پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

پایگاه خبری تحلیلی کرمان نیوز .......Kerman News

اولین پایگاه خبری - تحلیلی مستقل در استان کرمان/ تا نخواهیم نمی توانیم/ وبلاگ شخصی روزنامه نگار کرمانی محمد هادی شجاعی

باهنر در مخالفت با برنامه‌های دولت:می‌خواستم خاکستری صحبت کنم

محمدرضا باهنر گفت: صحبت کردن من به عنوان مخالف برنامه‌های کلی دولت برایم سخت است مخصوصا با ارادتی که به احمدی‌نژاد دارم. این اشکال آئین‌نامه ما است که باید یا موافق باشیم یا مخالف و بخش خاکستری ندارد، من می‌خواستم خاکستری صحبت کنم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه رای اعتماد به وزرای دولت دهم در جایگاه مخالف قرار گرفت و ضمن گرامیداشت یاد شهدای هشتم شهریور، باهنر، رجایی و دستجردی اظهار داشت: صحبت کردن من به عنوان مخالف برنامه‌های کلی دولت برایم سخت است مخصوصا با ارادتی که به احمدی‌نژاد دارم.
وی افزود: این اشکال آئین‌نامه ما است که باید یا موافق باشیم یا مخالف و بخش خاکستری ندارد، من می‌خواستم خاکستری صحبت کنم.
باهنر با بیان اینکه به اکثر وزرا رای مثبت می‌دهم، ادامه داد: چون دولت برنامه کلی به مجلس ارائه نداد مجبوریم بخش‌هایی از برنامه‌های وزرا و عملکرد دولت نهم را مورد بررسی قرار دهیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در این چند روز بحث‌هایی در مورد حق رئیس‌جمهور و مجلس شده است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در انتخاب وزرا موظف به مشورت با هیچ مقامی نیست و احمدی‌نژاد هم گفته چگونه می‌شود با 290 نماینده مشورت کرد که اگر از ما می‌پرسید ما به او می‌گفتیم که مجلس کمیسیون‌های مختلفی دارد.
باهنر در ادامه تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم اگر وزیری میل به طبع رئیس‌جمهور نداشته باشد نمی‌تواند کار را به سامان برساند اما از آن طرف هم قانون برای نمایندگان حق و وظیفه‌ای تعیین کرده است.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور گفته بود که صلاحیت‌های شخصی رئیس‌جمهور را بررسی کنید و به کارآمدی آنها کاری نداشته باشید، گفت: نمایندگان موظفند که کارآمدی وزرا را هم بررسی کنند و با توجه به اینکه تدین، ‌دین‌باوری،‌ انقلابی بودن، داشتن دست‌ها و اخلاق پاک، خط قرمز ما و رئیس‌جمهور است، اگر ما در کارآمدی وزیری تردید داشته باشیم و رئیس‌جمهور از کارآمدی او اطمینان داشته باشد ما باید مماشات کنیم و به رئیس‌جمهور اعتماد کنیم.
باهنر در ادامه نطق خود اظهار داشت: من معتقدم دولت دهم بعد از رای اعتماد باید راه بیافتد و قطار دولت از ایستگاه خارج شود و باید اکثر وزرایش رای بیاورند و ما هم کمک می‌کنیم تا دولت راه بیافتد، تعهد و قرار ما با وزرا و ریاست جمهور اجرای دقیق قانون است.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دوره گذشته مقوله انحلال شوراها را دیدیم، اظهار داشت: ما این مقوله را دیدیم و گفتیم که قانونی نیست و در ششم تیر ماه سال 86 موادی از قانون را اصلاح کردیم و گفتیم دولت باید از هر گونه انحلال و تغییر شوراها و وزارتخانه‌ها که به موجب قانون ایجاد شده‌اند خودداری کند ولی دولت شوراهای زیادی را منحل و ادغام کرد که خوشبختانه چندی پیش شنیدیم که شورای پول و اعتبار دوباره شروع به کار کرده است ولی مردم از تعطیلی کوتاه مدت آن هم خیلی متضرر شدند.
باهنر در ادامه با اشاره به بحث‌های پیرامون سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: از کاندیدای وزارت رفاه می‌خواهم صراحتا پشت تریبون اعلام کنند که سازمان تامین اجتماعی، بیمه‌ها و بهزیستی و بسیاری از این سازمان‌ها که از وزارت راه جدا شده‌اند آیا به وزارت رفاه برمی‌گردند یا خیر البته از نظر ما این سازمان‌ها هنوز جزء وزارت رفاه هستند و به صورت غیرقانونی جدا شده‌اند.
وی ادامه داد: در سال 86 فقط با خودداری از آزادسازی فروش مواد پتروشیمی بیش از 600 میلیارد تومان از سرمایه دولت به جیب دلالان رفت.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود تصریح کرد: در رابطه با رای اعتماد به وزرا، ریاست جمهور خواسته بودند که خیلی وارد بحث کارآمدی وزرا نشویم و گفته بود همانطور که به اعتبارنامه خودتان رای می‌دهید به وزرا رای بدهید ولی رئیس‌جمهور خودش از شورای نگهبان تاییدیه گرفته است اما وزرا غیر از انتخاب شخص رئیس‌جمهور از چه گردنه‌هایی عبور کرده‌اند البته ضرورتی هم ندارد که وزرای پیشنهادی از جایی تائید شوند فلذا نمی‌توان بحث رای اعتماد را با تائید اعتبارنامه مقایسه کرد.
باهنر با اشاره به تغییر وزرایی مانند باقری لنکرانی خاطرنشان کرد: وزرایی در دولت نهم بودند که بارها از آنها به عنوان افتخار دولت نهم یاد شد و سمبل آنها باقری لنکرانی است، ضمن احترامی که به خانم دستجردی دارم می‌خواهم بدانم باقری لنکرانی که به عنوان یک نخبه جوان در دولت نهم مطرح بود، در کجا می‌شود بهتر از او استفاده کرد و اگر مطلع شویم چرا این تغییرات رخ داده شاید بیشتر بتوانیم اعتماد کنیم.
وی ادامه داد: بعضی از شخصیت‌ها در 4 یا 5 وزارتخانه متفاوت مطرح می‌شدند و ما خوشحالیم که مدیرانی داریم که در چند وزارتخانه می‌توانند مطرح شوند و این از اعجازهای دولت نهم است.
باهنر با بیان اینکه من به اکثر وزرا رای اعتماد می‌دهم، اظهار داشت: از وزرایی که رای می‌آورند می‌خواهم به عهد بین ما، رئیس‌جمهور و خودشان که اجرای قانون است، پایبند باشند.
انتهای پیام/ی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.