، رزمنده دوران مقدس و جوانی مؤمن و متخصص از رویش‌های انقلاب اسلامی است و تا بیش از این به عنوان معاون استاندار و استاندار نمونه بوده و استان رده بیست و چندم کشور (هرمزگان) را به یکی از استان‌های برتر کشور ارتقاء داد.

* نجار مدیری توانمند و دارای روحیه تعامل بالاست

رئیس جمهور، مصطفی محمد نجار را مدیری توانمند در اجرای و نظارت پروژه‌های گوناگون دارای روحیه تعامل بسیار بالا و یک رزمنده شجاع و دلسوز و یک مدیر پرکار و ساده‌زیست خواند و گفت: ابتکار و خلاقیت در طول دوره‌های متعدد مدیریتی از ویژگی‌های برجسته وی است که نیاز کشور را در بخش‌های مختلف می‌شناسد و از آنجا که وزارت کشور موتور حرکت دولت در سرتاسر ایران به شمار می‌رود می‌تواند بسترساز بسیاری از تحولات و خدمات باشد.
احمدی‌نژاد نیاز کشور را نشاط و فضای کار صمیمی در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم این فضا را در بالاترین سطح خود حفظ کنیم و از آنجا که پروژه‌های گوناگون در کشور نیازمند پیگیری‌های استانداری‌ها در بدنه کشور است و از آنجا که این وزارتخانه در ردیف کارهای خود تعامل با نمایندگان را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین وظایف خود می‌داند از سوی دیگر این وزارتخانه پایه امنیت کشور را تامین می‌‌کند نگاه مردمی و تعامل‌گرایانه لازمه مدیریت در این حوزه است.

* نیکزاد عزم نو و توان مضاعف برای پیشرفت وزارت مسکن را داراست

احمدی‌نژاد گفت: طرح‌های هادی روستایی، طرح‌های تفصیلی جامع و شهری، تامین مسکن و ساخت ساختمان‌های دولتی از ماموریت‌های اصلی وزارت مسکن و شهرسازی است و امروز مسکن از مهمترین مشغله‌ها است.
رئیس جمهور اولویت جدی این وزارتخانه را اجرای سریع و دقیق پروژه‌های محوله، اجرای طرح‌های مسکن و روستایی و شهری، اجرای مسکن مهر، توجه به شهرسازی اسلامی و ایرانی و معماری اسلامی و ایرانی، کاهش هزینه‌ها در ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: تحقق این اولویت‌ها نیازمندی به عزم نو و توان مضاعف است و علی نیکزاد یکی از دیگر رویش‌های انقلاب است که بیش از 4 سال در جایگاه معاونت استاندار موفق بوده و در اردبیل و در جایگاه استانداری نیز موفق عمل کرده و معاون موفقی نیز در وزارت کشور بوده است.

* نفت باید یک بار دیگر و برای همیشه ملی شود

رئیس جمهور درحالی که خطاب به نمایندگان از آنها خواست در این بخش در گوش دادن به سخنان وی عنایت داشته باشند در تشریح ویژگی‌های وزارت نفت گفت: در طول 30 سال در وزارت نفت کارهای فراوانی انجام شده است و عناصر فراوانی خود را در ساختار این وزارتخانه به آب و آتش زدند تا این صنعت را روی پای خود به پیش برند. اما راهبرد و نگاه گذشته به این حوزه در جایگاه بهره‌برداری اقتصادی برای تامین بودجه دولت بوده است. اما امروز باید این نگاه را عوض کنیم و برنامه‌ریزی‌های موردنیاز دولت و مجلس حاکم شود.
احمدی‌نژاد اظهار کرد: نفت باید یک بار دیگر و برای همیشه ملی شود و در خدمت همه اقتصاد کشور قرار گیرد، صنعت نفت می‌تواند سایر صنایع را به حرکت وا داشته و مولد تقویت اشتغال شود، باید به جای صادرات خام نفت، صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات مواد پالایش شده نفتی جایگزین گردد و باید بتوانیم با تقویت و حرکت به سوی توسعه صنایع تبدیلی از ارزش افزوده نفت در کشور بهره‌مند شویم.
رئیس جمهور گازرسانی به شهرها و روستاها و صنعت را از اولویت‌های جدی پیش‌رو برای وزارت نفت برشمرد و گفت: میرکاظمی استاد مدیریت استراتژیک و یک استراتژیست است و با احاطه کامل بر یک دولت و ساختارهای آن دارد می‌تواند به عنوان یک رزمنده جانباز شجاع، پاک و مؤمن و با کمک همه عناصر مومن وزارت نفت برنامه‌هایی مورد انتظار را در حوزه نفت جاری کند.

* علی‌آبادی در جایگاه‌های متعدد موفق عمل کرده است

احمدی‌نژاد وزارت نیرو را مسئول تامین آب و برق دانست و با اشاره به اهمیت ویژه این وزارتخانه سه کار مهم را از اولویت‌های اساسی این وزارتخانه و محمد علی آبادی در این جایگاه برشمرد.
رئیس جمهور توسعه و نوسازی بخش آب و برق کشور، تکمیل سدها و نیروگاه‌ها و اصلاح برخی روش‌ها در این حوزه‌ها، واگذاری بخش صنعت آب و برق کشور و ارتقای بهره‌وری را از عمده اولویت‌های وزارت نیرو برشمرد و گفت: باور ما این است که اگر در بخش صنعت آب و برق واگذاری‌ها مطلوب صورت گیرد در سال می‌توانیم دو تا سه برابر کارهایی را که در دست اجرا است انجام دهیم.
وی علی‌آبادی را از مدیران باسابقه کشور و دارای بیش از 30 سال سابقه مدیریتی و جانباز شیمیایی انقلاب و یک رزمنده و یک مدیر حوزه مهندسی برشمرد و گفت:‌ وی کارنامه خوبی در بخش‌های جهاد و کشاورزی، وزارت راه و بنیاد مستضعفان داشته و در سازمان تربیت بدنی نیز موفق عمل کرده است.
رئیس جمهور افزود: در بخش زیرساخت‌ها یک و نیم برابر کل دوران قبل از این دولت سرمایه‌گذاری صورت گرفته و در رشته‌هایی که مدال‌آوری آرزو بود اکنون صاحب مدال می‌شویم و همه بخش‌های ورزشی در سراسر کشور فعال است و با توجه به شناختی که از علی‌آبادی دارم یقین دارم که اگر بر تکلیف شود که وی در گوشه‌ای از کشور در جایگاه یک بخشدار و یا یک دربان خدمت کند او قبول خواهد کرد و حاضر است حتی از زندگی خود بگذرد.

* کابینه، مجلس است و مجلس، کابینه است

رئیس جمهور در پایان کابینه را منسجم، متخصص و کارآمد دانست و گفت: کابینه مجلس است و مجلس کابینه است و ما هر دو باید موفق باشیم و موفقیت هر کدام موفقیت دیگری، موفقیت کشور و ملت است، برخی گفته‌اند افراد کابینه را جابجا کنیم و من به آنها پاسخ دادم که کابینه تیم است و جابجایی افراد آرایش تیم را برهم می‌زند و اجازه نمی‌دهد الگوهای کاری جاری شود، باید بدانیم حرکت تیمی اجازه نمی‌دهد مردم در اختلاف نظرها گرفتار بمانند و از همه کسانی که مخالف و موافق صحبت می‌کنند تشکر می‌کنم و می‌دانم که از دلسوزی است و می‌دانم که اکثریت قاطع از دولت حمایت می‌کنند و با جان و دل در اصلاح برنامه‌ها و پیگیری کارها دولت را یاری خواهند کرد.
احمدی‌نژاد اظهار کرد: در انتخابات بعضی در داخل و بخصوص در خارج سعی کردند اقتدار کشور و دولت را زیر سئوال ببرند، دولت باید با اقتدار وارد عرصه خدمت شود و امیدوارم دولت با یک رای بالا امید بدخواهان را به یاس تبدیل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.